Wybierz miasto:
Dodane przez Anonim (niezweryfikowany) -
Organizatorzy konferencji
Akademia Humanistyczno- Ekonomiczna w Łodzi
Katedra Komunikacji Językowej, Zakład Dziennikarstwa, Zakład Komunikacji Społecznej i Socjologii Mediów
przy współpracy Pracowni Badań nad Komunikacją Pragmatyczną AJD w Częstochowie
Termin konferencji
Koszt uczestnictwa
350 zł (opłata obejmuje: wyżywienie, nocleg oraz druk recenzowanej monografii)
275 zł w przypadku rezygnacji z noclegu
Lokalizacja konferencji

Akademia Humanistyczno- Ekonomiczna w Łodzi
ul. Rewolucji 1905 r. nr 52
90-222 Łódź

Patronat honorowy:

                     Wojewoda Łódzki Urząd Marszałkowskilogo partnera konferencjiUM ŁódźŁIPH

Patronat medialny:

TVP ŁódźRadio Łódź

Konferencja poświęcona będzie wymianie poglądów na temat zjawisk charakterystycznych dla życia społecznego w ponowoczesności. Przedmiotem dyskusji będą skutki dominacji relatywizmu w życiu publicznym. Na zjawiska te spojrzymy z perspektywy wiedzy o komunikowaniu i wiedzy o współczesnych mediach, z perspektywy socjologii, nauk politycznych, psychologii, lingwistyki, filozofii oraz etyki.

Interdyscyplinarny charakter konferencji pozwala na dyskusję w ramach kilku obszarów tematycznych:

Formularz kontaktowy

  • Wartości i idee obecne w życiu publicznym.
  • Relatywizm a idee, współczesne ideologie.
  • Rola mediów w życiu publicznym. „Idea” telewizji publicznej.
  • Współczesne sposoby i formy komunikowania (komunikacja w mediach, w cyberprzestrzeni, w biznesie, komunikacja werbalna i niewerbalna, współczesna kultura językowa, agresja językowa, język kampanijny - język reklamy i tekstów wyborczych).
  • Analiza dyskursu publicznego w Polsce.
  • Dyskurs polityczny: dyskurs etyczny/romantyczny a liberalny/ pragmatyczny.
  • Polityka i politycy a obywatele – narzędzia oddziaływania politycznego na opinię publiczną.
  • Rola reklamy i marketingu (np. politycznego) w kształtowaniu opinii publicznej.
  • Dziennikarska odpowiedzialność za słowo.
  • Dziennikarstwo śledcze w Polsce. Diagnoza i prognoza.
  • Wartości w dziennikarskich kodeksach etycznych.
  • Etyka w życiu gospodarczym.

Konferencja adresowana jest do:

  • pracowników naukowo – dydaktycznych ( socjologów, politologów, filologów, etyków) oraz do doktorantów i studentów,
  • środowiska dziennikarskiego,
  • specjalistów z zakresu komunikacji interpersonalnej,
  • specjalistów z zakresu promocji i reklamy.

Komitet Naukowy Konferencji:
Prof. dr hab. n. med. Hieronim Bartel (Dziekan Wydziału Humanistycznego AHE w Łodzi)
Prof. nadzw. dr hab. Grzegorz Majkowski (przewodniczący)
Prof. nadzw. dr hab. Anna Krupska-Perek
Prof. nadzw. dr hab. Wiesław Sonczyk

Komitet Organizacyjny Konferencji:
Dr Leszek Kuras
Dr Marek Graszewicz
Dr Marek Palczewski
Dr Justyna Makowska (sekretarz)
Dr Anna Fadecka (sekretarz)

 

Termin nadsyłania zgłoszeń uczestnictwa upływa 28.02.2013 r.
Formularze zgłoszeniowe prosimy przesyłać e-mailem na adres: konferencja_iws@ahe.lodz.pl.

Opłatę konferencyjną należy uiścić do 15.03.2013 r.
Nr konta: BZ WBK S.A.  25 1090 1304 0000 0001 0104 4736
z dopiskiem: Konferencja „Idee, wartości, słowa w życiu publicznym”.

Pliki do pobrania

Powiększ tekst

Zmniejsz tekst

Wysoki kontrast

Odwrócony kontrast

Resetuj