Wybierz miasto:

Procedura dyplomowania na studiach pierwszego stopnia na kierunku pedagogika w Filii w Wodzisławiu Śląskim Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi

1.    Cele procedury
Procedura ma na celu usystematyzowanie procesu dyplomowania oraz zapewnienie jednolitych zasad jego realizacji, w tym przygotowania pracy dyplomowej, obrony oraz uzyskania tytułu licencjata na studiach pierwszego stopnia na kierunku pedagogika.

2.    Podstawy prawne

  1. Ustawa z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. 2023, poz. 742, z późn. zm.) – zwaną dalej Ustawą.
  2. Statut Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi – zwany dalej Statutem.
  3. Regulamin studiów Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi – zwany dalej Regulaminem studiów.
  4. Regulamin dyplomowania w Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi zwany dalej Regulaminem dyplomowania.

3.    Uczestnicy procesu dyplomowania

  1. Student – autor pracy dyplomowej podlegającej procesowi dyplomowania.
  2. Promotor – osoba prowadząca merytoryczny nadzór nad pracą dyplomową.
  3. Recenzent – osoba oceniająca jakość pracy dyplomowej.
  4. Komisja egzaminacyjna – komisja przeprowadzająca egzamin dyplomowy w procesie dyplomowania.
  5. Dziekanat – jednostka organizacyjna uczelni wspierająca organizacyjnie proces dyplomowania.
  6. Rada Programowa Filii – ciało doradczo-konsultacyjne złożone z przedstawicieli nauczycieli akademickich i studentów kierunku oraz przedstawicieli interesariuszy zewnętrznych współpracujących z kierunkiem.

4.    Etapy procesu dyplomowania
A.    Przygotowanie pracy dyplomowej

1. Wybór promotora i tematu pracy:

  1. Na studiach pierwszego stopnia o profilu praktycznym na kierunku pedagogika realizowane jest seminarium dyplomowe prowadzone przez promotora, które przygotowuje studentów do egzaminu dyplomowego, a w szczególności służy sporządzeniu pracy licencjackiej.
  2. Student zobowiązany jest do wyboru promotora w zakresie swojej specjalności i zgodnie z obszarem działalności naukowej promotora do dnia wyznaczonego przez dziekana kierunku.
  3. W przypadku grupy liczącej więcej niż 30 studentów student na prawo wyboru promotora, w przypadku mniej licznej grupy promotor jest przyporządkowany do odpowiedniego promotora decyzją dziekana kierunku.
  4. Student zobowiązany jest do wyboru i sformułowania tematu pracy licencjackiej w porozumieniu z promotorem do dnia wyznaczonego przez dziekana kierunku.
  5. Tematy prac licencjackich są opiniowane przez Radę Programową Filii i zatwierdzane przez dziekana kierunku.
  6. Ustalenie tematu pracy licencjackiej jest warunkiem koniecznym do zaliczenia seminarium dyplomowego.

B.    Przygotowanie pracy:

  1. Pracę licencjacką student wykonuje pod kierunkiem uprawnionego nauczyciela akademickiego, który posiada co najmniej stopień naukowy doktora w dyscyplinie naukowej pedagogika. Temat pracy powinien być ustalony wspólnie przez promotora i studenta, przy czym powinien dotyczyć dyscypliny naukowej pedagogika w zakresie pedagogika specjalna oraz powinien być związany z wybraną przez studenta specjalnością. Promotor uwzględnia także zainteresowania studenta. Temat powinien być zgodny z obszarem naukowym promotora i powinien zostać zaakceptowany przez promotora.
  2. Praca przygotowywana jest w ramach seminarium dyplomowego. Stopień realizacji efektów uczenia się oceniany jest przez promotora pracy licencjackiej systematycznie, na każdym etapie jej powstawania.
  3. Praca licencjacka jest samodzielnym opracowaniem zagadnienia praktycznego prezentującym ogólną wiedzę i umiejętności praktyczne studenta związane ze studiami na kierunku pedagogika. Praca licencjacka uwzględniać specyfikę kierunku pedagogika (np. rozwiązanie problemu edukacyjnego, projekt działania placówki).
  4. W szczególności praca licencjacka powinna dotyczyć zagadnień specjalnościowych w ramach specjalności aktualnie prowadzonych na kierunku pedagogika.
  5. W pracy licencjackiej powinna być wykorzystana wiedza zdobyta uprzednio w ramach wykładów, ćwiczeń, seminariów, warsztatów i projektów. Praca dyplomowa jest sprawdzianem stopnia opanowania tej wiedzy, umiejętności syntezy wiadomości i zastosowania ich do rozwiązywania konkretnych problemów praktycznych. Koncepcja pracy licencjackiej wynika z ogólnej koncepcji sylwetki specjalnościowej absolwenta z uwzględnieniem profilu praktycznego studiów oraz studiowanej specjalności.
  6. Przygotowanie pracy licencjackiej ma na celu kształtowanie umiejętności samodzielnego opracowania zagadnienia praktycznego związanego ze studiami na kierunku pedagogika i wybranej specjalności, a w szczególności:

