Specjalność Handel i wystawiennictwo umożliwia studentowi zapoznanie się z tematyką projektowania wnętrz komercyjnych i ekspozycyjnych.
W trakcie kolejnych semestrów student ma możliwość stopniowo i metodycznie zgłębiać skomplikowaną tematykę kreowania przestrzeni na potrzeby branży handlowej i ekspozycyjnej poprzez samodzielne rozwiązywanie problemów projektowych. Począwszy od projektu mebla ekspozycyjnego, wprowadzany jest w tematykę wnętrz o coraz większych wymogach estetycznych i materiałowych, jak projektowanie przestrzeni komercyjnych, ekspozycyjnych i targowych. Poznaje kompletny proces twórczy i towarzyszące mu uwarunkowania, mechanizmy zarządzania emocjami, rozwiązania techniczne i materiałowe, przepisy i prawidła ergonomiczne. Zyskuje umiejętność wypowiedzi artystycznej, której efektem będzie kreacja wnętrza o ponadstandardowych walorach estetycznych i funkcjonalnych. Zna i rozumie metodykę przeprowadzenia kompletnego procesu projektowego w tym zakresie. Jest w stanie wykorzystać zdobytą wiedzę w działalności zawodowej polegającej na projektowaniu wnętrz handlowych i wystawienniczych.
Przedmioty w specjalności:
- zarządzanie emocjami odbiorcy,
- identyfikacja wizualna,
- projekt mebla ekspozycyjnego,
- visual merchandising – metody i narzędzia,
- projektowanie wnętrz komercyjnych,
- projektowanie witryny sklepowej,
- budowanie scenariuszy ekspozycji,
- projektowanie przestrzeni wystawienniczych,
- projekt ekspozycji,
- promocja marki poprzez design,
- rozwiązania techniczno-materiałowe w projektowaniu stoisk targowych,
- projekt stoiska targowego.
Sylwetka absolwenta
Absolwent specjalności Projektowanie wnętrz handlowych i wystawienniczych jest w stanie podjąć praktykę zawodową w roli projektanta wnętrz i mebli oraz projektanta wnętrz wyspecjalizowanego w projektowaniu przestrzeni handlowych i wystawienniczych, a po zdobyciu niezbędnego doświadczenia zawodowego może przeprowadzić samodzielnie kompletny proces projektowy, który wymaga koordynacji pracy wyspecjalizowanych projektantów branżowych.
Potrafi przygotować koncepcję architektoniczną wnętrza, wykonać dokumentację inwentaryzacyjną i projektową, wizualizacje oraz inne opracowania graficzne i zaprezentować efekty własnej pracy, posługując się współczesnymi technologiami multimedialnymi. Jest gotowy świadomie współpracować z innymi uczestnikami procesu budowlanego jako wartościowy członek zespołu i ekspert w swojej dziedzinie.