Specjalność ta pozwala wyjść poza ramy profilu zawodowego „administratywisty-urzędnika”, co jest zgodne z trendami na obecnym rynku pracy. Absolwent specjalności administracja w biznesie w szerszym zakresie przygotowany jest do wypełniania funkcji administracyjnych w przedsiębiorstwach prywatnych. Posiada podstawową wiedzę z zakresu zarządzania, marketingu, korespondencji handlowej czy obsługi kadrowo-płacowej przedsiębiorstwa a także dziedzin prawa mających szersze zastosowanie w działalności gospodarczej, takich jak prawo podatkowe, rachunkowość czy prawo spółek. Potrafi prowadzić obsługę biurowo-kancelaryjną przedsiębiorstwa z zastosowaniem nowoczesnych narzędzi informatycznych oraz z dbałością o bezpieczeństwo informacji.
Wykształcone kompetencje pozwalają absolwentowi studiów na samodzielne prowadzenie wielu procesów administracyjnych oraz podstawowej obsługi administracyjno-prawnej procesów biznesowych w firmie. Sprawiają również, że absolwent studiów administracyjnych o specjalności „Administracja w biznesie” gotowy jest do założenia i prowadzenia własnej działalności gospodarczej. Potrafi on równie sprawnie poruszać się w gąszczu przepisów regulujących funkcjonowanie podmiotów administracji publicznej, jak i w rzeczywistości gospodarczej i administracyjno-prawnej przedsiębiorstwa.