Wybierz miasto:

mgr Elżbieta Trojniar,
Dziekan Filii w Wodzisławiu Śląskim
Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi


Chcemy, aby nasi absolwenci, opuszczający mury Filii w Wodzisławiu Śląskim Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi mieli pewność, że nie tylko dobrze przyswoili wiedzę, ale przede wszystkim zdobyli potrzebne w pracy umiejętności praktyczne. Dlatego kładziemy nacisk na aktywną współpracę ze środowiskiem lokalnym, instytucjami, firmami z branży związanej z kierunkiem i specjalizacją. W procesie nauczania wykorzystujemy głównie nowoczesne i aktywizujące metody nauczania w formie warsztatów, dyskusji, projektów, e-learningu.

W celu dostosowania programów nauczania do wiedzy praktycznej przedmiotu uczelnia we współpracy z wykładowcami organizuje zajęcia wyjazdowe, które są dobrą okazją do zapoznania się z charakterem pracy instytucji, zweryfikowania i uzupełnienia własnej wiedzy z realizowaną tematyką podczas zajęć

Ważnym czynnikiem rozwoju jest długofalowa i konsekwentnie realizowana polityka kadrowa. Dbamy o zatrudnienie najlepszej kadry dydaktycznej z tytułami i stopniami naukowymi. Kadrę Uczelni oprócz pracowników naukowych etatowych stanowią również wieloletni praktycy.

Kadra naukowo-dydaktyczna Filii w Wodzisławiu Śląskim Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi:

prof. Kasperek Andrzej
Kasperek

Socjolog i filozof, doktor habilitowany w dziedzinie nauk społecznych w zakresie socjologii, profesor uczelni, zatrudniony na Wydziale Sztuki i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach.
Prowadzi badania socjologiczne nad współczesną religią i duchowością, interesuje się także szeroko rozumianą problematyką współczesnej kultury oraz socjologiczną refleksją nad literaturą piękną, ze szczególnym wyeksponowaniem kategorii niesamowitości (das Unheimliche). Członek Polskiego Towarzystwa Socjologicznego (PTS), przewodniczący Sekcji Socjologii Religii (PTS) w latach 2019-22, członek The International Study of Religion in Eastern and Central Europe Association w latach 2019-21 (ISORECEA), zastępca przewodniczącego Komisji ds. Stosunków Polsko-Czeskich i Polsko-Słowackich Polskiej Akademii Nauk/Oddział w Katowicach. Autor czterech książek, redaktor oraz współredaktor 17 prac zbiorowych, autor oraz współautor blisko 140 rozdziałów w pracach zbiorowych oraz artykułów opublikowanych między innymi w: :Studiach Pedagogicznych”, „Ruchu Pedagogicznym”, „Chowannie”, “Implicit Religion”, “Sustainability”, “Studiach Socjologicznych”, „Studia Religiologica”, “Przeglądzie Religioznaczym” i wielu innych czasopismach.

prof. zw. Rudolf Dupkala

Profil na portalu "Nauka polska"

dr n. med. i n. o zdr. Daisy Miriam Skrzypek
DM Skrzypek

Aplikantka adwokacka Izby Adwokackiej w Warszawie. Absolwentka magisterskich studiów prawniczych i psychologicznych o profilu klinicznym, podyplomowo psychologii śledczej w praktyce operacyjnej i procesowej na SWPS Uniwersytecie Humanistycznospołecznym w Warszawie oraz studiów doktoranckich w Zakładzie Medycyny Sądowej Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego; słuchaczka podyplomowych studiów z zakresu bankowości i finansów w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Posiada łącznie ponad dwa lata doświadczenia zawodowego w kancelarii adwokackiej, między innymi w prawie transgranicznym, administracyjnym i cywilnym oraz kilkuletnie społeczne w udzielaniu pomocy prawnej pod kierunkiem adwokata. Z pasji karnistka skoncentrowana na tematyce prawnoczłowieczej, w szczególności dotyczącej praw osób LGBT+ - również z uwzględnieniem aspektów psychologicznych, a także historii adwokatury. Od czasów szkolnych działaczka społeczno-polityczna, obecnie między innymi koordynatorka do spraw prawnych w różnorodnych projektach społecznych, chociażby jako członkini Stowarzyszenia Adwokackiego "Defensor Iuris", Grupy Prawnej Lambda Warszawa czy Stowarzyszenia Kongres Kobiet. Aktywnie działa także w Samorządzie Adwokackim, wspierając członkinie Zespołu do spraw Kobiet przy Naczelnej Radzie Adwokackiej oraz jako członkini: Koła Kobiet, Komisji Historii i Tradycji Adwokatury Warszawskiej, Koła Osób LGBT+ przy Okręgowej Radzie Adwokackiej w Warszawie i kilku sekcji Okręgowej Rady Adwokackiej w Warszawie. Psycholożka, nauczycielka, szkoleniowczyni, redaktorka i korektorka, w tym dwóch monografii w języku polskim i angielskim.

