Problematyka kierunku
Nasze nowatorskie studia podyplomowe pozwolą Ci zdobyć najnowszą wiedzę i praktyczne umiejętności z zakresu wsparcia rozwoju osób w spektrum autyzmu.
Zapoznasz się z istotą podejścia relacyjnego w terapii, nauczysz się wykorzystywać metodę Growth Through Play System, a także poznasz strategie współpracy z rodziną dziecka w spektrum.
Odbiorcy
Jeśli jesteś psychologiem, terapeutom, pedagogiem specjalnym, pracujesz z osobami w spektrum autyzmu i chcesz poszerzyć warsztat o metody terapii oparte na relacjach, to dzięki studiom podyplomowym na kierunku Podejście Relacyjne w Terapii i Wspieraniu Rozwoju Osób w Spektrum Autyzmu zdobędziesz nowe kompetencje i zadbasz o swój rozwój zawodowy.
Szczegóły programu
Program studiów zawiera:
- Wstęp do podejścia opartego na relacjach (historia, przegląd metod, badania)
- Rozwój w spektrum autyzmu perspektywa relacyjna
- Relacja w spektrum - nawiązywanie kontaktu i tworzenie więzi
- Komunikacja z osobą w spektrum oraz alternatywne formy i wspomagające narzędzia
- Współpraca z rodziną dziecka w spektrum podejściu relacyjnym
- Wstęp do metody Growth Through Play System Rozwój przez System Zabawy
- Trening Umiejętności Społecznych TUS w perspektywie relacyjnej oparty na zabawie
- Zachowania ,,trudne” u osób w spektrum autyzmu w ujęciu relacyjnym
- Samoregulacja i wspieranie procesów integracji sensorycznej
- Budowanie relacji w środowisku szkolnym i przedszkolnym
- Zabawa jako podstawa wspierania rozwoju dziecka w spektrum
- Inkluzja społeczno - zawodowa osób w spektrum autyzmu
- Innowacyjne metody rehabilitacji społeczno-zawodowej - wolontariat jako forma aktywizacji
- Współczesne technologie a relacyjne wsparcie dziecka z zaburzeniami rozwoju ze spektrum autyzmu
- Samoopieka specjalisty pracującego w podejściu rozwojowym
- Odporność psychiczna w profesji wspierającej.
Studia Podyplomowe kończą się egzaminem końcowym przeprowadzonym stacjonarnie w AHE w Łodzi.
Korzyści
Zyskasz umiejętności budowania kontaktu i projektowania indywidualnych ścieżek wsparcia osób ze spektrum opartych na relacjach. Opracujesz strategie pracy z zachowaniami „trudnymi” i pozyskasz nowe kompetencje w zakresie inkluzji społeczno-zawodowej.
Czas trwania
2 semestry, 184 godziny dydaktyczne