Prezydent Andrzej Duda nadał dr. hab. Andrzejowi Pieczywokowi tytuł profesora nauk społecznych w dyscyplinie nauki o bezpieczeństwie.
Prof. dr hab. Andrzej Pieczywok zatrudniony jest na Wydziale Nauk o Polityce i Administracji UKW. Zajmuje się problematyką współczesnych zagrożeń społecznych i kulturowych, edukacją dla bezpieczeństwa oraz dydaktyką szkoły wyższej. Jest autorem i współautorem wielu książek i artykułów w kraju i zagranicą poświęconych teorii bezpieczeństwa, bezpieczeństwu publicznemu i społecznemu, metodologii badań nauk o bezpieczeństwie, edukacji dla bezpieczeństwa, a także cyberzagrożeniom.
Jest uczestnik wielu konferencji naukowych krajowych i zagranicznych. Jest członkiem Andragogicznego Towarzystwa Naukowego, Towarzystwa Wiedzy Obronnej, ekspertem Centrum Studiów i Edukacji na Rzecz Bezpieczeństwa Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Wrocławskiego. Wypromował 5 doktorów i ponad 250 magistrów oraz licencjatów.
działalność badawcza i edukacyjna skoncentrowana jest na terroryzmie międzynarodowym, obronie cywilnej i ochronie ludności, zarządzaniu kryzysami militarnymi, siłach zbrojnych w systemie politycznym państwa.
Trzydziestoletnie doświadczenie praktyczne obejmowało między innymi prowadzenie zajęć metodycznych na kursach oficerskich z zakresu działalności organizacyjno-szkoleniowej; prowadzenie szkoleń w firmach zawodowych z zakresu zarządzania personelem i prowadzenia zajęć dydaktycznych; uczestnictwo w projektach badawczych finansowanych przez Komitet Badań Naukowych oraz Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.
Ważniejsze opracowania:
1. A. Pieczywok, Profesjonalizm zawodowy nauczyciela akademickiego edukacji dla bezpieczeństwa, AON, Warszawa 2016.
2. A. Pieczywok, M. Karpiuk, Odpowiedzialność dyscyplinarna funkcjonariuszy formacji bezpieczeństwa i porządku publicznego, AON, Warszawa 2016.
3. K. Drabik, A. Pieczywok, Demograficzne i globalizacyjne aspekty bezpieczeństwa personalnego, Wyd. Akademia Sztuki Wojennej, Warszawa 2018.
4. M. Czuryk, K. Drabik, A. Pieczywok, Bezpieczeństwo człowieka w procesie zmian społecznych, kulturowych i edukacyjnych, Wyd. Uniwersytet Warmińsko-Mazurski, Olsztyn 2018.
5. A. Pieczywok, Działania społeczne w sferze bezpieczeństwa wewnętrznego, Wyd. WSEI, Lublin 2018.
6. J. Gierszewski A. Pieczywok, Społeczny wymiar bezpieczeństwa człowieka, Wyd. Dyfin, Warszawa 2019.
7. A. Pieczywok, A. Soboń, Przestrzeń edukacji dla bezpieczeństwa w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, Wyd. Akademia Sztuki Wojennej, Warszawa 2019.
8. J. Gierszewski, K. Drabik, A. Pieczywok, Bezpieczeństwo kulturowe w trakcie zmian społecznych, Wyd. Dyfin, Warszawa 2020.
9. J. Gierszewski, A. Pieczywok, J. Piwowarski, Wyzwania i zagrożenia w obszarze bezpieczeństwa kulturowego, Adam Marszałek, Toruń 2020.
10. M. Kasperski, K. Klimek, A. Pieczywok, Współczesne problemy akademickiej dydaktyki wojskowej, WAT, Warszawa 2020.
11. J. Gierszewski, A. Pieczywok, Metodologiczne podstawy badania problemów bezpieczeństwa, Wyd. Dyfin, Warszawa 2020.
12. A. Pieczywok, Idee bezpieczeństwa człowieka w teoriach i badaniach naukowych. Wybrane problemy, Wyd. Uniwersytet Kazimierza Wielkiego, Bydgoszcz 2021.
13. J. Gierszewski, A. Pieczywok, Bezpieczeństwo kulturowe człowieka w dobie kryzysu jego tożsamości. Wyd. Dyfin, Warszawa 2022.
dr hab. prof. w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Koninie. Filozof, teolog.
Zainteresowania badawcze: filozofia współczesna, filozofia egzystencjalna, filozofia możliwości, filozofia człowieka, wychowania, przyrody i jej konotacje społeczno-etyczne, psychologia egzystencjalna, teologia bizantyjska, historia Kościoła okresu wojen krzyżowych, socjologia religii.
Autor blisko trzydziestu prac naukowych i popularno-naukowych oraz książek: „Wprawy krzyżowe: między chlubą a potępieniem” (2009); „Wprowadzenie do filozofii Nicola Abbagnano" (2012); „Zadania współczesnej humanistyki: człowiek i nauka" (współautor: 2012); „Wychowanie – czy może «obejść się» bez duchowości?" (współautor: 2013).
Historyk i politolog, dr hab., pracownik Oddziału IPN w Gdańsku i profesor Uniwersytetu Gdańskiego. Autor książki Okręg Wileński AK 1944–1948 (1999); współautor książek: Żołnierze Wyklęci. Antykomunistyczne podziemie zbrojne po 1944 roku (1999, 2002, 2013); Atlas polskiego podziemia niepodległościowego 1944–1956 (2007).
Dr hab. Piotr Niwiński specjalizuje się w obszarze nauk o polityce, jak również nauk o bezpieczeństwie. Od 2016 roku jest kierownikiem Zakładu Nauk o Bezpieczeństwie na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego.
Główny specjalista gdańskiego Oddziału Instytutu Pamięci Narodowej. Od 7 lutego 2018 członek Rady przy Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku – główny specjalista w Instytucie Pamięci Narodowej. W 2017 roku postanowieniem prezydenta RP Andrzeja Dudy został odznaczony Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski za wybitne zasługi w pielęgnowaniu pamięci o najnowszej historii Polski, a w szczególności o dziejach Żołnierzy Niezłomnych.
Ważniejsze opracowania:
1. P. Niwiński, Sekwencja kresowa. Druga konspiracja – radykalizm spotęgowany, [w:] Wyklęci 1944–1963. Żołnierze podziemia niepodległościowego w latach 1944–1963, red. K. Krajewski i T. Łabuszewski, Warszawa 2017.
2. P. Niwiński, Semper Fidelis Victoria, [w:] Wyklęci 1944–1963. Żołnierze podziemia niepodległościowego w latach 1944–1963, red. K. Krajewski i T. Łabuszewski, Warszawa 2017.
3. P. Niwiński, The Proscribed from Pomerania, [w:] The Return of the Executed Army, (red.) S. Moćkun, T. Wolsza, Brussels–Olsztyn 2017.
4. P. Niwiński, Operacja „Ostra Brama” a Powstanie Warszawskie. Walki w mieście, [w:] Teren wobec Powstania Warszawskiego, K. Krajewski (red.), Warszawa 2017.
5. P. Niwiński, Janina Kruk-Szczerba „Lidka”, „Janka”, „Larysa”, [w:] Zapomniani Wyklęci, Sylwetki żołnierzy powojennej konspiracji antykomunistycznej, red. J. Bednarek, M. Biernat Warszawa 2019.