a)    przeglądu i prezentacji aktualnego stanu wiedzy dotyczącej tematu pracy poprzez samodzielne poszukiwanie i dobór piśmiennictwa naukowego i/lub fachowego oraz materiałów źródłowych (aktów prawnych, raportów, sprawozdań);
b)    identyfikacji, analizowania i dostrzegania problemów i zagadnień praktycznych;
c)    formułowania celów, problemów i hipotez badawczych albo opisu zagadnień praktycznych wymagających udoskonalenia lub nowych rozwiązań;
d)    doboru metod, technik oraz narzędzi służących rozwiązaniu zagadnienia praktycznego;
e)    prezentacji rozwiązań zagadnienia praktycznego;
f)    formułowania wniosków poznawczych (jak jest) i postulatywnych (co i jak można zmienić).

       7. Za pracę licencjacką może być uznana praca powstała w instytucji, gdzie realizowane były przez studenta praktyki zawodowe.

       8. Pracą licencjacką może także być część pracy zbiorowej (zespołowej), jeżeli stanowi ona indywidualny, samodzielny i wyodrębniony wkład studenta w tę pracę.

       9. W pracy licenjackiej, poza znajomością aktualnego stanu wiedzy związanej ze studiami na kierunku pedagogika i wybranej specjalności oraz umiejętnościami samodzielnego rozwiązywania problemów praktycznych, student powinien wykazać się także wiedzą i umiejętnościami w zakresie:

a)    tworzenia poprawnego merytorycznie i gramatycznie tekstu;
b)    edytowania i formatowania tekstu z wykorzystaniem narzędzi informatycznych;
c)    posługiwania się fachową i naukową terminologią;
d)    korzystania z piśmiennictwa oraz materiałów źródłowych.
      10)    Praca    powinna    spełniać    wymogi    formalne    określone    w    Regulaminie dyplomowania.


3.    Opiniowanie pracy:

  1. Promotor ocenia gotową pracę, zwracając uwagę na jej wartość merytoryczną, poprawność metodologiczną i oryginalność.
  2. Student składa podpisaną wersję pracy w dziekanacie.

B.    Ocena pracy dyplomowej
1.    Recenzja:

  1. Praca jest oceniana przez recenzenta powołanego przez Radę Programową Filii.
  2. Recenzent ocenia zgodność pracy z założonym tematem, jej wartość praktyczną i stopień spełnienia wymagań kierunkowych.


2.    Akceptacja pracy:

  1. Po    uzyskaniu    pozytywnej    oceny    promotora    i    recenzenta    praca    zostaje zakwalifikowana do obrony.

C.    Egzamin dyplomowy
1.    Warunki dopuszczenia studenta do egzaminu dyplomowego:

  1. Egzamin dyplomowy stanowi podsumowanie studiów i jest końcowym warunkiem ich ukończenia oraz uzyskania dyplomu.
  2. Na studiach pierwszego stopnia na kierunku pedagogika decyzję o dopuszczeniu do egzaminu dyplomowego podejmuje dziekan pod warunkiem łącznego spełnienia następujących warunków:

      a)    zaliczenie wszystkich przedmiotów/modułów i praktyk zawodowych oraz uzyskanie wymaganej w programie studiów liczby punktów ECTS;
      b)    złożenie oświadczenia, że praca licencjacka została przygotowana samodzielnie i nie narusza praw autorskich osób trzecich;
      c)    złożenie w dziekanacie podania o dopuszczenie do egzaminu dyplomowego, najpóźniej 14 dni przed planowanym jego terminem wraz z dwoma egzemplarzami wersji drukowanej po uprzednim przekazaniu promotorowi wersji elektronicznej pracy licencjackiej;
      d)    dopuszczenie przez promotora pracy do obrony poprzez przekazanie do dziekanatu raportu z badania antyplagiatowego wraz z wersją elektroniczną pracy licencjackiej, której ten raport dotyczy;
     e)    uzyskanie pozytywnych ocen z recenzji pracy licencjackiej, równocześnie od promotora i recenzenta.


