Studenci kierunku taniec oraz grafiki, specjalność grafika 3D i Game Art., 2 grudnia br. na zaproszenie prodziekana kierunku taniec Gintautasa Potockasa, pierwszego solisty Teatru Wielkiego w Łodzi wzięli udział w warsztatach VR i MR w choreografii.
Warsztaty prowadzili wyjątkowi specjaliści: Rebecca Evans, uznana choreografka tańca cyfrowego z Pell Ensemble, oraz Clemence Debaig, kreatywna technolog z Unwired Studio, która specjalizuje się w wykorzystaniu VR i MR w choreografii.
Rebecca Evans i Clemence Debaig zaoferowały uczestnikom niepowtarzalną okazję do zagłębienia się w świat nowych technologii poprzez inspirujące prelekcje, praktyczne warsztaty oraz dyskusje, które skłaniały do refleksji nad nowymi możliwościami choreograficznymi. Studenci mogli osobiście doświadczyć technologii motion capture oraz eksperymentować z choreografią w zestawach słuchawkowych VR, co pozwoliło im na zgłębianie twórczego procesu w przestrzeni cyfrowej.
Warsztaty te okazały się idealnym polem do eksploracji dla artystów, choreografów i osób pracujących z nowoczesnymi technologiami, którzy pragną odkrywać i zrozumieć potencjał, jaki niosą VR i MR w kontekście choreografii. Były one również wyjątkową inspiracją dla programistów oraz studentów Wydziałów Artystycznych, którzy chcieli dowiedzieć się więcej o tym, jak wspierać te innowacyjne procesy tworzenia.
Zdjęcia: dr hab. Marek Herbik