6. P. Niwiński, Zygmunt Szymanowski „Bez”, „Jezierza”, „Korwin”, „Cis”, [w:] Wyklęci, Sylwetki żołnierzy powojennej konspiracji antykomunistycznej, red. J. Bednarek, M. Biernat Warszawa 2019.
7. P. Niwiński, Kazimierz Leski „Bradl”, [w] Obszar Zachodni Zrzeszenia WiN 1945, red. K. Krajewski Warszawa 2019.
8. Niwiński Piotr, Żołnierz Podziemnej Armii. Danuta Siedzikówna ps. „Inka” , Wyklęci, 2021, nr 2 (22), s.52-56
9. Niwiński Piotr, Czy przestała istnieć, Biuletyn Instytutu Pamięci Narodowej, 2022, nr 1-2 (194-195), s.100-107
10. Niwiński Piotr, Bień Łukasz (red.), Pomorze i świat w XX wieku: między historią a politologią: księga pamiątkowa poświęcona Profesorowi Bogdanowi Chrzanowskiemu 2023, Toruń, Wydawnictwo Adam Marszałek, 347 s., ISBN 978-83-8180-745-6
11. Niwiński Piotr „Wileńskie zagrożenie” , Biuletyn Instytutu Pamięci Narodowej, 2023, nr 9 (214), s.121-131
12. Niwiński Piotr, Kapłan, żołnierz, społecznik. Ksiądz Stefan Dzierżek SJ „Stefan” (1913-2005), Biuletyn Instytutu Pamięci Narodowej, 2023, nr 6 (211), s.101-108
Dr nauk o zdrowiu Grażyna Kozak posiada wieloletnie doświadczenie w obszarze zawodowym, w tym ponad 42-letni staż na stanowisku pielęgniarki anestezjologicznej. W swojej karierze zawodowej przeszła przez wszystkie szczeble rozwoju zawodowego od pielęgniarki dyplomowanej, pielęgniarki specjalisty, pielęgniarki koordynującej, pielęgniarki oddziałowej, pielęgniarki naczelnej do dyrektora ds. pielęgniarstwa. Całe zawodowe życie związane jest z oddziałem anestezjologii i intensywnej terapii Aktywnie działała w obszarze kształcenia podyplomowego pielęgniarek i położnych, w którym pracuje od 37 lat jako wykładowca i prowadzi aktywną naukę zawodu w działaniu praktycznym. Świadczy także usługi pielęgniarskie w opiece długoterminowej i POZ. Jest nauczycielem kształcącym także inne grupy zawodowe: opiekun medyczny, technik masażysta, technik higienista stomatologiczny. Pełniła także odpowiedzialną funkcję społeczną Przewodniczącej Sądu OIPiP w Łodzi oraz aktywnie działała w Towarzystwie Pielęgniarek Anestezjologicznych.
Psycholog, absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego, doktor nauk społecznych, trener biznesu.
Planuje i powadzi warsztaty i szkolenia, uczestniczy w projektach międzynarodowych, w Uczelni prowadzi m.in. zajęcia z psychologii społecznej, jakości życia, procesów poznawczych. Założycielka Koła Naukowego „Moja Psychologia”. Obszary zainteresowań naukowych – przede wszystkim psychologia społeczna i rozwój osobisty.
Ceni ludzkie pasje, zaangażowanie i prawdę, bo jak pisał Carl G. Jung „Jesteś tym co robisz, nie tym co mówisz, że robisz”
Dziekan kierunku Bezpieczeństwo wewnętrzne. Dyrektor Zespołu ds. Przestępczości wobec Dzieci w Biurze Rzecznika Praw Dziecka, doktor nauk prawnych, adwokat Okręgowej Rady Adwokackiej w Częstochowie. W swojej karierze zawodowej odbył ponad 30 szkoleń związanych z pracą asystenta sędziego i sędziego pionu karnego oraz cywilnego organizowanych przez Ministerstwo Sprawiedliwości oraz Krajową Szkołę Sądownictwa i Prokuratury w Krakowie.
Jego specjalnością jest prawo karne, skarbowe, kryminologia, wiktymologia, prawo rodzinne i opiekuńcze. Zainteresowania badawcze adw. dr. Piotra Bogackiego obejmują także szeroko pojęte bezpieczeństwo wewnętrzne państwa. Ukończył również szkolenia z zakresu psychologicznych aspektów kontaktów interpersonalnych, mediacji, aktywnych metod nauczania oraz uczenia metodą projektów.
W latach 2021-2022 był członkiem zespołu do spraw przeciwdziałania przestępczości przeciwko wolności seksualnej i obyczajności na szkodę osób małoletnich, powołanego Zarządzeniem Ministra Sprawiedliwości z dnia 29 września 2021 r.
Doktor Nauk Społecznych w zakresie pedagogiki uzyskała na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim, w Katedrze Dydaktyki i Edukacji Szkolnej. Obecnie jest prodziekanem oraz wykładowcą na kierunku pedagogika Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi. W latach 2019-2021 pełniła funkcję dziekana pedagogiki AHE w Łodzi. Brała udział w pracach nad utworzeniem nowego kierunku - jednolitych studiów magisterskich w zakresie pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Autorka monografii i licznych artykułów naukowych. Wcześniej piastowała stanowisko dyrektora w Niepublicznym Przedszkolu Integracyjnym.
Zainteresowania zawodowe dotyczą obszaru pedagogiki ogólnej, aksjologii pedagogicznej i filozofii wychowania, pedagogiki terapeutycznej, szkolnej i przedszkolnej.
A. Breś - Rola nauczyciela opowiedziana trójgłosem w koncepcji nauczania Arystotelesa, Św. Augustyna i Św. Tomasza z Akwinu, Rocznik Paideia, Warszawa 2022, Seria Pedagogiczna 4/2022.
A. Breś - Człowiek jako byt niedokończony w prakseologicznej teorii wychowania Dietricha Bennera, Rocznik Paideia, Wydawnictwo Collegium Verum, Warszawa 2023, Seria Pedagogiczna, przyjęty do numeru 5/2023.
A. Breś, Oblicza wartości. Ujęcie pedagogiczno-filozoficzne, – monografia, AHE Łódź, 2021.
Promotor i recenzent licznych prac licencjackich i magisterskich.
Absolwent Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Magisterium z zakresu zarządzania finansami uzyskał w 1998 roku, a dyplom ukończenia studiów doktoranckich na tymże wydziale otrzymał w 2002 roku. Absolwent Studiów Polityki Zagranicznej na Akademii Dyplomatycznej Polskiego Instytutu Spraw Międzynarodowych w 2009 roku. Ukończył w 2003 roku studia podyplomowe z zakresu zarządzania projektami Unii Europejskiej w Instytucie Biznesu w Kaliszu oraz w Bielskiej Wyższej Szkole Biznesu i Informatyki im. J. Tyszkiewicza.