2.    Organizacja egzaminu:

  1. Egzamin dyplomowy na studiach pierwszego stopnia na kierunku pedagogika odbywa się przed dyplomową komisją egzaminacyjną, powołaną przez dziekana, składającą się z trzech osób, tj. z przewodniczącego komisji i dwóch egzaminatorów – promotora i recenzenta pracy.
  2. Egzamin odbywa się w terminach określonych przez harmonogram uczelni.

3.    Przebieg egzaminu:

  1. Egzamin składa się z trzech pytań: pytania dotyczącego pracy dyplomowej, pytania dotyczącego studiowanej specjalności oraz pytania kierunkowego z opracowanych zagadnień.
  2. W przypadku, kiedy student studiuje dwie specjalności, losuje dodatkowe pytanie z drugiej specjalności spośród opracowanych zagadnień.


4.    Ocena egzaminu:

  1. Komisja dokonuje oceny na podstawie odpowiedzi studenta.
  2. Ocena końcowa obejmuje średnią z ocen: za pracę dyplomową, egzamin i średnią ocen z całego toku studiów.
  3. Egzamin dyplomowy jest uznany za złożony, jeżeli średnia ocen z odpowiedzi nie jest niższa niż 3.0, przy czym żadna ocena z odpowiedzi na pytania cząstkowe nie jest oceną niedostateczną. Podstawę do obliczenia końcowego wyniku studiów odnotowanego w dyplomie stanowią:
    a)    średnia arytmetyczna ocena osiągnięć studenta uzyskanych w czasie studiów – wszystkie oceny pozytywne uzyskane przez studenta z zajęć, do których przypisano punkty ECTS;
    b)    średnia ocena pisemnej pracy dyplomowej – z ocen promotora (kierownika naukowego) i recenzenta;
    średnia ocena z egzaminu dyplomowego.

5.    Ukończenie procesu dyplomowania
1.    Ogłoszenie wyników:

  1. Wyniki egzaminu dyplomowego są ogłaszane w dniu jego przeprowadzenia.
  2. Wydanie dyplomu:

1)    Student otrzymuje dyplom ukończenia studiów wraz z suplementem w terminie do jednego miesiąca po obronie.

6.    Harmonogram procesu dyplomowania

  1. Terminy składania prac dyplomowych:
    1)    Praca dyplomowa powinna być złożona najpóźniej na dwa tygodnie przed planowanym terminem obrony.
    2)    Dla osób kończących studia w semestrze letnim termin złożenia dokumentów upływa 30 września.
  2. Terminy egzaminów dyplomowych:

          1)    Egzaminy dyplomowe są przeprowadzane zgodnie z harmonogramem sesji egzaminacyjnej.

7.    Zasady etyczne i formalne
1.    Oryginalność pracy:

  1. Praca musi być wynikiem samodzielnej pracy studenta.
  2. Praca podlega weryfikacji w systemie antyplagiatowym.

2.    Ochrona danych osobowych:
      1)    Przy tworzeniu pracy należy stosować przepisy dotyczące ochrony danych osobowych (RODO).

7. Zakończenie procedury
Po zaliczeniu wszystkich etapów procesu dyplomowania student uzyskuje tytuł zawodowy licencjata pedagogiki.
 
 


Procedura dyplomowania na studiach drugiego stopnia na kierunku pedagogika w Filii w Wodzisławiu Śląskim Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi

§ 1.
Cele procedury i podstawy prawne

  1. Procedura ma na celu usystematyzowanie procesu dyplomowania oraz zapewnienie jednolitych zasad jego realizacji, w tym przygotowania pracy dyplomowej, obrony oraz uzyskania tytułu magistra na studiach drugiego stopnia na kierunku pedagogika.

2.    Podstawy prawne:
      a)    Ustawa z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. 2023, poz. 742, z późn. zm.) – zwaną dalej Ustawą.
      b)    Statut Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi – zwany dalej Statutem.
      c)    Regulamin studiów Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi – zwany dalej Regulaminem studiów.
      d)    Regulamin dyplomowania w Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi – zwany dalej Regulaminem dyplomowania.


