Wybierz miasto:

Problematyka kierunku

Nasze nowatorskie studia podyplomowe pozwolą Ci zdobyć najnowszą wiedzę i praktyczne umiejętności z zakresu wsparcia rozwoju osób w spektrum autyzmu.

Zapoznasz się z istotą podejścia relacyjnego w terapii, nauczysz się wykorzystywać metodę Growth Through Play System, a także poznasz strategie współpracy z rodziną dziecka w spektrum.

Odbiorcy

Jeśli jesteś psychologiem, terapeutom, pedagogiem specjalnym, pracujesz z osobami w spektrum autyzmu i chcesz poszerzyć warsztat o metody terapii oparte na relacjach, to dzięki studiom podyplomowym na kierunku Podejście Relacyjne w Terapii i Wspieraniu Rozwoju Osób w Spektrum Autyzmu zdobędziesz nowe kompetencje i zadbasz o swój rozwój zawodowy.

Szczegóły programu

Program studiów zawiera:

  • Wstęp do podejścia opartego na relacjach (historia, przegląd metod, badania)
  • Rozwój w spektrum autyzmu perspektywa relacyjna
  • Relacja w spektrum - nawiązywanie kontaktu i tworzenie więzi
  • Komunikacja z osobą w spektrum oraz alternatywne formy i wspomagające narzędzia
  • Współpraca z rodziną dziecka w spektrum podejściu relacyjnym
  • Wstęp do metody Growth Through Play System Rozwój przez System Zabawy
  • Trening Umiejętności Społecznych TUS w perspektywie relacyjnej oparty na zabawie
  • Zachowania ,,trudne” u osób w spektrum autyzmu w ujęciu relacyjnym
  • Samoregulacja i wspieranie procesów integracji sensorycznej
  • Budowanie relacji w środowisku szkolnym i przedszkolnym
  • Zabawa jako podstawa wspierania rozwoju dziecka w spektrum
  • Inkluzja społeczno - zawodowa osób w spektrum autyzmu
  • Innowacyjne metody rehabilitacji społeczno-zawodowej - wolontariat jako forma aktywizacji
  • Współczesne technologie a relacyjne wsparcie dziecka z zaburzeniami rozwoju ze spektrum autyzmu
  • Samoopieka specjalisty pracującego w podejściu rozwojowym
  • Odporność psychiczna w profesji wspierającej.

Studia Podyplomowe kończą się egzaminem końcowym przeprowadzonym stacjonarnie w AHE w Łodzi.

Korzyści

Zyskasz umiejętności budowania kontaktu i projektowania indywidualnych ścieżek wsparcia osób ze spektrum opartych na relacjach. Opracujesz strategie pracy z zachowaniami „trudnymi” i pozyskasz nowe kompetencje w zakresie inkluzji społeczno-zawodowej.

Czas trwania

2 semestry, 184 godziny dydaktyczne

FAQ
Oceń kierunek
4
Średnia ocena: 4 (Liczba ocen: 3)

Powiększ tekst

Zmniejsz tekst

Wysoki kontrast

Odwrócony kontrast

Resetuj