Wybierz miasto:
Dodane przez jborowska -

Dr inż. Robert Sternik w wywiadzie dla Polskiej Gazety Transportowej.

Czy zamknięcie wewnętrznych granic strefy Schengen zagrozi transportowi ładunków w UE?

  Zgodnie z postanowieniami układu z Schengen w krajach należących do porozumienia (artykuły od 120 do 125), rządy państw stron konwencji zobowiązały się do zmniejszenia utrudnień związanych z obrotem towarowym na wewnętrznych granicach. Formalności związane z obsługą celną towarów są załatwiane wewnątrz każdego z krajów eksporterów i są prowadzone w oparciu o jednolite przepisy obowiązujące w ramach Konwencji – ma to szczególne znaczenie dla ujednolicenia
i zharmonizowania formalności na granicach zewnętrznych. Te postanowienia przyczyniły się  do zintensyfikowania obrotu towarowego w ramach Unii Europejskiej i przyspieszenia rozwoju transportu towarowego.
  Dzięki tym regulacjom polskie firmy transportowe, szczególnie te funkcjonujące w transporcie drogowym, zajęły w szybkim tempie jedno z czołowych miejsc w Europie. Ograniczenie formalności i uproszczenie procedur przyczyniło się do skrócenia czasów realizacji usług transportowych, obniżenia ich kosztów a także do poprawienia efektywności wdrażania rozwiązań zalecanych przez politykę zrównoważonego  rozwoju, takich jak np. transport intermodalny. Zamknięcie granic wewnętrznych strefy Schengen zahamuje te procesy przyczyniając się do pogorszenia koniunktury gospodarczej w krajach należących do Unii Europejskiej.

Wydanie z 16 grudnia 2015 r. strona 12


 

 

 

Pliki do pobrania

Powiększ tekst

Zmniejsz tekst

Wysoki kontrast

Odwrócony kontrast

Resetuj