Jeśli po studiach I stopnia jesteś zdecydowany na pracę w strukturach partii politycznych, władzy państwowej i samorządowej oraz nowych mediach i organizacjach społeczeństwa obywatelskiego, to mamy dobrą wiadomość! Kontynuując studia politologiczne, możesz wybrać ponownie E-politykę.
Specjalność ta również jest otwarta dla studentów II stopnia politologii, którzy nie mieli styczności z nią w czasie studiów licencjackich.
Formy kształcenia i program specjalności mają na celu przygotować Cię do pełnienia roli organizatora e-kampanii politycznych i społecznych. Możesz zostać pracownikiem instytucji i różnych organizacji – profesjonalistą od obsługi życia politycznego. Ponadto, dzięki nowatorskiemu programowi nauczania jesteś aktywnym uczestnikiem i komentatorem życia politycznego. Studia te rozwijają w Tobie naturalną aktywność polityczną i umiejętności komentowania bieżących wydarzeń politycznych.
Specjalność E-polityka kształtuje u Ciebie umiejętność kreowania i zastosowania strategii e-marketingowej i PR na potrzeby instytucji politycznych, partii, polityków, stosowania nowoczesnych technik marketingu, reklamy, PR oraz organizacji i przeprowadzania kampanii wyborczych w Internecie. Nabyte w trakcie studiów kompetencje umożliwiają Ci później skuteczne oddziaływanie na opinię publiczną oraz pozwalają w sposób przekonujący prezentować określone idee i strategie.
Jak wygląda kształcenie w ramach specjalności? Aby zwiększyć efektywność nauki postawiliśmy na kształcenie w formie: wykładów, ćwiczeń, warsztatów metodą projektową oraz w środowisku internetowym, co w rezultacie zapewnia właściwe przygotowanie do zawodu, dzięki czemu z jednej strony będziesz potrafił tworzyć strategie e-marketingowe w kampaniach wyborczych i politycznych, współprowadzić kampanie wyborcze, a z drugiej – dzięki nabytym umiejętnościom – będziesz umiał przygotowywać wszelkiego rodzaju teksty informacyjne, wystąpienia, opracowania i raporty.
E-polityka obejmuje kształcenie w zakresie strategii i organizacji kampanii wyborczej, socjotechniki i psychotechniki propagandy, teorii e-marketingu politycznego, sztuki negocjacji i mediacji, retoryki politycznej, polityki informacyjnej instytucji publicznych, komunikowania publicznego i medialnego, public relations w polityce, a także badania rynku politycznego.
Program specjalności stworzyliśmy w oparciu o konsultacje z organizacjami, stowarzyszeniami, partiami politycznymi, organami administracji państwowej i samorządowej oraz z firmami prywatnymi, które wskazują, że na rynku pracy poszukiwani są specjaliści z zakresu e-marketingu politycznego, PR z elementami sztuki medialnej. Konsultacje te wykazały, że specjalista z zakresu e-polityki odpowiada za obustronnie korzystne relacje pomiędzy instytucją a jej otoczeniem.
Perspektywy zatrudnienia
- urzędach państwowych i samorządowych,
- nowych mediach,
- przedsiębiorstwach i firmach komercyjnych, np. w charakterze doradcy kreującego wizerunek osób publicznych,
- e-marketingu i promocji partii politycznych,
- przedsiębiorstwach i firmach komercyjnych jako rzecznik prasowy.