Doshtodia, czyli o tym, co może się „wykluć” na zajęciach z pisania
Elf, wampir, półsmok i trollica spotykają się pewnego wieczoru w starej karczmie. Tu wspólnie postanawiają wyruszyć w podróż w poszukiwaniu cennych artefaktów. Czy zdołają odnaleźć to, czego pragną?
Doshtodia, bo o niej mowa, to gra RPG stworzona przez studentów kierunku filologia angielska w Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi w ramach zajęć z pisania. Studenci w ciągu pierwszego semestru studiów na zajęciach z pisania eksperymentowali, próbując swoich sił w kreatywnym opisie i opowiadaniu. Wszystko po to, aby na własnej skórze przekonać się, że pisanie wcale nie musi być nudne! A ponieważ tak bardzo zaangażowali się w wykreowane przez siebie pomysły, na koniec kursu stworzyli grę, łączącą zarówno opis jak i opowiadanie. Nie jest to jednak zwyczajna gra! Studenci stworzyli swoje własne postacie, opracowali fabułę gry, przygotowali rekwizyty, kostiumy, makijaż… Jednym słowem – zadbali o wszystko!
Efekty? Wszyscy są dumni ze stworzonego przez siebie dzieła – z bohaterów, jakie udało im się powołać do życia, z fabuły. Ponieważ gra tworzona i rozgrywana była w języku angielskim, wymagała ona od studentów poszerzenia własnego słownictwa, głównie z tematyki fantasy, ale również pracy zarówno nad dokładnością językową – na etapie opracowywania materiałów, jak i płynnością – na etapie rozgrywania gry. Jak jednak studenci sami przyznają, praca nad stworzeniem gry była czymś więcej niż tylko zabawą i nauką - pozwoliła im ona lepiej poznać siebie, zbudować głębsze relacje z kolegami z grupy. A to chyba najcenniejsze. Przecież bez relacji nie ma edukacji!