Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi, ul. Rewolucji 1905 r. nr 52
Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi zaprasza na trzecią edycję międzynarodowej konferencji naukowej
Tematem przewodnim tegorocznej edycji konferencji będzie Edukacja z perspektywy psychologii pozytywnej.
Psychologia pozytywna, określana jako „empiryczne badanie tego, jak ludzie się rozwijają i rozkwitają", „badanie ludzkich mocnych stron, które czynią życie dobrym" (MacIntyre i Mercer, 2014: 154), oraz „naukowe badanie tego, co idzie dobrze w życiu" (Peterson, 2006), bada i promuje dobrostan człowieka (Oxford, 2016: 21), jak również techniki, które mogą umożliwić dobre życie (MacIntyre, 2016).
Głównym celem konferencji jest dyskusja na temat obecnej edukacji, zarówno dzieci jak i dorosłych, z perspektywy psychologii pozytywnej. Będziemy przyglądać się temu, co sprawia, że uczenie się jest znaczące i satysfakcjonujące. W związku z tym, chcielibyśmy zaprosić przedstawicieli społeczności akademickiej (w szczególności pedagogów, psychologów i językoznawców), praktyków pracujących w różnych obszarach edukacji i wykorzystujących w swojej pracy ideę psychologii pozytywnej, oraz wszystkich zainteresowanych tą tematyką do prezentacji pozytywnych aspektów psychologii, które umożliwią rozwój zarówno uczniom jak i nauczycielom.
Tegoroczna tematyka konferencji obejmuje następujące zagadnienia:
- mocne strony nauczycieli i uczniów jako aspekty wspomagające procesy nauczania / uczenia się
- instytucje edukacyjne, które umożliwiają sukces, dobre samopoczucie i rozwój zarówno nauczycieli, jak i uczniów (przykłady dobrych praktyk)
- pozytywny klimat do nauki
- rola emocji w uczeniu się i nauczaniu
- czynniki motywujące
- dobrostan uczniów oraz nauczyciela
- zaangażowanie uczniów
- flow
- ćwiczenia z zakresu psychologii pozytywnej do wykorzystania w klasie
- model PERMA, EMPATHICS
- mindfulness w edukacji
- humanizm w nauczaniu.
Inne propozycje powiązane tematycznie również zostaną wzięte pod uwagę.
GOŚCIE PLENARNI
Do tej pory udział w konferencji potwierdzili następujący specjaliści z zakresu psychologii pozytywnej:
Peter D. MacIntyre jest profesorem psychologii w Cape Breton University w Kanadzie. Jego badania obejmują emocje, motywację i funkcje poznawcze w różnych typach zachowań, w tym w komunikacji interpersonalnej, wystąpieniach publicznych i uczeniu się. Większość jego badań analizuje psychologię komunikacji ze szczególnym naciskiem na przyswajanie drugiego języka i komunikację.
Jean-Marc Dewaele jest profesorem lingwistyki stosowanej i wielojęzyczności w Birkbeck, University of London. Jego zainteresowania badawcze obejmują różnice indywidualne w wielojęzyczności oraz emocje. Jean-Marc Dewaele jest prezesem Międzynarodowego Towarzystwa Wielojęzyczności.
Danuta Gabryś-Barker jest profesorem językoznawstwa stosowanego w Instytucie Języka Angielskiego na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Wykłada psycholingwistykę, przyswajanie języka obcego/drugiego i wielojęzyczność.
JĘZYK KONFERENCJI
Ze względu na międzynarodowy charakter konferencji ale również udział specjalistów z kilku dyscyplin (językoznawstwo, pedagogika, psychologia), językiem konferencji będzie język angielski oraz język polski.
ABSTRAKTY WYSTĄPIEŃ
Zapraszamy do przesyłania abstraktów wystąpień:
- referat (20 minut + 10 minut na dyskusję)
- plakat
w języku polskim lub angielskim na adres: nikej@ahe.lodz.pl do 27 stycznia 2019 r.
Abstrakt o długości od 200 do 250 słów, wraz z tytułem artykułu, imieniem i nazwiskiem uczestnika, adresem e-mail i afiliacją prosimy zawrzeć w formularzu zgłoszeniowym.
Uczestnicy zostaną poinformowani e-mailem o zaakceptowaniu ich abstraktów do 10 lutego 2019 roku.
REJESTRACJA I OPŁATA KONFERENCYJNA
Uczestnicy konferencji powinni zarejestrować się oraz wnieść opłatę konferencyjną w wysokości 400 PLN (100 EUR) w terminie do 3 marca 2019 r.
Opłata konferencyjna obejmuje obiady, przerwy kawowe, materiały konferencyjne oraz koszt publikacji.
Informacje dotyczące szczegółów płatności zostaną podane w kolejnym cyrkularzu w grudniu 2018r.
PUBLIKACJA
Wybrane referaty przedstawione podczas konferencji zostaną opublikowane w recenzowanych monografiach, która ukażą się pod koniec 2019 roku, m.in. w wydawnictwie Springer.
Szczegółowe wytyczne dotyczące publikacji zostaną do Państwa przesłane po akceptacji abstraktu wystąpienia.
Termin nadsyłania gotowych artykułów (rozdziałów w monografii) upływa 6 maja 2019 r.
Komitet organizacyjny:
prof. nadzw. dr hab. Irena Motow
prof. nadzw. dr hab. Joanna Satoła-Staśkowiak
dr Ola Majchrzak
dr Katarzyna Budzińska
dr Patrycja Ostrogska
dr Dorota Janułajtys
dr Izabella Michałowska-Wieczorek
dr Joanna Hładuńska
W przypadku pytań lub dodatkowych informacji, bardzo prosimy o kontakt, e-mail:nikej@ahe.lodz.pl