Wybierz miasto:
Dodane przez Anonim (niezweryfikowany) -

W Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii im. Ireny Sendlerowej w Białej, odbyła się prezentacja projektu, p.t.: „Rola poczucia własnej wartości w rozwoju osobistym”. Prezentację prowadziły w ramach realizacji praktyk, studentki trzeciego roku kierunku pedagogika AHE Łódź, specjalizacja coaching, Wydział Zamiejscowy w Trzciance –Ewa Grześ i Iwona Skrypak. Autorkami projektu powstałego w maju 2017r. pod kierunkiem Pani Dziekan Wydziału Zamiejscowego w Trzciance dr Ewy Janickiej-Olejnik są: Ewa Grześ i Agnieszka Laszczyk. W prezentacji uczestniczyło 12 dziewczynek wraz z wychowawcą. Wychowanki dowiedziały się między innymi, że poczucie własnej wartości jest najważniejszym fundamentem zdrowej psychiki. Rodzice i atmosfera domu rodzinnego odgrywają najistotniejszą rolę w kształtowaniu wysokiej samooceny. Trudności w komunikacji, skłonność do poddawania się, krytykanctwo, stany depresyjne, popadanie w nałogi, wywyższanie się i agresja to cechy zachowania wskazujące na niskie poczucie własnej wartości. „Niska samoocena jest jak jazda przez całe życie z zaciągniętym hamulcem ręcznym” (Maxwell Maltz). Z kolei szacunek wobec siebie i innych ludzi, wytrwałość w dążeniu do celu, życzliwość, otwartość, wewnętrzna radość, umiejętność współpracy, łatwość w komunikacji -świadczą o wysokim poczuciu własnej wartości. Słuchaczki zapoznały się z poglądami różnych psychologów na temat kształtowania zdrowej samooceny. „Ponieważ poczucie własnej wartości oraz jej brak są wyuczone, mogą zostać oduczone i nauczone na nowo. A jest to możliwe od narodzin do śmierci...Człowiek w każdym momencie życia może zacząć czuć się lepiej” (Virginia Satir). Wychowankom zostało przedstawione jedno z narzędzi do nabywania poczucia własnej wartości, do zwiększania swojego potencjału, tzw.:” myślenie pytaniami” Marilee Adams. „Wielkie osiągnięcia zaczynają się od wielkich pytań”.Według autorki, człowiek może zmienić swoje życie, poprzez zmianę pytań, które sobie zadaje, bo jeśli nie będziemy w stanie kierować własnymi myślami, jak zdołamy pokierować czymkolwiek innym? Każdy z nas może stać się „osobą uczącą” jeśli w chwili trudności zada sobie pytanie: czego to może mnie nauczyć?, jakie są fakty?, jaki mam wybór?, na co mam wpływ?, co druga osoba myśli, czuje? albo „wyrokującą” jeśli będzie szukał odpowiedzi na inne pytania, typu: kto jest winien?, czemu spotkało to mnie?, co jest ze mną nie tak?, dlaczego oni są tacy głupi?, jak mogę dowieść, że mam rację? Zaprezentowano również i omówiono sześć filarów budujących wysoką samoocenę według Nathaniela Brandena a mianowicie: praktykę świadomego życia, samoakceptację, odpowiedzialność za siebie, trening asertywności, praktykę życia celowego, integralność osobista. Wychowanki słuchały z uwagą, aktywnie wykonywały ćwiczenia, natomiast panie praktykantki zapowiedziały się już z kolejnymi wizytami w Ośrodku.

Obrazy galerii
Prezentacja projektu „Rola poczucia własnej wartości w rozwoju osobistym”
Prezentacja projektu „Rola poczucia własnej wartości w rozwoju osobistym”
Prezentacja projektu „Rola poczucia własnej wartości w rozwoju osobistym”

Powiększ tekst

Zmniejsz tekst

Wysoki kontrast

Odwrócony kontrast

Resetuj