Wybierz miasto:

mgr Elżbieta Trojniar,
Dziekan Filii w Wodzisławiu Śląskim
Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi


Chcemy, aby nasi absolwenci, opuszczający mury Filii w Wodzisławiu Śląskim Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi mieli pewność, że nie tylko dobrze przyswoili wiedzę, ale przede wszystkim zdobyli potrzebne w pracy umiejętności praktyczne. Dlatego kładziemy nacisk na aktywną współpracę ze środowiskiem lokalnym, instytucjami, firmami z branży związanej z kierunkiem i specjalizacją. W procesie nauczania wykorzystujemy głównie nowoczesne i aktywizujące metody nauczania w formie warsztatów, dyskusji, projektów, e-learningu.

W celu dostosowania programów nauczania do wiedzy praktycznej przedmiotu uczelnia we współpracy z wykładowcami organizuje zajęcia wyjazdowe, które są dobrą okazją do zapoznania się z charakterem pracy instytucji, zweryfikowania i uzupełnienia własnej wiedzy z realizowaną tematyką podczas zajęć

Ważnym czynnikiem rozwoju jest długofalowa i konsekwentnie realizowana polityka kadrowa. Dbamy o zatrudnienie najlepszej kadry dydaktycznej z tytułami i stopniami naukowymi. Kadrę Uczelni oprócz pracowników naukowych etatowych stanowią również wieloletni praktycy.

Kadra naukowo-dydaktyczna Filii w Wodzisławiu Śląskim Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi:

dr hab. Tsirigotis Konstantinos, prof. AHE
prof. nadzw. dr hab. Tsirigotis Konstantinos

Specjalista psycholog kliniczny, psychoterapeuta, biegły sądowy.

Jego zainteresowania naukowe i praktyczne koncentrują się wokół zagadnień psychologii klinicznej, psychopatologii, psychologii resocjalizacyjnej, psychoterapii, psychologii rodzaju, psychologii miłości, psychologii pozytywnej, patogenezy i salutogenezy.

Jest autorem ponad 100 prac naukowych (w tym 9 monografii) opublikowanych w renomowanych polsko- i obcojęzycznych wydawnictwach naukowych, m.in. w wysoko punktowanych czasopismach z międzynarodowych baz naukowych Scopus i Web of Science (JCR), i wystąpień na wielu konferencjach krajowych i zagranicznych.

Jest recenzentem licznych renomowanych zagranicznych czasopism naukowych, indeksowanych w bazach WoS, JCR i Scopus (m.in. „Archives of Women’s Mental Health”, „Journal of Clinical Psychology”, „Frontiers in Psychology”, „European Addiction Research”, „Substance Abuse Treatment, Prevention, and Policy”, „International Journal of Stress Management”, „Journal of Nervous and Mental Disease”, „International Journal of Mental Health”, „Neuropsychiatry”, „Acta Neuropsychiatrica”, „Acta Revista Brasileira de Psiquiatria”, „Archives of Medical Science”, „BioMed Research International”, „Medical Science Monitor”). Wielokrotnie nagradzany za osiągnięcia naukowe.

W trakcie swojej działalności zawodowej i naukowej współpracował lub kierował kilkoma zespołowymi projektami badawczymi, których wyniki zostały opublikowane (International Classification of Functioning, Disability and Health Core Set for schizophrenia, ICF Research Branch, Research Group on Measurement Invariance and Analysis of Change; substancje psychoaktywne, lek przeciwpsychotyczny, zachowania pro- i antyzdrowotne i in.).
Jest członkiem wielu towarzystw naukowych, krajowych i zagranicznych.

 

prof. Kasperek Andrzej
Kasperek

Socjolog i filozof, doktor habilitowany w dziedzinie nauk społecznych w zakresie socjologii, profesor uczelni, zatrudniony na Wydziale Sztuki i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach.
Prowadzi badania socjologiczne nad współczesną religią i duchowością, interesuje się także szeroko rozumianą problematyką współczesnej kultury oraz socjologiczną refleksją nad literaturą piękną, ze szczególnym wyeksponowaniem kategorii niesamowitości (das Unheimliche). Członek Polskiego Towarzystwa Socjologicznego (PTS), przewodniczący Sekcji Socjologii Religii (PTS) w latach 2019-22, członek The International Study of Religion in Eastern and Central Europe Association w latach 2019-21 (ISORECEA), zastępca przewodniczącego Komisji ds. Stosunków Polsko-Czeskich i Polsko-Słowackich Polskiej Akademii Nauk/Oddział w Katowicach. Autor czterech książek, redaktor oraz współredaktor 17 prac zbiorowych, autor oraz współautor blisko 140 rozdziałów w pracach zbiorowych oraz artykułów opublikowanych między innymi w: :Studiach Pedagogicznych”, „Ruchu Pedagogicznym”, „Chowannie”, “Implicit Religion”, “Sustainability”, “Studiach Socjologicznych”, „Studia Religiologica”, “Przeglądzie Religioznaczym” i wielu innych czasopismach.

prof. Wiesław Karolak

Arteterapeuta, wykładowca akademicki uczelni polskich i zagranicznych, autor licznych projektów polskich i międzynarodowych z zakresu arteterapii i edukacji przez sztukę, autor wielu publikacji z zakresu zastosowania technik arteterapeutycznych w edukacji i pracy terapeutycznej. Studia artystyczne poszerzył o studia wybranych zagadnień z psychologii rozwojowej dzieci i młodzieży oraz o studia z dziedziny pedagogiki. Określają one rodzaj aktywności zawodowej: od pracy pedagogicznej przez działania artystyczne realizowane z dziećmi, młodzieżą, z ludźmi specjalnej troski, do własnych wypowiedzi artystycznych.