Ekspert polityki strategicznej, strukturalnej i zarządzania międzynarodowego, w latach 1984-1987 i 1989-1991 szef kontraktu consultingowego w Libii, 1999-2000 dyrektor ds. inwestycji i administracji w Raiffeisen Banku, 2000-2001 dyrektor Oddziału BLB BICK Monachium w Polsce, od 2001 do 2012 dyrektor rozwoju francuskiej Grupy Consultingowej EGIS w Polsce i na Ukrainie. Od roku 2002 jest Prezesem Zarządu Centrum Naukowego Przedsiębiorczości Intelektualnej w Warszawie.
Autor licznych publikacji z zakresu zarządzania projektami, polityki regionalnej i strukturalnej Unii Europejskiej, procesów integracyjnych UE, zarządzania międzynarodowego, polityki zagranicznej RP oraz procesów globalizacyjnych w świecie.
W 2007 roku obronił doktorat w Instytucie Politologii na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego.
Od 2012 roku adiunkt na Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi [w roku 2016 prodziekan Kierunku Politologia]. Prowadził wykłady na anglojęzycznych studiach międzynarodowych w programie ERASMUS+ w zakresie: geopolitics, conflicts and international negotiations, international organizations, introduction to state and law and international relations theory. w Sumy State University na Ukrainie; Fatih University w Stambule, Turcja oraz w Polsce m.in. na Akademii Leona Koźmińskiego; Wyższej Szkole Handlu i Prawa im. R. Łazarskiego; SGH; Wyższej Szkole Infrastruktury i Zarządzania oraz w Wyższej Szkole Ekologii i Zarzadzania w Warszawie.
Pedagog, doktor nauk społecznych w dyscyplinie naukowej pedagogika. Adiunkt w Katedrze Resocjalizacji i Profilaktyki Społecznej.
Posiada wieloletnie doświadczenie pedagogiczne w zakresie profilaktyki szkolnej. Od 1998 aktywnie współpracuje ze szkołami w woj. łódzkim i organizacjami pozarządowymi (m.in. Ośrodkiem Studiów nad Kulturą Masową, Fundacją „Równe Szanse” w Łodzi) popularyzując ideę profilaktyki pozytywnej.
Autorka programów profilaktycznych (m.in. Manipulacji Nie!!; Przeciwdziałanie agresji w grupie”) Inicjatorka wojewódzkiej kampanii profilaktycznej: Współczesne Wyzwania Cywilizacyjne – czyli jak przetrwać w miejskiej dżungli? Akcja ma na celu wspieranie szkół na terenie województwa łódzkiego w realizowaniu kompleksowej profilaktyki szkolnej. W ramach projektu proponowane są zajęcia mające na celu, nie tylko wyposażanie w wiedzę, ale przede wszystkim rozwijanie umiejętności psychospołecznych i wzmacnianie tych postaw, które w przyszłości będą pomocne w podejmowaniu przez uczniów samodzielnych, autonomicznych i przemyślanych decyzji.
Nauczyciel mianowany. Posiada 20-letnie doświadczenie w pracy dydaktyczno-wychowawczej w szkole.
Autorka i organizatorka międzykulturowych warsztatów realizowanych w szkołach wspólnie ze studentami z programu wymiany Erasmus+ - „Intercultural workshop – Learn, Explore, Create!”
Współautorka jednej z pierwszych publikacji na temat zjawiska defaworyzacji (Modrzejewska D., Hirszel K., Szczepanik R., Zbonikowski A.,(red.) Psychospołeczne uwarunkowania defaworyzacji dzieci i młodzieży . Wyd. Difin, Warszawa 2010) Autorka artykułów z obszaru profilaktyki społecznej i przemocy rówieśniczej (bullying).
Autorka publikacji poświęconej przemocy psychicznej w środowisku szkolnym. (Modrzejewska D., Przemoc psychiczna w relacjach między uczniami szkoły podstawowej. Wyd.AHE, Łódź 2021)
Od 2016 do 2019 koordynatorka Łódzkiej Akademii Profilaktyki Społecznej i autorka realizowanych w ramach niej kompleksowych akcji „Bezpieczne Wakacje” i Zimowy Survival”, które obejmują swym zasięgiem szkoły na terenie całego kraju.
Koordynatorka licznych projektów międzynarodowych:
- You are a Digistudent - Integrating Special Needs Individuals into Digital-Holistic Education, 2021-2023
- Innovative Health Professionals Training Program on Existential Loneliness among Older People /ALONE/ -01-09-2019 - 28-02-2022
- JOBIS - Joint Job Burnout Interventions for Beginner Nurses, Nurse Students and Care Workers, Erasmus+ - 2016-1-RO01-KA202-024384, 2016-2018
- Lifelong Learning Programme, Autism in Higher Education: Widening Access/AUT-HEW, 2013-2016
- Resilince – European Preventive Program in the context of risky behawior among young people as tackling premature falling out students from education system (2016-1-PL01-KA201-026292)2016-2018
- Lifelong Learning programme, Transversal Key Activity 3 ICT, WEB 2.0 SEE – Web 2.0 Supported Education, Engagement, Information and Advocacy for Disabled Learners, 2011-2013
- Grundtvig – Skills for true wellbeing WELNESS -2012-2014
- Leonardo da Vinci, Care for Vet – Care and Guidance Systems – Violence Prevention and Crisis Intervention in VET,2011 - 2013
- Grundtvig, CESSIT - Creativity and Entrepreneurship Seeds for Social Inclusion Trainers, 2009 - 2011
- Daphne 3 – Street Life Safety, 2009-2011 (researcher, member of the steering group)
- Grundtvig, JUDGE – Juvenile Delinquents’ Guided Education project, 2008-2009
Wybrane publikacje:
- Modrzejewska D., Przemoc psychiczna w relacjach między uczniami szkoły podstawowej. Wyd.AHE, Łódź 2021
- Modrzejewska D., Zdalna edukacja w szkole podstawowej oczami ucznia i nauczyciela, Hejnał Oświatowy nr 6-7/204, 2021
- Renn-Żurek, A., Modrzejewska, D., Woźnicka, E., Popovici, S., Lacramioara, L., Boccaletti, L., Manattini, A., Trogu, G., Edberg, A-K., Beck, I., Žebrauskaitė, A. & Virbalienė, A (2020), International report existential loneliness – Best practice from health organisations and patient perspective
- Trogu, G. Manattini, A., Renn-Żurek, A., Modrzejewska, D., Woźnicka, E., Popovici, S., Lacramioara, L., Edberg, A-K., Beck, I., Žebrauskaitė, A. & Virbalienė, A. (2020), Limitations in caring older persons related to existential loneliness encountered by healthcare professionals.