dr Magdalena Śniegocka

Wykładowca, pracownik naukowo-akademicki w dziedzinie pielęgniarstwa, czynna zawodowo pielęgniarka neonatologiczna,
w 2016 r. uzyskała tytuł dr nauk o zdrowiu.
Ukończyła studia podyplomowe z zakresu dydaktyki medycznej, absolwentka Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego.

adw. dr Piotr Bogacki
adw. dr Piotr Bogacki

Dziekan kierunku Bezpieczeństwo wewnętrzne. Dyrektor Zespołu ds. Przestępczości wobec Dzieci w Biurze Rzecznika Praw Dziecka, doktor nauk prawnych, adwokat Okręgowej Rady Adwokackiej w Częstochowie. W swojej karierze zawodowej odbył ponad 30 szkoleń związanych z pracą asystenta sędziego i sędziego pionu karnego oraz cywilnego organizowanych przez Ministerstwo Sprawiedliwości oraz Krajową Szkołę Sądownictwa i Prokuratury w Krakowie.

Jego specjalnością jest prawo karne, skarbowe, kryminologia, wiktymologia, prawo rodzinne i opiekuńcze. Zainteresowania badawcze adw. dr. Piotra Bogackiego obejmują także szeroko pojęte bezpieczeństwo wewnętrzne państwa. Ukończył również szkolenia z zakresu psychologicznych aspektów kontaktów interpersonalnych, mediacji, aktywnych metod nauczania oraz uczenia metodą projektów.

W latach 2021-2022 był członkiem zespołu do spraw przeciwdziałania przestępczości przeciwko wolności seksualnej i obyczajności na szkodę osób małoletnich, powołanego Zarządzeniem Ministra Sprawiedliwości z dnia 29 września 2021 r.

Szczegóły

dr Agata Cabała
Agata Cabała

Doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki.
Od początku swojej pracy zawodowej związana z Uniwersytetem Śląskim w Katowicach.

Koordynator z ramienia Wydziału Nauk Społecznych współpracy z Muzeum Śląskim w Katowicach,  Instytutem  Korfantego w Katowicach, Śląskim Ogrodem Botanicznym w Mikołowie. Członkini Wawelskiej Rady Pedagogicznej.  

Autorka książki „Zdania warunkowe w kształceniu uczniów klas wczesnoszkolnych. Analiza funkcjonalna”, oraz współautorka książki (współautorstwo Violetta Rodek): W poszukiwaniu modeli edukacji kulturowej. Aktywność nauczycieli i jej uwarunkowania w przestrzeni edukacji formalnej.

Autorka artykułów w czasopismach m.in.: „Kultura Współczesna”, „Biografistyka Pedagogiczna”, „Muzealnictwo”, „Studia z Teorii Wychowania”.
Badawczo interesuje się systemowymi rozwiązaniami dla łączenia edukacji szkolnej z pozaszkolną. Praktyczka metody eksponującej realizowanej zarówno w murach akademickich, jak i innych placówkach edukacyjnych, kulturowych np. CSW Kronika w Bytomiu. 