§ 2.
Wybór promotora i tematu pracy magisterskiej

  1. Na studiach drugiego stopnia o profilu praktycznym na kierunku pedagogika realizowane jest seminarium dyplomowe prowadzone przez promotora, które przygotowuje studentów do egzaminu dyplomowego, a w szczególności służy sporządzeniu pracy magisterskiej.
  2. Dziekan kierunku pedagogika monitoruje przebieg seminarium dyplomowego, w szczególności postęp w przygotowywaniu pracy magisterskiej.
  3. Student zobowiązany jest do wyboru promotora w zakresie swojej specjalności i zgodnie z obszarem działalności naukowej promotora do dnia wyznaczonego przez dziekana kierunku.
  4. W przypadku grupy liczącej więcej niż 30 studentów student na prawo wyboru promotora, w przypadku mniej licznej grupy promotor jest przyporządkowany do odpowiedniego promotora decyzją dziekana kierunku.
  5. Pracę magisterską student wykonuje pod kierunkiem uprawnionego nauczyciela akademickiego, który posiada co najmniej stopień naukowy doktora w dyscyplinie naukowej pedagogika. Temat pracy magisterskiej powinien być ustalony wspólnie przez promotora i studenta, przy czym powinny być brane pod uwagę zainteresowania studenta.
  6. Limit liczby studentów przypadających na jednego promotora to 20 osób.
  7. Tematy prac magisterskich są opiniowane przez Radę Programową Filii i zatwierdzane przez dziekana kierunku.
  8. Ustalenie tematu pracy magisterskiej jest warunkiem koniecznym do zaliczenia seminarium dyplomowego.

§ 3.
Zasady sporządzania prac magisterskich

  1. Praca magisterska przygotowywana jest w ramach seminarium dyplomowego. Stopień realizacji efektów uczenia się oceniany jest przez promotora pracy magisterskiej systematycznie, na każdym etapie jej powstawania.
  2. Praca magisterska wykonywana na kierunku musi mieścić się w obszarze tematycznym dyscypliny naukowej pedagogika, w zakresie współcześnie rozumianych zagadnień pedagogiki.
  3. Praca magisterska jest samodzielnym opracowaniem zagadnienia praktycznego prezentującym ogólną wiedzę i umiejętności studenta związane ze studiami na kierunku pedagogika.
  4. W szczególności praca magisterska powinna dotyczyć zagadnień specjalnościowych w ramach specjalności aktualnie nauczanych na kierunku pedagogika.
  5. W pracy magisterskiej powinna być wykorzystana wiedza zdobyta uprzednio w ramach wykładów, ćwiczeń, seminariów, warsztatów i projektów. Praca magisterska jest sprawdzianem stopnia opanowania tej wiedzy, umiejętności syntezy wiadomości i zastosowania ich do rozwiązywania konkretnych problemów praktycznych. Koncepcja pracy magisterskiej wynika z ogólnej koncepcji sylwetki specjalnościowej absolwenta z uwzględnieniem profilu praktycznego studiów oraz studiowanej specjalności.
  6. Za pracę magisterską może być uznana praca powstała w ramach realizacji praktyk zawodowych.
  7. Pracą magisterską może także być część pracy zbiorowej (zespołowej), jeżeli stanowi ona indywidualny, samodzielny i wyodrębniony wkład studenta w tę pracę.
  8. Przygotowanie pracy magisterskiej ma na celu kształtowanie umiejętności samodzielnego opracowania zagadnienia praktycznego związanego ze studiami na kierunku pedagogika i wybranej specjalności, a w szczególności:
    a)    przeglądu i prezentacji aktualnego stanu wiedzy dotyczącej tematu pracy magisterskiej poprzez samodzielne poszukiwanie i dobór piśmiennictwa naukowego i/lub fachowego oraz materiałów źródłowych (aktów prawnych, raportów, sprawozdań);
    b)    identyfikacji, analizowania i dostrzegania problemów i zagadnień praktycznych;
    c)    formułowania celów, problemów i hipotez badawczych albo opisu zagadnień praktycznych wymagających udoskonalenia lub nowych rozwiązań;
    d)    doboru metod, technik oraz narzędzi służących rozwiązaniu zagadnienia praktycznego;
    e)    prezentacji rozwiązań zagadnienia praktycznego;
    f)    formułowania wniosków poznawczych (jak jest) i postulatywnych (co i jak można zmienić).