- Modrzejewska D., Profilaktyka szkolna w procesie zmian, [w:] Wybrane aspekty zarządzania społecznością biznesu i kształceniem on-line, Łódź 2020
- Modrzejewska D., Kreatywne podejście w profilaktyce przemocy psychicznej w relacjach między uczniami, [w:] Kreatywność w ponowoczesności, (red.) Karolak W., Stasiak M., Witerska K., Łódź 2018
- Modrzejewska D., Kompetencje zawodowe nauczyciela w realizowaniu profilaktyki szkolnej, [w:] Uzależnienia jako wyzwanie dla współczesnego pedagoga resocjalizacyjnego, Kamiński A., Dobijański M., Warszawa, 2018
- Modrzejewska D., Fabri M., Andrews P., Pukki H.K., Aavikko A., Quantock, P. de Bra P., Stash N., Montes Garcia A., Merino M., Lancho M., García Serna C., Szukalska A., Widening access to higher education for students on the autism spectrum - the european autism&uni project, INTED2016 Proceedings, Spain, 2016
- Modrzejewska D., Predyspozycje wychowawcze osób realizujących zadania z zakresu profilaktyki szkolnej [w: Opieka i wychowanie w instytucjach wsparcia społecznego, diagnoza i kierunki rozwoju, Szczepanik R., Wawrzyniak J. (red)] Łódź, 2012
- Modrzejewska D. Street Life safety fo Young People - Bullying on the way to and from school - raport of the research and outcomes, [w:] Moore Stephen, Street Life safety for Young People. Funded by the Daphne III fund JLS/2008/DAP3/AG1240, Cambridge 2011
- Modrzejewska D., Guidebook – for Adult Trainers and Managers. Publikacja w ramach projektu - CESSIT - Creativity and Entrepreneurship Seeds for Social Inclusion Trainers, 2011
- Modrzejewska D., Hirszel K., Szczepanik R., Zbonikowski A.,(red.) Psychospołeczne uwarunkowania defaworyzacji dzieci i młodzieży . Wyd. Difin, Warszawa 2010
- Modrzejewska D, Olejnik D, Zawodowy kurs języka angielskiego i niemieckiego dla au pairs – alternatywa wobec tradycyjnych metod kształcenia, Życie Szkoły 2008, EduPress - Raabe, Warszawa
- Modrzejewska D., (pod red.)Szczepanik, Kompleksowe podejście w działaniach profilaktycznych, (w:) Różne spojrzenia na przemoc, Wydawnictwo WSHE, Łódź 2008
- Modrzejewska D., Profilaktyka wobec zjawiska defaworyzacji w szkole, (w:) Modrzejewska D., Hirszel K., Szczepanik R., Zbonikowski A.,(red.) Psychospołeczne uwarunkowania defaworyzacji dzieci i młodzieży . Wyd. Difin, Warszawa 2010
- Modrzejewska D., Szkoła jako środowisko oddziaływań profilaktycznych (w:) Opieka i wychowanie w instytucjach wsparcia społecznego. Diagnoza i kierunki rozwoju. Łódź 2012
Obszary zainteresowań:
Przemoc rówieśnicza, przemoc psychiczna, subkultury młodzieżowe, profilaktyka szkolna, patologie społeczne, kompetencje pedagoga w zakresie współczesnej profilaktyki szkolnej, dydaktyka.
Pedagog, andragog, autorka publikacji z zakresu uczenia się dorosłych, rozwoju człowieka dorosłego, aktywizacji osób starszych.
Surdopedagog – interesuje się zagadnieniami z zakresu opieki i wychowania dziecka niesłyszącego, sytuacji społeczno-kulturowej głuchych, posiada doświadczanie w pracy z dziećmi niesłyszącymi.
Specjalizuje się w zagadnieniach:
- Kształcenie dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
- Kształcenie i wychowanie dzieci z wadą słuchu i trudnościami w komunikacji.
- Alternatywne metody komunikacji.
- Aktywizacja osób starszych.
- Specyfika kształcenia dorosłych.
- Edukacja na odległość.
- Instytucje wsparcia osób starszych.
Ważniejsze opracowania:
1. E. Woźnicka, Niesłyszący nauczyciel w systemie edukacji – szanse i ograniczenia, Civitas Hominibus, Vol 13/2018
2. E. Woźnicka, Doświadczanie dorosłości osoby Głuchej w ujęciu jednostkowym i społecznym, Rocznik Andragogiczny VOL 27 (2020)
3. E. Woźnicka, Przygotowanie do emerytury zadaniem współczesnej geragogiki, Kultura i Wychowania nr 2 (18)/2020
4. E. Woźnicka, Dydaktyka biograficzna w ujęciu Profesor Olgi Czerniawskiej, Edukacja Dorosłych nr (1) 2021
5. E. Woźnicka, Przestrzenie uczenia się dorosłych – doświadczenie emigrantów, w: (red.) G. Cęcelek, E. Woźnicka, P. Klimczyk, Szkoła jako przestrzeń uczenia się, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2021
Udział w projektach:
- Projekt międzynarodowy: Lifelong Learning programme, Transversal Key Activity 3 ICT, WEB 2.0 SEE – Web 2.0 Supported Education, Engagement, Information and Advocacy for Disabled Learners, 2011-2013, rola: ekspert merytoryczny, badacz.
- Ekspert metodologiczny w projekcie: Profile socjogeograficzne, potencjały i deficyty rozwojowe osób w wieku 45+ w Wielkopolsce. Projekt realizowany dla Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Poznaniu.
- Recenzent w projekcie Diagnoza szyta na miarę włókiennictwa. Ramowy program dla szkół prowadzących kształcenie zawodowe.
- Projekt naukowy: Seniorki Polskiej Andragogiki pod kierunkiem profesora Józefa Pólturzyckiego realizowany w Szkole Wyższej im. Pawła Włodkowica.
- Projekt międzynarodowy INFOABLE, Cooperation and Innovation for Good Practise, Comenius+, 2014-2016 rola: expert merytoryczny, opracowanie koncepcji metodologicznej badań, badacz.
- Projekt międzynarodowy: Lifelong Learning Programme, Autism in Higher Education: Widening Access/AUT-HEW, 2013-2016, rola: członek steering group.
- Projekt międzynarodowy ASK4JOB - Adult skills for a job oriented breakthrough 2017-2020, ekspert, członek zespołu badawczego.
- Projekt międzynarodowy SMART KIDS 2017-2019 członek zespołu badawczego.
- Projekt międzynarodowy Edukacja muzealna 2018 – 2020 członek zespołu merytorycznego – ewaluacja projektu.
- Projekt międzynarodowy Bee Your Boss, 2019 – 2021, ekspert metodologiczny, członek zespołu badawczego.
- Projekt międzynarodowy Alone 2019 – 2021. Project dotyczący poczucia samotności i osamotnienia osób starszych, ekspert merytoryczny.
Psycholog praktyk. Ukończyła studia podyplomowe na kierunku Logopedia ogólna oraz Pedagogika ogólna z przygotowaniem do zawodu nauczyciela. Specjalizuję się w psychologii klinicznej i psychologii dziecka.
Zainteresowania zawodowe i naukowe koncentruje wokół niepełnosprawności intelektualnej, przemocy domowej i szeroko rozumianej rodziny.
Na co dzień zajmuję się diagnozą potrzeb i terapią funkcji poznawczych, radzenia sobie z emocjami osób z niepełnosprawnością intelektualną, oraz pomocą psychologiczną dla ich rodzin. Swoje umiejętności psychologiczne wykorzystuj w pracy w Domu Dziennego Pobytu dla Osób Niepełnosprawnych, pracując z podopiecznymi jak i ich rodzinami. Pełniła również funkcję Rzecznika Osób Niepełnosprawnych.
Józef Nawrocki (ur.1964), absolwent Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu.
Doktor nauk humanistycznych w zakresie psychologii. Specjalista I psychologii klinicznej. Jego zainteresowania naukowe koncentrują się wokół zagadnień historii myśli psychologicznej, psychologii ogólnej oraz psychologii klinicznej i psychopatologii.