Wolontariusza w Śląskim Ogrodzie Botanicznym w Mikołowie.

dr Aleksandra Chudzik
A Chudzik

Pedagog, w 2003r. uzyskała tytuł dr nauk humanistycznych, w zakresie socjologii. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu edukacji seksualnej, doradztwa zawodowego, studium przeciwdziałania przemocy oraz liczne szkolenia, dotyczące szeroko rozumianej pracy i pomocy drugiemu człowiekowi.

Od wielu lat pracuje z młodzieżą, rodzicami, prowadząc szkolenia, spotkania, warsztaty, dotyczące problematyki komunikacji i wychowania.

Zajmuje się również diagnozą trudności szkolnych dzieci i młodzieży.

Zawodowo związana z samorządem i AHE - filia w Wodzisławiu Śląskim. 

Prywatnie, mama dwóch dorosłych synów.

dr Anna Breś
Anna Breś

Doktor Nauk Społecznych w zakresie pedagogiki uzyskała na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim, w Katedrze Dydaktyki i Edukacji Szkolnej. Obecnie jest prodziekanem oraz wykładowcą na kierunku pedagogika Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi. W latach 2019-2021 pełniła funkcję dziekana pedagogiki AHE w Łodzi. Brała udział w pracach nad utworzeniem nowego kierunku - jednolitych studiów magisterskich w zakresie pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Autorka monografii i licznych artykułów naukowych. Wcześniej piastowała stanowisko dyrektora w Niepublicznym Przedszkolu Integracyjnym.
Zainteresowania zawodowe dotyczą obszaru pedagogiki ogólnej, aksjologii pedagogicznej i filozofii wychowania, pedagogiki terapeutycznej, szkolnej i przedszkolnej.

A. Breś - Rola nauczyciela opowiedziana trójgłosem w koncepcji nauczania Arystotelesa, Św. Augustyna i Św. Tomasza z Akwinu, Rocznik Paideia, Warszawa 2022, Seria Pedagogiczna 4/2022.
A. Breś - Człowiek jako byt niedokończony w prakseologicznej teorii wychowania Dietricha Bennera, Rocznik Paideia, Wydawnictwo Collegium Verum, Warszawa 2023, Seria Pedagogiczna, przyjęty do numeru 5/2023.
A. Breś, Oblicza wartości. Ujęcie pedagogiczno-filozoficzne, – monografia, AHE Łódź, 2021.
Promotor i recenzent licznych prac licencjackich i magisterskich.

dr Danuta Jurczyk
Jurczyk

 

Pani doktor jest absolwentką Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, Wydziału Pedagogiki
i Psychologii oraz Wydziału Prawa i Administracji. W roku2018 obroniła rozprawę doktorską nt. ,,Rola kuratora zawodowego w procesie readaptacji osób skazanych/ukaranych wykonujących nieodpłatną kontrolowaną pracę na cele społeczne oraz  pracę społecznie użyteczną (na przykładzie sądów rejonowych okręgu gliwickiego)” uzyskując tytuł doktora nauk społecznych w dyscyplinie pedagogiki.

Ukończyła studia podyplomowe kwalifikacyjne na w/w Uniwersytecie na kierunku Pedagogika Specjalna w Zakresie Profilaktyki i Resocjalizacji, pisząc pracę dyplomową nt. ,,Psychospołeczne mechanizmy kryminogenezy nieletnich a rodzaje popełnionych przestępstw na terenie Sądu Rejonowego w Raciborzu”, oraz studia podyplomowe kwalifikacyjne w zakresie Przygotowania Pedagogicznego, w Akademii Humanistycznej w Łodzi – Filii w Wodzisławiu Śłąskim. Nieustannie podnosi swoje kwalifikacje, obecnie na jednolitych studiach magisterskich, na kierunku ,,Psychologia”.

Pani doktor jest nie tylko teoretykiem, przede wszystkim praktykiem. Od lat łączy naukę
z praktyką zawodową. Po ukończeniu Aplikacji Kuratorskiej rozpoczęła prace na stanowisku kuratora zawodowego, którą wykonuje do dnia dzisiejszego. Obecnie na stanowisku Kuratora Specjalisty w I Zespole Kuratorskiej Służby Sądowej wykonującym orzeczenia w sprawach karnych w Sądzie Rejonowym w Rybniku.

