6 kwietnia 2019 r. w Filii w Jaśle Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi odbyła się III Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w kontekście edukacji zdrowotnej”. Wzięło w niej udział blisko sześćdziesięciu nauczycieli, wychowawców i pedagogów.
Tegoroczna konferencja, przygotowana została przez dydaktyków oraz studentów pedagogiki Filii w Jaśle Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi przy współpracy z Podkarpackim Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie Oddział w Tarnobrzegu.
Była to trzecia konferencja, w ramach, której na warsztat postanowiono wziąć zagadnienie związane z procesem nauczania i wychowania ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Tym razem kontekst rozważań, których adresatami byli nie tylko teoretycy edukacji, lecz również jej praktycy, stanowiła szeroko pojęta edukacja zdrowotna. Referaty, wygłoszone przez prelegentów w sesji plenarnej dotyczyły kilku zasadniczych aspektów, w tym przede wszystkim profilaktyki, diagnozy i terapii specjalnych potrzeb edukacyjnych w szkole, wymiarów funkcjonowania ucznia zdolnego w szkole oraz oblicz niepełnosprawności ucznia a jego zdrowia.
Szczególnie wartościowe dla praktyków edukacji były przygotowane przez Filę w Jaśle warsztaty.