Jeden z artykułów autora: Sześćdziesięciolecie Polskiej Psychologii Humanistycznej. Koncepcja Leopolda Blausteina został umieszczony m.in. w bibliografii najnowszego podręcznika akademickiego psychologii (2016). Autor kilkudziesięciu opinii sądowo-psychologicznych z zakresu psychologii klinicznej.
Zainteresowania/hobby: turystyka wysokogórska, sport (piłka nożna), muzyka klasyczna, jazz.
A graduate of the Faculty of Visual Education at the Academy of Fine Arts in Lodz, doctor of pedagogy, teacher in the field of pedagogy at the Academy of Humanities and Economics in Lodz. She conducts classes in the field of pedagogy and didactics of creativity, art education, art therapy, sociology of education, workshops aimed at the creative activation of children, adolescents, adults and the elderly, as well as workshops on biography. Responsible for conducting training in the project method for the teaching staff of AHE. Author of the book “Life beyond Scheme - Analysis of the Authors' Biographies”, co-author of “Autobiography as a Creative Challenge - scenarios for biographical workshops” and “Try Differently. Scenarios of activities developing creative skills”. She is interested in the issues of creativity in the aspect of human autobiographical experiences and innovative educational methods supporting comprehensive human development at various stages of life - also in adulthood and old age. Besides, she is an active participant in many international projects. She loves contact with nature, books, photography, art and Indian cinema.
COURSES AVAILABLE:
- Didactics of Creativity
The main goal of the subject is to introduce students into practical aspects of stimulating creative thinking and creative attitudes of pupils. During classes students are using innovative tools, techniques and methods of creative work and preparing own projects for implementation creativity into pedagogical and educational situations. Students learn about methods of didactics of creativity such as: learning through art, divergent and convergent thinking in the process of creativity, out-of-the-box thinking and its stimulation, brainstorming, mind mapping, effective problem solving, associations in creative process, storytelling and the role of metaphor and analogy in developing creative skills.
- Psychopedagogy of Creativity
The main goal of the subject is to introduce students to the basic pedagogical and psychological knowledge about creativity and the conditions of the development of creative abilities of children, adolescents and adults. Lecture are subordinated to the four dimensions perception of creativity and modern theories of creativity. Classes take the form of a workshop supporting the creative development of students. They allow for the development of communication in a group, recognizing the features of creative people, self-knowledge, planning the path of development as well as discovering and expanding one's own passion, developing own creative potential.
Doktor nauk humanistycznych, filozof. Autor licznych publikacji z dziedziny pedagogiki i filozofii, m.in. "Po co komu wartości? Kultura wartości w szkole – zarys aksjologiczno-pedeitologiczny", "Pedagogika: między miłością a oligofilią". Współtwórca i redaktor naczelny międzynarodowego czasopisma naukowego "Kultura i wychowanie". Współautor podręczników do szkół ponadpodstawowych (podręczniki ucznia i podręczniki metodyczne) – klasy I-III.
Doktor nauk społecznych, pedagożka, specjalizuje się w filozofii edukacji, pedagogice rodzinnej i doradztwie psychologiczno-pedagogicznym.
Studia pedagogiczne i doktoranckie ukończyła w Dolnośląskiej Szkole Wyższej we Wrocławiu, tam też obroniła pracę doktorską pod tytułem „Praktyki władzy, wolności i oporu we współczesnej polskiej szkole”. Doświadczenie zawodowe zdobywała w Akademii Wyższej Szkole Biznesu w Dąbrowie Górniczej, na Uniwersytecie Śląskim i Uczelni Korczaka w Katowicach.
Interesuje się filozofią, pedagogiką konserwatywną i krytyczną.
W publikowanych artykułach podejmuje problemy współczesnej polskiej edukacji szkolnej, zadaje pytania o warunki możliwości trwania i rozwoju kształcenia akademickiego w dobie nowych technologii, ukazuje potrzebę namysłu nad kondycją człowieka w epoce triumfu nauki i techniki.
Dr nauk społecznych, specjalista pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej, resocjalizacji, pracy socjalnej oraz z zakresu prywatności, ochrony danych osobowych i bezpieczeństwa w internecie. Ukończyła studia doktoranckie i uzyskała tytuł doktora nauk społecznych z wyróżnieniem. Pedagog z wieloletnim doświadczeniem, prezes fundacji Niech Się …Dzieje, członek stowarzyszeń SABI, SPOD oraz członek Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego i Karpackiego Towarzystwa Naukowego i Oświatowego . Od wielu lat współpracuje z Ministerstwem Cyfryzacji uczestnicząc w grupach roboczych.
Koordynatorka licznych projektów, programów skierowanych do dyrektorów szkół, nauczycieli, rodziców i uczniów. Trener ORKE. Inicjatorka wydarzeń związanych z szerzeniem wiedzy w Polsce na temat bezpieczeństwa w internecie wśród dzieci oraz dorosłych. Autorka licznych publikacji.
Główne obszary zainteresowań:
Edukacja XXI wieku, analiza transakcyjna, nauczyciel i uczeń w świecie cyfrowym, bezpieczeństwo informacji, ochrona danych osobowych.
Od 2016 roku jako doktorantka w Katedrze Socjologii Polityki i Moralności na UŁ opublikowała 1 monografię pod jej współredakcją oraz 16 artykułów w monografiach i czasopismach naukowych. Ponadto wzięła udział w 19 konferencjach naukowych, gdzie przedstawiałam referaty z zakresu socjologii: ciała, pracy, kultury i płci. Temat jej pracy doktorskiej to „Postrzeganie osób z nadmierną masą ciała na polskim rynku pracy”. Na AHE wykłada przedmioty związane z socjologią i metodologią badań. Jest też trenerką umiejętności interpersonalnych w Centrum Kreatywności i Przedsiębiorczości.
1. Miasto pracujących kobiet, red. I. Desperak, M. Krogulec, Łódź 2020.
2. Łódzki ośrodek badań nad pracą kobiet, [w:] Miasto pracujących kobiet, red. I. Desperak, M. Krogulec, Łódź 2020 (z I. Desperak).
3. People with excess body weight and weight discrimination in the labour market, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Sociologica”, (74), 27–38.
4.Badania, herstoria i praca kobiet – od PRL do dziś. Szkic do historii socjologii pracy kobiet, „Górnośląskie Studia Socjologiczne. Seria Nowa”, t. 11/2020, s. 151–161 (z I. Desperak).
5. Uwięzione pomiędzy „zaakceptuj siebie” a „zmień się” – o współczesnym kontrolowaniu ciała, [w:] Człowiek. Humanoidalny, humanistyczny, czy humanitarny?, red. B. Kuklińska, M. Gudowska, Lublin 2020, s. 105–116.
6. Modelki w rozmiarze „zero” vs. modelki XXL – zapowiedź końca kultury slim/fit, „Forum oświatowe”, t. 31 nr 1(61)/2019, s. 135–154.
7. Zmieniające się role społeczne kobiet a ubiór kobiecy od początku XX wieku do czasów współczesnych, [w:] Między czasem a bezczasem, red. B. Kuklińska, M. Gudowska, Lublin 2019, s. 219–234.