        9.    Praca magisterska na kierunku pedagogika może być opracowanie o charakterze:
        a)    projektowym (np. projekt działań wychowawczych, opiekuńczych, edukacyjnych, edukacyjno-terapeutycznych, resocjalizacyjno-     adaptacyjnych, rewalidacyjnych, profilaktycznych i psychoprofilaktycznych);
        b)    analitycznym (np. analizy i diagnozy problemów pedagogicznych/psychologicznych w aspektach wychowawczych, edukacyjnych, rewalidacyjnych, społecznych, systemowych i profilaktycznych).
       10.    W pracy magisterskiej, poza znajomością aktualnego stanu wiedzy związanej ze studiami na kierunku pedagogika i wybranej specjalności oraz umiejętnościami samodzielnego rozwiązywania problemów praktycznych, student powinien wykazać się także wiedzą i umiejętnościami w zakresie:
       a)    tworzenia poprawnego merytorycznie i gramatycznie tekstu;
       b)    edytowania i formatowania tekstu z wykorzystaniem narzędzi informatycznych;
       c)    posługiwania się fachową i naukową terminologią;
       d)    korzystania z piśmiennictwa oraz materiałów źródłowych.
      11.    Praca powinna spełniać wymogi formalne określone w Regulaminie dyplomowania


§ 4.
Opiniowanie i recenzowanie pracy
 

  1. Promotor ocenia gotową pracę, zwracając uwagę na jej wartość merytoryczną, poprawność metodologiczną i oryginalność.
  2. Student składa podpisaną wersję pracy magisterskiej w dziekanacie.
  3. Praca jest oceniana przez recenzenta powołanego przez Radę Programową Filii.
  4. Recenzent ocenia zgodność pracy z założonym tematem, jej wartość praktyczną i stopień spełnienia wymagań kierunkowych.
  5. Po uzyskaniu pozytywnej oceny promotora i recenzenta praca zostaje zakwalifikowana do obrony.

§ 5.
Egzamin dyplomowy

  1. Egzamin dyplomowy stanowi podsumowanie studiów i jest końcowym warunkiem ich ukończenia oraz uzyskania dyplomu.
  2. Na studiach drugiego stopnia decyzję o dopuszczeniu do egzaminu dyplomowego podejmuje dziekan pod warunkiem łącznego spełnienia następujących warunków:
    a)    zaliczenie wszystkich zajęć dydaktycznych i praktyk zawodowych oraz uzyskanie wymaganej w programie studiów liczby punktów ECTS;
    b)    złożenie oświadczenia, że praca magisterska została przygotowana samodzielnie, nie narusza praw autorskich;
    c)    złożenie w dziekanacie podania o dopuszczenie do egzaminu dyplomowego, najpóźniej 14 dni przed planowanym jego terminem wraz z dwoma egzemplarzami wersji drukowanej po uprzednim przekazaniu promotorowi wersji elektronicznej pracy magisterskiej;
    d)    dopuszczenie przez promotora pracy do obrony poprzez przekazanie do dziekanatu raportu z badania antyplagiatowego wraz z wersją elektroniczną pracy magisterskiej, której ten raport dotyczy;
    e)    uzyskanie pozytywnych ocen z recenzji pracy magisterskiej, równocześnie od promotora i recenzenta.
  3. Egzamin dyplomowy na studiach drugiego stopnia na kierunku pedagogika ma formę ustną i odbywa się przed dyplomową komisją egzaminacyjną, powołaną przez dziekana, składającą się z trzech osób, tj. z przewodniczącego komisji i dwóch egzaminatorów – promotora i recenzenta pracy, z tym, że co najmniej jeden członek komisji powinien być praktykiem w zakresie zgodnym z kierunkiem studiów.
  4. Przewodniczącym dyplomowej komisji egzaminacyjnej jest dziekan lub wyznaczony przez niego nauczyciel akademicki, który posiada co najmniej stopień doktora.
  5. Egzamin dyplomowy składa się z dwóch części: obrony pracy dyplomowej i egzaminu.
  6. W ramach obrony pracy dyplomowej:
    a)    student prezentuje pracę dyplomową; powinna ona zawierać najważniejsze zagadnienia i rozwiązania opracowane przez dyplomanta, uzyskane wyniki oraz sformułowane wnioski;
    b)    przewodniczący komisji odczytuje oceny pracy magisterskiej i ważniejsze uwagi zawarte w recenzjach; student jest zobowiązany do ustosunkowania się do przedstawionych uwag; członkowie komisji mogą zadawać pytania dotyczące pracy magisterskiej;
    c)    za prezentację pracy i odpowiedzi na pytania związane z pracą wystawiana jest komisyjnie jedna ocena.