Autor i współautor takich publikacji jak m.in.:

  •  Arteterapia dla dzieci i młodzieży. Scenariusze zajęć
  • Collage w twórczym rozwoju i arteterapii
  • Arteterapia. Od rozważań nad teorią do zastosowań praktycznych, 
  • Arteterapie. Terapie za pomocą języka wizualnego, Portrety i maski. 
prof. Zofia Szarota

Dr hab. nauk społecznych. Do zainteresowań badawczych należą: andragogika: miejsca uczenia się dorosłych, ich aktywność społeczno-kulturalna; gerontologia społeczna: inkluzyjna polityka senioralna, społeczne funkcjonowanie osób starych, tabu starości; inkluzyjna edukacja społeczna: wartości, zmiana społeczna, (nie)równości, my–oni, mniejszości. Autorka licznych publikacji z zakresu andragogiki, trendów społecznych oraz edukacji.

Członek Sekcji Gerontologii Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademia Nauk, Członek Zarządu Stowarzyszenia Gerontologów Społecznych oraz Akademickiego Towarzystwa Andragogicznego.

prof. zw. Rudolf Dupkala

Profil na portalu "Nauka polska"

dr hab. Helena Marzec, prof. AHE
prof. nadzw. dr hab. Helena Marzec

prof. nadzw., pedagog, dr hab. nauk humanistycznych w Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi. Zainteresowania naukowe mieszczą się w szeroko pojętym obszarze pedagogiki społecznej, w tym szczególnie dotyczą funkcjonowania środowiska rodzinnego w wielu jego aspektach. Ponadto płaszczyzną rozważań naukowych jest działalność opiekuńczo-wychowawcza podejmowana wobec człowieka w różnych fazach życia i w toku różnorodnych sytuacji życiowych. Wiele uwagi w swojej pracy badawczej poświęca również edukacji przedszkolnej dziecka, jej przebiegowi i efektom.

Jest także autorką wielu książek i ponad 100 artykułów opublikowanych w takich czasopismach, jak: „Życie Szkoły”, „Wychowanie w Przedszkolu”, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze”, „Problemy Rodziny”, „Forum Nauczycielskie”, „Pedagogika Rodziny”, „Piotrkowskie Studia Pedagogiczne”, „Zbliżenia”, „Małżeństwo i Rodzina”, „Szkice Familiologiczne” oraz 18 artykułów w czasopismach zagranicznych. Organizator 13 międzynarodowych sympozjów naukowych, których problematyka dotyczy funkcjonowania współczesnej rodziny polskiej w wielu jej obszarach.

 

dr n. med. i n. o zdr. Daisy Miriam Skrzypek
DM Skrzypek

Aplikantka adwokacka Izby Adwokackiej w Warszawie. Absolwentka magisterskich studiów prawniczych i psychologicznych o profilu klinicznym, podyplomowo psychologii śledczej w praktyce operacyjnej i procesowej na SWPS Uniwersytecie Humanistycznospołecznym w Warszawie oraz studiów doktoranckich w Zakładzie Medycyny Sądowej Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego; słuchaczka podyplomowych studiów z zakresu bankowości i finansów w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Posiada łącznie ponad dwa lata doświadczenia zawodowego w kancelarii adwokackiej, między innymi w prawie transgranicznym, administracyjnym i cywilnym oraz kilkuletnie społeczne w udzielaniu pomocy prawnej pod kierunkiem adwokata. Z pasji karnistka skoncentrowana na tematyce prawnoczłowieczej, w szczególności dotyczącej praw osób LGBT+ - również z uwzględnieniem aspektów psychologicznych, a także historii adwokatury. Od czasów szkolnych działaczka społeczno-polityczna, obecnie między innymi koordynatorka do spraw prawnych w różnorodnych projektach społecznych, chociażby jako członkini Stowarzyszenia Adwokackiego "Defensor Iuris", Grupy Prawnej Lambda Warszawa czy Stowarzyszenia Kongres Kobiet. Aktywnie działa także w Samorządzie Adwokackim, wspierając członkinie Zespołu do spraw Kobiet przy Naczelnej Radzie Adwokackiej oraz jako członkini: Koła Kobiet, Komisji Historii i Tradycji Adwokatury Warszawskiej, Koła Osób LGBT+ przy Okręgowej Radzie Adwokackiej w Warszawie i kilku sekcji Okręgowej Rady Adwokackiej w Warszawie. Psycholożka, nauczycielka, szkoleniowczyni, redaktorka i korektorka, w tym dwóch monografii w języku polskim i angielskim.

