Problematyka kierunku
Zarządzanie kulturą to kierunek, który koncentruje się na kształtowaniu umiejętności niezbędnych do efektywnego zarządzania instytucjami i projektami kulturalnymi.
Odbiorcy
Studia podyplomowe Zarządzanie kulturą są idealnym wyborem dla pracowników instytucji i ośrodków kultury, absolwentów kierunków humanistycznych chcący pogłębić wiedzę dotyczącą marketingu i zarządzania, pisania projektów i organizowania przedsięwzięć kulturalnych.
Kandydatów na stanowiska kierownicze w instytucjach i organizacjach kultury, absolwentów kierunków ekonomicznych, animatorów kultury chcących zdobyć umiejętności skutecznego zarządzania oraz pozyskiwania środków finansowych i wsparcia z UE.
A także dla tych, którzy chcą prowadzić własną działalność w zakresie realizacji projektów w obszarze kultury: muzyki, sztuki czy teatru.
Szczegóły programu
Program studiów obejmuje blok przedmiotów z zakresu nowoczesnych i kreatywnych metod zagadnienia i kierowania pracą instytucji kultury oraz drugi poświęcony poszerzaniu wiedzy z zakresu kultury współczesnej. Dopełnieniem studiów jest seminarium przygotowujące do napisania pracy dyplomowej.
Moduł podstawowy:
- Zarządzanie instytucjami kultury
- instytucje i organizacje kulturalne,
- nowoczesne metody zarządzania organizacją,
- zarządzanie instytucjami kultury sektora publicznego, prywatnego i non-profit,
- zarządzanie projektami w sferze kultury,
- planowanie i organizacja przedsięwzięć kulturalnych,
- międzynarodowe instytucje i organizacje kulturalne – kontakty i możliwości współpracy.
- Marketing w kulturze
- promocja kultury i sponsoring,
- reklama,
- marketing i PR,
- negocjacje i sztuka komunikacji interpersonalnej, autoprezentacja.
- Prawne i ekonomiczne aspekty funkcjonowania instytucji kultury (sektor publiczny i komercyjny)
- prawo handlowe, prawo podatkowe – wybrane zagadnienia,
- zawieranie umów handlowych i kontraktów międzynarodowych,
- formy prawne prowadzenia działalności gospodarczej w sektorze kultury,
- ochrona własności intelektualnej (prawo autorskie i prawa pokrewne),
- finansowanie w kulturze (zasady i metodyka pisania wniosków aplikacyjnych – fundusze strukturalne, instytucje państwowe, organizacje finansujące kulturę w Polsce i na świecie),
- przedsiębiorczość w kulturze.
- Obszary i problemy kultury współczesnej
- polityka kulturalna i edukacyjna w Polsce i w Unii Europejskiej,
- rynek kultury – rynek sztuki,
- metody badań kulturoznawczych,
- kultura współczesna – wybrane zagadnienia,
- trendy zmian w kulturze – gromadzenie i analiza danych, digitalizacja dóbr kultury,
- animacja kultury.
Moduł specjalistyczny:
- antropologia i historia kultury,
- filozofia z elementami estetyki,
- historia sztuki z elementami teorii sztuki,
- wiedza o teatrze i dramacie,
- elementy teorii i historii filmu,
- historia muzyki,
- współczesne muzealnictwo,
- wykłady monograficzne,
- seminarium podyplomowe.
Korzyści
W trakcie studiów zdobędziesz dodatkowe kwalifikacje umożliwiające awans zawodowy, rozwój dalszej kariery. Odkryjesz nowe możliwości rozwoju dla samodzielnych animatorów kultury i artystów. Zdobędziesz specjalistyczną wiedzę z zakresu marketingu i zarządzania różnorodnymi instytucjami kultury. Nauczysz się pisania i realizacji projektów kulturalnych, planowania i realizowania przedsięwzięć kulturalnych, ze szczególny uwzględnieniem pozyskiwania środków finansowych z instytucji i organizacji wspierających.
Poszerzysz wiedzę z zagadnień kultury współczesnej.
Czas trwania
2 semestry – 200 godzin dydaktycznych
Studia 100% on-line