Pytania odnoszące się do pracy magisterskiej sprawdzają w szczególności wiedzę studenta o badanym w pracy zagadnieniu praktycznym oraz umiejętność prawidłowego rozumowania w zakresie badanego zagadnienia, pytania odnoszą się w bezpośredni sposób do wyników pracy magisterskiej, sprawdzają umiejętność przeprowadzania analizy, syntezy oraz interpretowania i oceniania uzyskanych wyników badań.

       7. W drugiej części egzaminu dyplomowego student losuje z puli pytań egzaminacyjnych dwa pytania: jedno zagadnienie kierunkowe           z zakresu pedagogiki, jedno zagadnienie z zakresu studiowanej specjalności; pytania mogą być uszczegółowione przez członków               komisji, pytania są zapisywane w protokole i każde z nich komisyjnie oceniane.

       8. Listy zagadnień egzaminacyjnych weryfikujące kompetencje praktyczne przygotowania do zawodu pedagoga zamieszczane są w             Wirtualnym Pokoju Studenta najpóźniej do końca listopada każdego kolejnego roku akademickiego.

       9. W kontekście wylosowanych zagadnień w czasie egzaminu dyplomowego sprawdzana jest wiedza i umiejętności kognitywne                   dyplomantów, lecz główny nacisk położony jest na kwestie odnoszące się do praktyki, pracy pedagoga i doświadczeń praktycznych             studentów, pozwalające ocenić ich przygotowanie zawodowe.

       10. Egzamin dyplomowy jest uznany za złożony, jeżeli średnia ocen z odpowiedzi nie jest niższa niż 3.0, przy czym żadna ocena z               odpowiedzi na pytania cząstkowe nie jest oceną niedostateczną. Podstawę do obliczenia końcowego wyniku studiów odnotowanego           w dyplomie stanowią:

       a)    średnia arytmetyczna ocena osiągnięć studenta uzyskanych w czasie studiów – wszystkie oceny pozytywne uzyskane przez                  studenta z zajęć, do których przypisano punkty ECTS;
       b)    średnia ocena pracy dyplomowej – z ocen promotora (kierownika naukowego) i recenzenta;
       c)    średnia ocena z egzaminu dyplomowego.
      11.    Końcową ocenę ze studiów stanowią następujące składowe: 1/2 (50%) średniej oceny osiągnięć studenta uzyskanych w czasie studiów oraz po 1/4 (25%) średniej oceny z pracy dyplomowej i średniej oceny z egzaminu dyplomowego. Ocenę stanowiącą końcowy wynik studiów wylicza komisja egzaminacyjna.
      12.    W dyplomie ukończenia studiów wpisuje się ogólną ocenę studiów na podstawie oceny wyliczonej przez komisję egzaminacyjną zgodnie z zasadą:
      d)    od 3,0 do 3,25 – ocena dostateczna (3,0);
      e)    od 3,26 do 3,75 – ocena dostateczna plus (3,5);
      f)    od 3,76 do 4,25 – ocena dobra (4,0);
      g)    od 4,26 do 4,75 – ocena dobry plus (4,5);
      h)    od 4,76 – ocena bardzo dobra (5,0).
     13.    Wyniki egzaminu dyplomowego są ogłaszane w dniu jego przeprowadzenia.
     14.    Student otrzymuje dyplom ukończenia studiów wraz z suplementem w terminie do jednego miesiąca po obronie.
     15.    Po zaliczeniu wszystkich etapów procesu dyplomowania student uzyskuje tytuł zawodowy magistra pedagogiki.
     16.    Ostateczne decyzje w sprawach dotyczących przebiegu procesu dyplomowania podejmuje dziekan.


§ 6.
Harmonogram procesu dyplomowania

  1. Praca dyplomowa powinna być złożona najpóźniej na dwa tygodnie przed planowanym terminem obrony.
  2. Dla osób kończących studia w semestrze letnim termin złożenia dokumentów upływa 30 września.
  3. Egzaminy    dyplomowe    są    przeprowadzane    zgodnie    z    harmonogramem    sesji egzaminacyjnej.
     
Pliki do pobrania

Powiększ tekst

Zmniejsz tekst

Wysoki kontrast

Odwrócony kontrast

Resetuj