Od 2017 roku związana z Akademią Humanistyczno- Ekonomiczną w Łodzi - Filią
w Wodzisławiu Śląskim, gdzie obecnie pracuje na stanowisku adiunkta.

dr Daria Modrzejewska
Daria M.

Pedagog, doktor nauk społecznych w dyscyplinie naukowej pedagogika. Adiunkt w Katedrze Resocjalizacji i Profilaktyki Społecznej.

Posiada wieloletnie doświadczenie pedagogiczne w zakresie profilaktyki szkolnej. Od 1998 aktywnie współpracuje ze szkołami w woj. łódzkim i organizacjami pozarządowymi (m.in. Ośrodkiem Studiów nad Kulturą Masową, Fundacją „Równe Szanse” w Łodzi) popularyzując ideę profilaktyki pozytywnej.

Autorka programów profilaktycznych (m.in. Manipulacji Nie!!; Przeciwdziałanie agresji w grupie”) Inicjatorka wojewódzkiej kampanii profilaktycznej: Współczesne Wyzwania Cywilizacyjne – czyli jak przetrwać w miejskiej dżungli? Akcja ma na celu wspieranie szkół na terenie województwa łódzkiego w realizowaniu kompleksowej profilaktyki szkolnej. W ramach projektu proponowane są zajęcia mające na celu, nie tylko wyposażanie w wiedzę, ale przede wszystkim rozwijanie umiejętności psychospołecznych i wzmacnianie tych postaw, które w przyszłości będą pomocne w podejmowaniu przez uczniów samodzielnych, autonomicznych i przemyślanych decyzji.

Nauczyciel mianowany. Posiada 20-letnie doświadczenie w pracy dydaktyczno-wychowawczej w szkole.

Autorka i organizatorka międzykulturowych warsztatów realizowanych w szkołach wspólnie ze studentami z programu wymiany Erasmus+ - „Intercultural workshop – Learn, Explore, Create!”

Współautorka jednej z pierwszych publikacji na temat zjawiska defaworyzacji (Modrzejewska D., Hirszel K., Szczepanik R., Zbonikowski A.,(red.) Psychospołeczne uwarunkowania defaworyzacji dzieci i młodzieży . Wyd. Difin, Warszawa 2010) Autorka artykułów z obszaru profilaktyki społecznej i przemocy rówieśniczej (bullying).

Autorka publikacji poświęconej przemocy psychicznej w środowisku szkolnym. (Modrzejewska D., Przemoc psychiczna w relacjach między uczniami szkoły podstawowej. Wyd.AHE, Łódź 2021)

Od 2016 do 2019 koordynatorka Łódzkiej Akademii Profilaktyki Społecznej i autorka realizowanych w ramach niej kompleksowych akcji „Bezpieczne Wakacje” i Zimowy Survival”, które obejmują swym zasięgiem szkoły na terenie całego kraju.



Koordynatorka licznych projektów międzynarodowych:

  • You are a Digistudent - Integrating Special Needs Individuals into Digital-Holistic Education, 2021-2023
  • Innovative Health Professionals Training Program on Existential Loneliness among Older People /ALONE/ -01-09-2019 - 28-02-2022
  • JOBIS - Joint Job Burnout Interventions for Beginner Nurses, Nurse Students and Care Workers, Erasmus+  - 2016-1-RO01-KA202-024384, 2016-2018
  • Lifelong Learning Programme, Autism in Higher Education: Widening Access/AUT-HEW, 2013-2016
  • Resilince – European Preventive Program in the context of risky behawior among young people as tackling premature falling out students from education system (2016-1-PL01-KA201-026292)2016-2018
  • Lifelong Learning programme, Transversal Key Activity 3 ICT, WEB 2.0 SEE – Web 2.0 Supported Education, Engagement, Information and Advocacy for Disabled Learners, 2011-2013
  • Grundtvig – Skills for true wellbeing WELNESS -2012-2014
  • Leonardo da Vinci, Care for Vet – Care and Guidance Systems – Violence Prevention and Crisis Intervention in VET,2011 - 2013
  • Grundtvig, CESSIT - Creativity and Entrepreneurship Seeds for Social Inclusion Trainers, 2009 - 2011
  • Daphne 3 – Street Life Safety, 2009-2011 (researcher, member of the steering group)
  • Grundtvig, JUDGE – Juvenile Delinquents’ Guided Education project, 2008-2009

