Specjalność architektura informacji i digital marketing wyposaża studenta w wiedzę na temat funkcjonowania stron WWW i systemów zarządzania treścią, kompetencje z zakresu analityki internetowej, wyszukiwania wartościowych informacji, metodologii badań internetowych i wizualizacji informacji. Dzięki temu student potrafi efektywnie zarządzać informacją. Ponadto zdobywa kompetencje umożliwiające mu tworzenie skutecznych komunikatów z przeznaczeniem do publikacji w sieci, ze szczególnym uwzględnieniem mediów społecznościowych i komunikacji marketingowej.
Architektura informacji i digital marketing - opis specjalności
W ramach specjalności architektura informacji i digital marketing, student poszerzy swoją wiedzę i umiejętności w zakresie następujących obszarów:
- architektura informacji, metodologia badań internetowych oraz inforbrokering,
- zasady copywritingu, w tym pisanie tekstów do publikacji w sieci,
- zasady tworzenia treści do mediów społecznościowych oraz content marketing,
- grafika komputerowa i wizualizacja informacji,
- podstawy tworzenia stron internetowych i obsługi systemów zarządzania treścią,
- pozycjonowanie, SEO oraz narzędzia analityczne,
- kampanie Google Ads,
- prowadzenie kampanii płatnych w social media oraz prowadzenie kampanii mailingowych.
Perspektywy zatrudnienia
- pracownik wydawnictwa
- pracownik mediateki
- pracownik firm zajmujących się analizą i udostępnianiem danych oraz informacji naukowej
- pracownik repozytoriów cyfrowych
- pracownik jednostek administracji państwowej i publicznej
- specjalista ds. e-commerce
- specjalista do spraw reklamy w Internecie (wyszukiwarki internetowe i media społecznościowe)
- specjalista do spraw komunikacji marketingowej
- pracownik agencji reklamowej
- menadżer lub redaktor serwisu internetowego
- menadżer lub redaktor kanału w mediach społecznościowych