8. Kobiety na polskim rynku pracy – współczesne tendencje, „Humanizacja Pracy”, nr 3/2018, s. 9–24.
9.Fotografia „post mortem” kiedyś i dziś – o kulturowej zmianie podejścia do portretów pośmiertnych, [w:] Przekraczanie granic. Triumf wyobraźni, red. B. Kuklińska, M. Gudowska, A. Gudowski, Lublin 2018, s. 171–182.
10.Ekshibicjonizm w rzeczywistości wirtualnej – o kulturze transparencji na portalu Facebook, [w:] Wartości i nowoczesność w strategii odpowiedzialnego rozwoju, red. S. Partycki, R. Sobiecki, Lublin 2017, s. 318–327.
Doktor nauk humanistycznych w dyscyplinie historia (specjalność historia Polski i historia wojskowości).
Absolwent Wydziału Bezpieczeństwa Narodowego Akademii Sztuki Wojennej (specjalność: bezpieczeństwo narodowe). Studiował również na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach.
W badaniach naukowych koncentruje się na zagadnieniach związanych z historią XX w., dziejami Wojska Polskiego, historycznymi uwarunkowaniami bezpieczeństwa narodowego. Stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Laureat nagrody FENIKS 2022 (kategoria „Historia-niepodległa”) oraz X edycji Konkursu im. Władysława Pobóg-Malinowskiego na Najlepszy Debiut Historyczny Roku w zakresie historii najnowszej. Kierownik grantu badawczego – Narodowe Centrum Nauki (Miniatura 7.2023).
Doktor psychologii. Główne zainteresowania badawcze to: mediacja i podejścia mediacyjne w relacjach społecznych, społeczna przestrzeń szkoły, innowacje w edukacji, rodzinne formy pieczy zastępczej, wyłączenie społeczne, bezdomność, jakościowe metody i techniki badawcze (wywiad narracyjny, wywiad z wykorzystaniem fotografii, analiza sytuacyjna), społeczne aspekty rewitalizacji. Autorka licznych publikacji na temat mediacji, relacji i projektów socjalnych.
Absolwent Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Rzeszowie oraz studiów podyplomowych (Podyplomowe Interdyscyplinarne Studia Europeistyki o specjalności „Administracja publiczna i samorządowa” na Wydziale Prawa Uniwersytetu Rzeszowskiego) oraz (Wyższa Szkoła Humanistyczno-Przyrodnicza w Sandomierzu, studia podyplomowe resocjalizacja). Jestem doktor nauk społecznych. Cały mój dorobek naukowy jest z zakresu pedagogiki, pedagogiki resocjalizacyjnej, pracy socjalnej. Autor i współautor dwóch książek redakcyjnych z zakresu resocjalizacji oraz autor trzech współmonografii. Autor ponad 70 artykułów naukowych i popularnonaukowych. Przez wiele lat współpracowałem z Sądem Rejonowym w Sandomierzu z Zespołem Kuratorskiej Służby Sądowej do wykonywania orzeczeń w sprawach rodzinnych i nieletnich oraz współpracowałem także z różnymi ośrodkami akademickimi takimi jak na przykład Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie. Posiadam wiele zaświadczeń i certyfikacji w obszarze resocjalizacji.
Dr nauk humanistycznych, absolwent Uniwersytetu Wrocławskiego i Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu (obecnie: Uniwersytet Ekonomiczny); całe życie naukowe związany ze szkolnictwem wyższym.
Zainteresowania naukowe skupiają się wokół zagadnień związanych z problemami rozwoju społeczno-gospodarczego: w przeszłości (historia społeczno-gospodarcza) i współcześnie (polityka społeczno-gospodarcza), a także bezpieczeństwa społeczno-gospodarczego (w tym kwestiami bezpieczeństwa energetycznego). W pracy dydaktycznej zajmuje się także kwestiami podstaw społeczno-ekonomicznych i polityczno-ustrojowych funkcjonowania państwa (w przeszłości i współcześnie).
W AHE w Łodzi związany z kierunkiem politologia, a także z kierunkiem bezpieczeństwo wewnętrzne (w Filii AHE w Sieradzu). Wiedzą i umiejętnościami stara się dzielić ze swoimi studentami, zarówno na kursach ogólnowydziałowych, jak i na zajęciach specjalizacyjnych.
Doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauk o zarządzaniu, stopień naukowy nadany przez Radę Wydziału Organizacji i Zarządzania Politechniki Łódzkiej. Absolwent Politechniki Łódzkiej (studia magisterskie, kierunek: zarządzanie i marketing) i Uniwersytetu Łódzkiego (studia licencjackie, kierunek: socjologia). Absolwent studiów podyplomowych: zarządzanie i systemy zarządzania jakością oraz przygotowanie pedagogiczne - studia kwalifikacyjne. Dyplomowany menedżer jakości. Członek Karpackiego Towarzystwa Naukowego i Oświatowego.
Zainteresowania naukowe obejmują:
bezpieczeństwo wewnętrzne, logistyka, logistyka w bezpieczeństwie, inżynieria bezpieczeństwa systemów logistycznych, zarządzanie kryzysowe, zarządzanie jakością, organizacja i zarządzanie, zarządzanie produkcją, filozofia zarządzania, podejście procesowe w zarządzaniu, procesy społeczne.
Wybrane najważniejsze prace:
1. Andrzej Szymonik, Łukasz Zwoliński, Logistyka w wybranych służbach mundurowych. Policja, Difin 2023
2. Andrzej Szymonik, Łukasz Zwoliński, Logistyka w wybranych służbach mundurowych. Straż pożarna, Difin 2022
3. Łukasz Zwoliński, Adam Depta, Wybrane aspekty bezpieczeństwa a zagrożenia wśród młodzieży - wyniki badań empirycznych, AHE 2022
4. Łukasz Zwoliński, Zarządzanie kryzysowe a logistyka. Ujęcie praktyczne, AHE 2020
adiunkt w Katedrze Pedagogiki Twórczości Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi
Stopień doktora nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki uzyskała na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego. Interesuje się dramą, stymulowaniem motywacji i kreatywnego myślenia a także mechanizmami wpływu społecznego na procesy uczenia się. Posiada10 letnie doświadczenie w pracy dramą z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi. Jest autorką pierwszej w Polsce publikacji dotyczącej porównania metody dramy stosowanej w różnych grupach wiekowych: Drama na różnych poziomach kształcenia, Łódź, Wydawnictwo AHE, a także praktycznego przewodnika po technikach dramowych: Drama. Techniki, strategie, scenariusze, Warszawa, Difin. Członek Międzynarodowego Stowarzyszenia Edukatorów Dramy National Drama.
