Celem nauczania przedmiotu „Systemy identyfikacji wizualnej” jest przygotowanie studenta do pełnienia roli projektanta grafiki użytkowej w zakresie całościowego (systemowego) projektowania reklamy i informacji wizualnej dla firm, produktów, przedsięwzięć społeczno-kulturalnych i handlowych. (Znaków firmowych, druków akcydensowych, plakatów, bilbordów, grafiki na środkach transportu i komunikacji, oraz na opakowaniach.
Dydaktyka polega na stopniowaniu (poprzez właściwy dobór ćwiczeń i tematów) trudności w rozwiązywaniu i stosowaniu adekwatnej do treści opracowania formy graficznej (środki wyrazu). Celem jest również nabycie przez studenta umiejętności kreatywnego podejścia do powierzonych zadań, tak aby w przyszłości ich rozwiązania były oryginalne i konkurencyjne, przystosowane do zleceń projektowych na potrzeby zmieniającego się rynku pracy w dziedzinie grafiki projektowej.
Autorzy prac:
I - 1,2 - Bogusław Nikonowicz, 2,3- Jakub Adamczyk
II - 1 - Jan Povar, 2 - Rafał Kołodziejczyk, 3,4 - Robert Kruszewski
III - 1,2 - Robert Kruszewski, 3,4 - Wojciech Bugno
IV - Wojciech Bugno