Wybierz miasto:

Problematyka kierunku

Zarządzanie kulturą to kierunek, który koncentruje się na kształtowaniu umiejętności niezbędnych do efektywnego zarządzania instytucjami i projektami kulturalnymi.

Odbiorcy

Studia podyplomowe Zarządzanie kulturą są idealnym wyborem dla pracowników instytucji i ośrodków kultury, absolwentów kierunków humanistycznych chcący pogłębić wiedzę dotyczącą marketingu i zarządzania, pisania projektów i organizowania przedsięwzięć kulturalnych.
Kandydatów na stanowiska kierownicze w instytucjach i organizacjach kultury, absolwentów kierunków ekonomicznych, animatorów kultury chcących zdobyć umiejętności skutecznego zarządzania oraz pozyskiwania środków finansowych i wsparcia z UE.
A także dla tych, którzy chcą prowadzić własną działalność w zakresie realizacji projektów w obszarze kultury: muzyki, sztuki czy teatru.

Szczegóły programu

Program studiów obejmuje blok przedmiotów z zakresu  nowoczesnych i kreatywnych metod zagadnienia i kierowania pracą instytucji kultury oraz drugi poświęcony poszerzaniu wiedzy z zakresu kultury współczesnej. Dopełnieniem studiów jest seminarium przygotowujące do napisania pracy dyplomowej.

Moduł podstawowy:

  • Zarządzanie instytucjami kultury
    • instytucje i organizacje kulturalne,
    • nowoczesne metody zarządzania organizacją,
    • zarządzanie instytucjami kultury sektora publicznego, prywatnego i non-profit,
    • zarządzanie projektami w sferze kultury,
    • planowanie i organizacja przedsięwzięć kulturalnych,
    • międzynarodowe instytucje i organizacje kulturalne – kontakty i możliwości współpracy.
  • Marketing w kulturze
    • promocja kultury i sponsoring,
    • reklama,
    • marketing i PR,
    • negocjacje i sztuka komunikacji interpersonalnej, autoprezentacja.
  • Prawne i ekonomiczne aspekty funkcjonowania instytucji kultury (sektor publiczny i komercyjny)
    • prawo handlowe, prawo podatkowe – wybrane zagadnienia,
    • zawieranie umów handlowych i kontraktów międzynarodowych,
    • formy prawne prowadzenia działalności gospodarczej w sektorze kultury,
    • ochrona własności intelektualnej (prawo autorskie i prawa pokrewne),
    • finansowanie w kulturze (zasady i metodyka pisania wniosków aplikacyjnych – fundusze strukturalne, instytucje państwowe, organizacje finansujące kulturę w Polsce i na świecie),
    • przedsiębiorczość w kulturze.
  • Obszary i problemy kultury współczesnej
    • polityka kulturalna i edukacyjna w Polsce i w Unii Europejskiej,
    • rynek kultury – rynek sztuki,
    • metody badań kulturoznawczych,
    • kultura współczesna – wybrane zagadnienia,
    • trendy zmian w kulturze – gromadzenie i analiza danych, digitalizacja dóbr kultury,
    • animacja kultury.

Moduł specjalistyczny:

  • antropologia i historia kultury,
  • filozofia z elementami estetyki,
  • historia sztuki z elementami teorii sztuki,
  • wiedza o teatrze i dramacie,
  • elementy teorii i historii filmu,
  • historia muzyki,
  • współczesne muzealnictwo,
  • wykłady monograficzne,
  • seminarium podyplomowe.

Korzyści

W trakcie studiów zdobędziesz dodatkowe kwalifikacje umożliwiające awans zawodowy, rozwój dalszej kariery. Odkryjesz nowe możliwości rozwoju dla samodzielnych animatorów kultury i artystów. Zdobędziesz specjalistyczną wiedzę z zakresu marketingu i zarządzania  różnorodnymi instytucjami kultury. Nauczysz się pisania i realizacji projektów kulturalnych, planowania i realizowania przedsięwzięć kulturalnych, ze szczególny uwzględnieniem pozyskiwania środków finansowych z instytucji i organizacji wspierających.
Poszerzysz wiedzę z zagadnień kultury współczesnej.

Czas trwania

2 semestry – 200 godzin dydaktycznych

Studia 100% on-line

Oceń kierunek
4.2
Średnia ocena: 4.3 (Liczba ocen: 13)

Powiększ tekst

Zmniejsz tekst

Wysoki kontrast

Odwrócony kontrast

Resetuj