Wybrane publikacje:

  • Modrzejewska D., Przemoc psychiczna w relacjach między uczniami szkoły podstawowej. Wyd.AHE, Łódź 2021
  • Modrzejewska D., Zdalna edukacja w szkole podstawowej oczami ucznia i nauczyciela, Hejnał Oświatowy nr 6-7/204, 2021
  • Renn-Żurek, A., Modrzejewska, D., Woźnicka, E., Popovici, S., Lacramioara, L., Boccaletti, L., Manattini, A., Trogu, G., Edberg, A-K., Beck, I., Žebrauskaitė, A. & Virbalienė, A (2020), International report existential loneliness – Best practice from health organisations and patient perspective
  • Trogu, G. Manattini, A., Renn-Żurek, A., Modrzejewska, D., Woźnicka, E., Popovici, S., Lacramioara, L., Edberg, A-K., Beck, I., Žebrauskaitė, A. & Virbalienė, A. (2020), Limitations in caring older persons related to existential loneliness encountered by healthcare professionals.
  • Modrzejewska D., Profilaktyka szkolna w procesie zmian, [w:] Wybrane aspekty zarządzania społecznością biznesu i kształceniem on-line, Łódź 2020
  • Modrzejewska D., Kreatywne podejście w profilaktyce przemocy psychicznej w relacjach między uczniami, [w:] Kreatywność w ponowoczesności, (red.) Karolak W., Stasiak M., Witerska K., Łódź 2018
  • Modrzejewska D., Kompetencje zawodowe nauczyciela w realizowaniu profilaktyki szkolnej, [w:] Uzależnienia jako wyzwanie dla współczesnego pedagoga resocjalizacyjnego, Kamiński A., Dobijański M., Warszawa, 2018
  • Modrzejewska D., Fabri M., Andrews P., Pukki H.K., Aavikko A., Quantock, P. de Bra P., Stash N., Montes Garcia A., Merino M., Lancho M., García Serna C., Szukalska A., Widening access to higher education for students on the autism spectrum - the european autism&uni project, INTED2016 Proceedings, Spain, 2016
  • Modrzejewska D.,  Predyspozycje wychowawcze osób realizujących zadania z zakresu profilaktyki szkolnej [w: Opieka i wychowanie w instytucjach wsparcia społecznego, diagnoza i kierunki rozwoju, Szczepanik R., Wawrzyniak J. (red)] Łódź, 2012
  • Modrzejewska D. Street Life safety fo Young People - Bullying on the way to and from school - raport of the research and outcomes, [w:] Moore Stephen,  Street Life safety for Young People. Funded by the Daphne III fund JLS/2008/DAP3/AG1240, Cambridge 2011
  • Modrzejewska D., Guidebook – for Adult Trainers and Managers. Publikacja w ramach projektu - CESSIT - Creativity and Entrepreneurship Seeds for Social Inclusion Trainers, 2011
  • Modrzejewska D., Hirszel K., Szczepanik R., Zbonikowski A.,(red.) Psychospołeczne uwarunkowania defaworyzacji dzieci i młodzieży . Wyd. Difin, Warszawa 2010
  • Modrzejewska D, Olejnik D, Zawodowy kurs języka angielskiego i niemieckiego dla au pairs – alternatywa wobec tradycyjnych metod kształcenia, Życie Szkoły 2008, EduPress - Raabe, Warszawa
  • Modrzejewska D., (pod red.)Szczepanik, Kompleksowe podejście w działaniach profilaktycznych, (w:) Różne spojrzenia na przemoc, Wydawnictwo WSHE, Łódź 2008
  • Modrzejewska D., Profilaktyka wobec zjawiska defaworyzacji w szkole, (w:) Modrzejewska D., Hirszel K., Szczepanik R., Zbonikowski A.,(red.) Psychospołeczne uwarunkowania defaworyzacji dzieci i młodzieży . Wyd. Difin, Warszawa 2010
  • Modrzejewska D., Szkoła jako środowisko oddziaływań profilaktycznych (w:) Opieka i wychowanie w instytucjach wsparcia społecznego. Diagnoza i kierunki rozwoju. Łódź 2012