Absolwentka Politechniki Łódzkiej, ukończyła także studia podyplomowe z Zaawansowanych aplikacji multimedialnych i ich zastosowania. Od wielu lat pracuje na stanowiskach wykładowcy akademickiego i nauczyciela przedmiotów zawodowych w Technikum informatycznym. Autorka programów nauczania dla zawodu technik informatyk oraz wielu artykułów i skryptów:
1. M. Makara „Bądź bezpieczny w sieci” – Dzień Bezpiecznego Internetu w Zespole Szkół Techniczno-Informatycznych w Łodzi –Przegląd edukacyjny 2/129 – kwiecień-czerwiec 2023, Łódź
3. M. Makara „Praktyki zawodowe w Hiszpanii uczniów” - KATALOG DOBRYCH PRAKTYK W EDUKACJI, s. 26-37, nr 39/2022, Łódź
4. M. Makara „Nauczyciele doskonalą się w Grenadzie” – Przegląd edukacyjny - pismo nauczycieli 09-12.2021, Łódź
5. Makara M., Systemy informatyczne w zarządzaniu, skrypt, PUW, Łódź 2020.
6. Program nauczania dla zawodu Technik programista, ZST-I w Łodzi, 2020
7. Program nauczania dla zawodu Technik informatyk - INF.03 Tworzenie i administrowanie stronami i aplikacjami internetowymi oraz bazami danych, ZST-I w Łodzi, 2020
8. Makara M., Koludo – Durkiewicz K., Krawczak P.- Program nauczania kwalifikacyjnego kursu zawodowego w zakresie kwalifikacji E.14. Tworzenie aplikacji internetowych i baz danych oraz administrowanie bazami, wyodrębnionej w zawodach: 351203 Technik informatyk, Łódź 2017
9. Makara M., Podstawy przetwarzania tekstu, skrypt, PUW, Łódź 2016.
10. Makara M., Obsługa arkusza kalkulacyjnego, skrypt, PUW, Łódź 2016.
11. Makara M., Prezentacje multimedialne , skrypt, PUW, Łódź 2016.
12. Makara M., Obsługa Internetu, skrypt, PUW, Łódź 2016.
Jest również szkoleniowcem, liderem, egzaminatorem i ekspertem w wielu projektach edukacyjnych.
Zainteresowania naukowe:
- Grafika komputerowa i multimedia
- Projektowanie stron internetowych
- Zarządzanie projektami
Bierze czynny udział w realizacji projektów międzynarodowych (PO WER i Erasmus + ), ma duże doświadczenie w aplikowaniu wniosków do UE. Brała udział w wielu wyjazdach i szkoleniach realizowanych, ze środków Unii Europejskiej w ramach programu Erasmus+. Prywatnie uwielbia podróże.
Pułkownik Wojska Polskiego, posiada wieloletnie doświadczenie zawodowe związane z obszarem obronności. Byłem szefem Szefem Wydziału Mobilizacji i Uzupełnień Wojewódzkiego Sztabu Wojskowego w Łodzi. Opiekun merytoryczny projektu Legia Akademicka realizowanego w Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi.
Doświadczenie zawodowe zdobyte poza uczelnią:
- doświadczenie w prowadzenia wykładów oraz ćwiczeń związanych z tematyką dotyczącą bezpieczeństwa narodowego – na kursach specjalistycznych w Akademii Obrony Narodowej;
- doświadczenie w prowadzeniu wykładów w ramach „Programu Legia Akademicka” dla studentów na Uniwersytecie Łódzkim;
- doświadczenie w prowadzeniu wykładów z zakresu obronności państwa w czasie szkoleń obronnych realizowanych przez administrację publiczną (szczebel wojewódzki i powiatowy);
- doświadczenie w planowaniu i realizacji ćwiczeń i treningów sztabowych, także z udziałem administracji publicznej i policji na szczeblu wojewódzkim;
- doświadczenie praktyczne w pracy na stanowisku operacyjnym w Sztabie Kryzysowym Ministra Obrony Narodowej w czasie powodzi na terenie Polski w 2010 r.;
- doświadczenie praktyczne na stanowiskach operacyjnych w czasie międzynarodowych ćwiczeń sztabowych wspieranych komputerowo pk. „ANAKONDA”;
- doświadczenie w pracy jako członek zespołu kontrolnego Prezesa Rady Ministrów wykonywania zadań obronnych zakresu „Przygotowanie elementów systemu obronnego państwa, umożliwiających mobilizacyjne rozwinięcie Sił Zbrojnych RP” (lata 2007–2017)
W latach 2007–2017, pracując na stanowisku starszego specjalisty w Sztabie Generalnym Wojska Polskiego w Zarządzie Planowania Operacyjnego i Szkolenia (ZPOiSz – P3/7), wchodził w skład zespołów autorskich do opracowania n/w dokumentów:
- „Instrukcji mobilizacyjnej” oraz „Wzorów do instrukcji mobilizacyjnej” obowiązujących w całych Siłach Zbrojnych RP;
- „Uzupełnienia do Instrukcji mobilizacyjnej”;
- „Poradnika do działalności kadrowo-mobilizacyjnej w Siłach Zbrojnych RP”;
- „Koncepcji funkcjonowania Narodowych Sił Rezerwowych w Siłach Zbrojnych RP
Magister pedagogiki w zakresie wychowania przedszkolnego i nauczania początkowego, ukończyła studia podyplomowe w zakresie Integracji Sensorycznej, Surdopedagogiki, wczesnego wspomagania, rozwoju i edukacji uczniów autystycznych oligofrenopedagogiki z rewalidacją osób z głębokim upośledzeniem. Nauczyciel i wychowawca w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Gromadzicach, pedagog specjalny w szkole średniej. Prowadzi zajęcia rewalidacyjne z uczniami z niepełnosprawnością sprzężoną, tj. niesłyszącymi oraz niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu umiarkowanym, prowadzi zespoły dydaktyczno-wychowawcze związane z funkcjonowaniem poszczególnych uczniów (IPET, WOPFU) oraz uczniami z zespołem Aspergera. Przygotowuje także Indywidualne Programy Edukacyjno-Terapeutyczne.
Magister psychologii (specjalność: Psychologia zdrowia i kliniczna), filologii polskiej (specjalizacja: Nauczanie języka polskiego jako obcego oraz Komunikacja kreatywna) oraz pedagogiki (specjalność: terapia pedagogiczna). Absolwentka studiów podyplomowych w zakresie psychologii śledczej w praktyce. Brała udział w licznych kursach i szkoleniach. Obecnie przygotowuje rozprawę doktorską z literaturoznawstwa poświęconą sposobom obrazowania zaburzeń psychicznych w prozie polskiej. Od kilkunastu lat pracuje jako wykładowca akademicki, przez 10 lat była psychologiem w ośrodku adopcyjnym, pracowała także w szkole ponadpodstawowej i świetlicy środowiskowej. Swoje zainteresowania badawcze koncentruje przede wszystkim wokół reprezentacji płci oraz psychopatologii człowieka dorosłego. Autorka publikacji naukowych z zakresu psychologii, pedagogiki i literaturoznawstwa.
Magister pedagogiki - specjalizacja edukacja wczesnoszkolna, absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego katedry Teorii Wychowania. Dydaktyk, praktyk, twórczyni klasy autorskiej i wielu innowacji edukacyjnych, edukator powiatowy, ale przede wszystkim nauczycielka dyplomowana związana ze szkołą 38 lat, doceniona w 2023 r. przez Ministra edukacji i nauki złotym medalem za szczególne zasługi dla oświaty i wychowania. Ukończyła studia podyplomowe „Informatyka w szkole” - Akademia Ekonomiczna w Katowicach, „Terapia pedagogiczna z elementami logopedii” – Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi, „ Logopedia Ogólna i Kliniczna” – Wyższa Szkoła Nauk o Zdrowiu w Bydgoszczy –Filia Łódź.
