Wybierz miasto:

Prace licencjackie mogą mieć charakter:

  • monografii poszczególnych instytucji medialnych (redakcji dzienników i czasopism, stacji radiowych i telewizyjnych, agencji prasowych itd.),
  • zbiorowej charakterystyki określonych typów mediów (prasa ogólnopolska, prasa lokalna, radiofonia i telewizja publiczna lub komercyjna, prasa społeczno-polityczna, młodzieżowa, sportowa, hobbystyczna, kobieca, religijna, prasa mniejszości narodowych, prasa naukowa, branżowa itd.),
  • prac problemowych, ukazujących określone zjawiska lub procesy dokonujące się po roku 1990 w systemie medialnym lub w obrębie poszczególnych typów mediów (m. in. komercjalizacja treści mediów, rola reklamy medialnej, formatowanie działalności radiowej, specjalizacja czasopism, konkurencja między mediami itd.),
  • prac poświęconych społecznym funkcjom mediów, ich udziałowi w życiu publicznym, w procesie sprawowania władzy, w rozwoju kultury, upowszechnianiu określonych norm i wartości, budowaniu wizerunku instytucji i osób publicznych itd.

Oto przykłady możliwych do podjęcia tematów:

  • Prasa codzienna w Polsce po roku 1989.
  • Współczesna prasa periodyczna w Polsce.
  • Czytelnictwo prasy w kontekście rozwoju mediów elektronicznych.
  • Misja radiofonii i telewizji publicznej w Polsce - teoria i praktyka.
  • Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji - miejsce, rola i zadania w systemie mediów elektronicznych.
  • Radiofonia i telewizja komercyjna - charakterystyka i ocena.
  • Komercjalizacja treści mediów - przyczyny, przejawy, konsekwencje.
  • Kolportaż prasy w Polsce - tradycje, stan obecny, perspektywy.
  • Reklama w polskich mediach i jej społeczne konsekwencje.
  • Media a Internet; media w Internecie.
  • Problemy zawodu dziennikarskiego w Polsce po roku 1990.
  • Perspektywy rozwoju polskiego systemu medialnego w kontekście wejścia Polski do Unii Europejskiej.
  • Kapitał zagraniczny w polskich mediach.
  • Wpływ mediów na opinię publiczną.
  • Media a perspektywy rozwoju kultury.
  • Polskie czasopiśmiennictwo medioznawcze.
  • System medialny Kościoła katolickiego w Polsce.
  • Media a polityka.
  • Przyszłość mediów w kontekście społeczeństwa informacyjnego.
  • Nowe media i ich wpływ na społeczeństwo.
  • Obraz zawodu dziennikarskiego w opinii społecznej.
  • Wizerunek (określonej osoby, instytucji, organizacji itp.) na łamach prasy (konkretnego tytułu lub tytułów dzienników albo czasopism).
  • Analiza i ocena felietonów (nazwisko felietonisty) publikowanych na łamach (tytuł pisma).
  • Reakcje mediów na (konkretne wydarzenie, rocznicę itp.).
  • Media jako tzw. czwarta władza.

Przykładowe tematy prac dyplomowych:

  • Radio Eska (próba monografii).
  • Wizerunek kobiety w reklamie prasowej. Odniesienie do reklamy jako źródła stereotypowego obrazu kobiety.
  • TVN jako nadawca komercyjny
  • Przyszłość Polski w opinii prasy
  • Rocznice wprowadzenia stanu wojennego w opinii prasy lokalnej (na przykładzie dzienników łódzkich)

Seminarium dyplomowe - prof. nadzw. dr hab. Joanna Satoła-Staśkowiak

Zakres tematyczny seminarium dyplomowego:

  • dziennikarstwo śledcze
  • dziennikarstwo amerykańskie
  • teoria newsa
  • etyczne problemy dziennikarstwa

Przykładowe tematy prac dyplomowych:

  • Korupcja jako problem etyki dziennikarskiej.
  • Nie ma wojny bez mediów i mediów bez wojny. Wojna w Iraku w 2003 jako najbardziej medialny show dzisiejszych czasów.
  • The Jerry Springer Show - fenomen tego amerykańskiego talk – show.
  • Krzywe spojrzenie prostego człowieka. Studium na podstawie cyklu felietonów Kazika
  • Staszewskiego pt. "Oddalenie" w "Gazecie telewizyjnej" ("Gazeta Wyborcza") z roku 2003.
  • Korespondent na wojnie - Waldemar Milewicz.

Powiększ tekst

Zmniejsz tekst

Wysoki kontrast

Odwrócony kontrast

Resetuj