Obszary zainteresowań:

Przemoc rówieśnicza, przemoc psychiczna, subkultury młodzieżowe, profilaktyka szkolna, patologie społeczne, kompetencje pedagoga w zakresie współczesnej profilaktyki szkolnej, dydaktyka.

dr Elżbieta Woźnicka
dr Elżbieta Woźnicka

Pedagog, andragog,  autorka publikacji z zakresu uczenia się dorosłych, rozwoju człowieka dorosłego, aktywizacji osób starszych. 
Surdopedagog – interesuje się zagadnieniami z zakresu opieki i wychowania dziecka niesłyszącego, sytuacji społeczno-kulturowej głuchych, posiada doświadczanie w pracy z dziećmi niesłyszącymi.

Specjalizuje się w zagadnieniach:
- Kształcenie dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
- Kształcenie i wychowanie dzieci z wadą słuchu i trudnościami w komunikacji.
- Alternatywne metody komunikacji.
- Aktywizacja osób starszych.
- Specyfika kształcenia dorosłych.
- Edukacja na odległość.
- Instytucje wsparcia osób starszych.

Ważniejsze opracowania:
1. E. Woźnicka, Niesłyszący nauczyciel w systemie edukacji – szanse i ograniczenia, Civitas Hominibus, Vol 13/2018
2. E. Woźnicka, Doświadczanie dorosłości osoby Głuchej w ujęciu jednostkowym i społecznym, Rocznik Andragogiczny VOL 27 (2020)
3. E. Woźnicka, Przygotowanie do emerytury zadaniem współczesnej geragogiki, Kultura i Wychowania nr 2 (18)/2020
4. E. Woźnicka, Dydaktyka biograficzna w ujęciu Profesor Olgi Czerniawskiej, Edukacja Dorosłych nr (1) 2021
5. E. Woźnicka, Przestrzenie uczenia się dorosłych – doświadczenie emigrantów, w: (red.) G. Cęcelek, E. Woźnicka, P. Klimczyk, Szkoła jako przestrzeń uczenia się, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2021

Udział w projektach:

  • Projekt międzynarodowy: Lifelong Learning programme, Transversal Key Activity 3 ICT, WEB 2.0 SEE – Web 2.0 Supported Education, Engagement, Information and Advocacy for Disabled Learners, 2011-2013, rola: ekspert merytoryczny, badacz.
  • Ekspert metodologiczny w projekcie: Profile socjogeograficzne, potencjały i deficyty rozwojowe osób w wieku 45+ w Wielkopolsce. Projekt realizowany dla Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Poznaniu.
  • Recenzent w projekcie Diagnoza szyta na miarę włókiennictwa. Ramowy program dla szkół prowadzących kształcenie zawodowe.
  • Projekt naukowy: Seniorki Polskiej Andragogiki pod kierunkiem profesora Józefa Pólturzyckiego realizowany w Szkole Wyższej im. Pawła Włodkowica.
  • Projekt międzynarodowy INFOABLE, Cooperation and Innovation for Good Practise, Comenius+, 2014-2016 rola: expert merytoryczny, opracowanie koncepcji metodologicznej badań, badacz.
  • Projekt międzynarodowy: Lifelong Learning Programme, Autism in Higher Education: Widening Access/AUT-HEW, 2013-2016, rola: członek steering group.
  • Projekt międzynarodowy ASK4JOB - Adult skills for a job oriented breakthrough 2017-2020, ekspert, członek zespołu badawczego.
  • Projekt międzynarodowy SMART KIDS 2017-2019 członek zespołu badawczego.
  • Projekt międzynarodowy Edukacja muzealna 2018 – 2020 członek zespołu merytorycznego – ewaluacja projektu.
  • Projekt międzynarodowy Bee Your Boss, 2019 – 2021, ekspert metodologiczny, członek zespołu badawczego.
  • Projekt międzynarodowy Alone 2019 – 2021. Project dotyczący poczucia samotności i osamotnienia osób starszych, ekspert merytoryczny.