Posiada uprawnienia trenerskie 1- go stopnia dotyczące metody ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne oraz Kinezjologii edukacyjnej Dennisona. W AHE Filia w Sieradzu związana od 10 lat z kierunkami pedagogicznymi. Interesuje się wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnej w edukacji wczesnoszkolnej.
Rocznik 1984, z łódzkim lotniskiem związany od 2012. Zaczynał pracę jako starszy specjalista, był też koordynatorem zespołu, kierownikiem działu, project managerem lotniska, a od 2017 jest dyrektorem handlowym i prokurentem Portu Lotniczego Łódź, pełni również obowiązki kierownika zamawiającego i zastępuje kierownika odpowiedzialnego.
Studiował prawo na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, już w czasie studiów rozpoczął pracę w kancelarii adwokackiej. Doradzał podmiotom sektora publicznego i prywatnego w zakresie zamówień publicznych, jak również reprezentował je przed Krajową Izbą Odwoławczą.
Jest też absolwentem Szkoły Liderów kierowanej przez prof. Zbigniewa A. Pełczyńskiego z Oxfordu, promotora prac dyplomowych Billa Clintona i Viktora Orbana.
W latach 2012 – 2017 członek Rady Programowej Telewizji Polskiej Oddział w Łodzi.
Wykładowca elektronizacji zamówień publicznych na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego – w Centrum Zamówień Publicznych i Partnerstwa Publiczno-Prywatnego, a w Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi bezpieczeństwa portów lotniczych i łańcuchów dostaw. Współpracuje również z Katedrą Informatyki na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego.
Członek Grup Roboczych ds. Krajowych Inteligentnych Specjalizacji w zakresie rozwiązań transportowych przyjaznych środowisku oraz automatyzacji i robotyki procesów technologicznych.
Jest certyfikowanym project managerem wpisanym na listę Międzynarodowego Stowarzyszenia Zarządzania Projektami (IPMA). Był również wiceprzewodniczącym Rady Łódzkiej Grupy Regionalnej IPMA Polska.
Prywatnie miłośnik Zakonu Krzyżackiego, fan urbex'u i zapalony podróżnik do miejsc nieoczywistych.
Magister pedagogiki, posiada Qualified Teacher Status (QTS), uprawniające do nauczania w Wielkiej Brytanii. Wieloletni nauczyciel w Ridgewood Community High School (SEN) oraz Polskiej Szkole Sobotniej im. Pana Kleksa w Accrington. Właścicielka szkoły językowej EasyChat. Miłośniczka jazdy konnej, gier zespołowych i hikingu.
Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Zduńskiej Woli. Członek Rady Programowej kierunku pedagogika w Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi.
Magister Filologii Angielskiej w dyscyplinie Literatura i Teatr Brytyjski (specjalność translatorska).
Absolwentka Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi. Studiowała również "Tłumaczenie dokumentów Unii Europejskiej z języka angielskiego na język polski". W swoich zainteresowaniach koncentruje się na zagadnieniach związanych z historią Wielkiej Brytanii oraz Skandynawii, ze szczególnym uwzględnieniem Epoki Wikingów. Swoją przygodę z nauczaniem rozpoczęła w roku 2000, pracowała dotychczas z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi nauczając ich języka angielskiego ze szczególnym uwzględnieniem metod wychowawczych włoskiej lekarki Marii Montessori oraz duńskiego pedagoga - Jespera Juula.
W roku 2022 rozpoczęła pełną współpracę z brytyjską firmą inżynieryjną - Rolls-Royce, gdzie do dziś pracuje w sektorze łodzi podwodnych napędzanych energią nuklearną (Rolls-Royce Submarines).
Do jej obowiązków należy między innymi współpraca z:
- Ministry of Defence (Brytyjskim Ministerstwem Obrony) oraz MoD's Submarine Delivery Agency (Agencją Dostaw Okrętów Podwodnych);
- trójstronnym programem AUKUS (wiążącym Wielką Brytanię, Australię i USA - budującym klasę szturmowych okrętów podwodnych o napędzie atomowym);
- Dreadnought Alliance (Sojusz utworzony pomiędzy Submarine Delivery Agency, BAE Systems oraz Rolls-Royce i w pierwszej linii wspierający wyposażenie elektrowni reaktorów podwodnych Royal Navy z Centrum Operacyjnego w Derby, UK);
- Civil Nuclear, dostarczających ciepło do wyspowych systemów jądrowych w elektrowni jądrowej Hinkley Point C w Somerset, UK i mający zapewnić 7% krajowego zapotrzebowania na energię elektryczną, gdy zostanie uruchomiony w 2025 r.
Kurator specjalista dla dorosłych w I Zespole Kuratorskiej Służby Sądowej Sądu Rejonowego w Zgierzu. Wykładowca akademicki, członek Rady Programowej kierunku pedagogika w Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi. Członek zespołu merytorycznego przy Unicef Polska. Trener szkoleniowy z zakresu metodyki pracy kuratora sądowego. Absolwent studiów podyplomowych w zakresie resocjalizacji i profilaktyki społecznej na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz studiów podyplomowych z zakresu wiedzy o społeczeństwie na Wydziale Filozoficzno-Historycznym Uniwersytetu Łódzkiego.
Absolwent
- Wyższa Szkoła Kupiecka w Łodzi, kierunek: Zarządzanie, specjalizacja: zarządzanie firmą/controlling
- Wyższa Szkoła Menedżerska w Warszawie, kierunek: Mediacje Sądowe
- Wyższa Szkoła Bezpieczeństwa i Ochrony w Warszawie – Audytor Bezpieczeństwa
- Szkoła Główna Służby Pożarniczej w Warszawie –Inspektor Ochrony Pożarowej
- Podyplomowe Studia Ochrony Danych Osobowych- Uniwersytet Łódzki -wydział Prawa i Administracji
- Podyplomowe Studia National Louis University - Zarządzanie bezpieczeństwem i higieną pracy(BHP)
Działalność dodatkowa:
- Stały Mediator Sądowy w sprawach karnych i cywilnych.
- Biegły Sądowy z zakresy bezpieczeństwa fizycznego i technicznego- Polskie Stowarzyszenie Rzeczoznawców i Biegłych Sądowych
- Licencjonowany Detektyw- Światowego Stowarzyszenia Detektywów W.A.D World Association of Detectives.
Hobby
- ornitologia
- kryminologia
- wędrówki/rower
Magister pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej, psychotraumatolog, w trakcie studiów podyplomowych z zakresu resocjalizacji i socjoterapii. Na co dzień wychowawca w placówce opiekuńczo-wychowawczej, kurator społeczny, wykładowca w sieradzkiej filii Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi.
Zainteresowania:
- piecza zastępcza
- wpływ traumy na funkcjonowanie dziecka
- komunikacja bez przemocy
- działalność resocjalizacyjna podejmowana w stosunku do nieletnich.
Specjalista w Zespole Szkoleń Ratownictwa Lotniskowego i Ochrony Przeciwpożarowej Portu Lotniczego Lotniska im. F. Chopina w Warszawie.
Od dziewiętnastu lat pracuje w Lotniskowej Straży Pożarnej Portu Lotniczego im. F. Chopina w Warszawie. Do jego obowiązków należy między innymi: kierowanie, szkolenie i zapoznawanie załogi z nowoczesnymi rozwiązaniami informatycznymi oraz technologicznymi.