 

 

dr Grażyna Szafraniec

Doktor nauk humanistycznych, specjalista z zakresu diagnostyki i terapii psychopedagogicznej.          

Oligofrenopedagog. Arteterapeuta.

Wykładowca i promotor prac dyplomowych na studiach I i II stopnia oraz na studiach podyplomowych.

Uczestnik i organizator wielu konferencji naukowych oraz warsztatów z dziedziny pedagogiki i arteterapii. Twórca i uczestnik wielu projektów badawczych.

Juror na Festiwalach Twórczości Osób Niepełnosprawnych. Organizator wystaw i konferencji poświęconych sztuce osób niepełnosprawnych.

Doskonali kompetencje jako uczestnik wielu szkoleń z zakresu diagnostyki, terapii, komunikacji alternatywnej.

dr Grzegorz Głupczyk
Głupczyk Grzegorz

Społecznik, mediator i edukator. Rybniczanin. Adiunkt w Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, który zainteresowania naukowe łączy z własną praktyką pedagogiczną.
W obszarze jego aktywności naukowej znajdują się tematy profilaktyki i resocjalizacji w środowisku otwartym, metodyka pracy profilaktyczno-resocjalizacyjnej, oddziaływania na rzecz młodzieży
i młodych dorosłych, a także kwestie sprawiedliwości naprawczej. Zawodowo skupiony jest na pracy w obszarze profilaktyki i resocjalizacji,
a także pracy na rzecz osób i społeczności lokalnych
w kryzysie. Działa w wielu organizacjach pozarządowych, w których zdobywał doświadczenie merytoryczne, organizacyjnie i zarządcze.

dr Kamila Witerska
Witerska

adiunkt w Katedrze Pedagogiki Twórczości Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi

Stopień doktora nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki uzyskała na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego. Interesuje się dramą, stymulowaniem motywacji i kreatywnego myślenia a także mechanizmami wpływu społecznego na procesy uczenia się. Posiada10 letnie doświadczenie w pracy dramą z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi. Jest autorką pierwszej w Polsce publikacji dotyczącej porównania metody dramy stosowanej w różnych grupach wiekowych: Drama na różnych poziomach kształcenia, Łódź, Wydawnictwo AHE, a także praktycznego przewodnika po technikach dramowych: Drama. Techniki, strategie, scenariusze, Warszawa, Difin. Członek Międzynarodowego Stowarzyszenia Edukatorów Dramy National Drama.

dr Norbert Niestolik
Niestolik

Absolwent Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Opolu. W roku 1983 ukończył studia na kierunku historia - specjalności nauczycielska.

W roku 2003, na Uniwersytecie Opolskim, obronił pracę doktorską i otrzymał tytuł doktora nauk humanistycznych - specjalność pedagogika.

W roku 1997 ukończył Studia Podyplomowe Wiedzy o Regionie a w roku 2001 Studia Podyplomowe dla Kadry Kierowniczej w Oświacie.

Z Akademię Humanistyczno-Ekonomiczną w Łodzi związany jest od roku 2006. Członek Rady Wydziału AH-E w Łodzi Filia w Wodzisławiu

Śląskim, koordynator praktyk studenckich, opiekun Koła Naukowego Studentów „Genius Loci”, promotor i recenzent prac licencjackich,

magisterskich i studiów podyplomowych.

Zainteresowania naukowe: historia myśli pedagogicznej, współczesne kierunki wychowania, teoria wychowania, teoria i metodyka kształcenia, edukacja regionalna.

Autor publikacji książkowych i artykułów, realizator projektów uczelnianych, uczestnik konferencji naukowych związanych z wychowaniem
i edukacją regionalną.

Od roku 1999 pełni funkcje kierownicze w oświacie.

Powiększ tekst

Zmniejsz tekst

Wysoki kontrast

Odwrócony kontrast

Resetuj