dr Magdalena Śniegocka

Wykładowca, pracownik naukowo-akademicki w dziedzinie pielęgniarstwa, czynna zawodowo pielęgniarka neonatologiczna,
w 2016 r. uzyskała tytuł dr nauk o zdrowiu.
Ukończyła studia podyplomowe z zakresu dydaktyki medycznej, absolwentka Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego.

dr Andrzej Zbonikowski
dr Andrzej Zbonikowski

Psycholog, adiunkt w Katedrze Psychologii AHE w Łodzi, trener umiejętności psychospołecznych; posiada bogate praktyczne doświadczenie w pracy trenerskiej i psychoedukacyjnej (specjalistyczna poradnia psychologiczno-pedagogiczna, organizacje pozarządowe).
Naukowo zajmuje się psychologią rozwoju osobowości i doradztwa zawodowego; jest autorem kilkudziesięciu publikacji naukowych z tego zakresu, opublikowanych w czasopismach i monografiach naukowych. Absolwent studiów podyplomowych w zakresie Pedagogiki twórczości, członek i przewodniczący rady programowej łódzkiego oddziału Narodowego Forum Doradztwa Kariery. Inicjator i współautor programów kształcenia na kilkunastu kierunkach studiów podyplomowych dla nauczycieli w AHE w Łodzi. Od wielu lat wykładowca na studiach podyplomowych AHE w Łodzi oraz UŁ, m.in. w zakresie kształcenia nauczycieli, doradców zawodowych i trenerów biznesu. Współautor pierwszej w Polsce monografii nt. zjawiska defaworyzacji społecznej (Psychospołeczne uwarunkowania defaworyzacji dzieci i młodzieży, 2010) oraz monografii „Wybrane problemy poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego” (2011). Obecnie pełni funkcję Pełnomocnika Rektora AHE w Łodzi ds. studiów podyplomowych.

dr Iwona Mikołajczyk
Iwona Mikołajczyk

 

Ukończyła studia psychologiczne na Uniwersytecie Łódzkim. W zawodzie psychologa pracuje od 2001 roku. W 2008 roku obroniła pracę doktorską na Uniwersytecie Medycznym w Łodzi, tytuł pracy: Narkomania jako forma zachowań autodestrukcyjnych- analiza psychologiczna. W 2013 roku uzyskała tytuł specjalisty psychologa klinicznego, a w 2018 roku tytuł psychoonkologa. Przeszła 4-letnie Szkolenie Psychoterapeutyczne w Polskim Instytucie Ericksonowskim. Z działalnością dydaktyczną w Akademii związana od 3 lat.

Posiada wieloletnie doświadczenie kliniczne: diagnostyczne i terapeutyczne w pracy z osobami z zaburzeniami psychicznymi, somatycznymi oraz uzależnionymi od różnych substancji psychoaktywnych. Od ukończenia stadiów pracowała w Specjalistyczno Psychiatrycznym Szpitalu im. J. Babińskiego w Łodzi, w oddziale psychiatrycznym oraz psychoterapeutycznym, a obecnie od 8 lat  związana z Wojewódzkim Wielospecjalistycznym Centrum Onkologii i Traumatologii w Łodzi, gdzie pomaga pacjentom w różnych stadiach choroby nowotworowej.
Koordynuje prace Centrum Specjalizacyjnego dla Psychologów Klinicznych przy WWCO-iT im. M. Kopernika w Łodzi. Autorka kilku prac naukowych. Ukończyła wiele kursów uprawniających do realizacji programów profilaktyki, uczestniczyła i uczestniczy w konferencjach, warsztatach z zakresu psychoterapii, psychopatologii, stale udoskonalając swój warsztat pracy.
Lubi pracę terapeutyczną w obszarze zaburzeń lękowych, zaburzeń depresyjnych i zaburzeń osobowości.
Prowadzi własną praktykę psychoterapeutyczną – swoją pracę poddaje superwizji.
Prywatnie mężatka, mama nastolatki, opiekunka niesfornego psa o imieniu Pluto.
W wolnych chwilach pasjonatka powieści kryminalnych, płyt winylowych, jazdy konnej.

dr Joanna Paul-Kańska
 dr Joanna Paul-Kańska

 

Psycholog, absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego, doktor nauk społecznych, trener biznesu.

Planuje i powadzi warsztaty i szkolenia, uczestniczy w projektach międzynarodowych, w Uczelni prowadzi m.in. zajęcia z psychologii społecznej, jakości życia, procesów poznawczych. Założycielka Koła Naukowego „Moja Psychologia”. Obszary zainteresowań naukowych – przede wszystkim psychologia społeczna i rozwój osobisty.

Ceni ludzkie pasje, zaangażowanie i prawdę, bo jak pisał Carl G. Jung „Jesteś tym co robisz, nie tym co mówisz, że robisz

adw. dr Piotr Bogacki
adw. dr Piotr Bogacki

Dziekan kierunku Bezpieczeństwo wewnętrzne. Dyrektor Zespołu ds. Przestępczości wobec Dzieci w Biurze Rzecznika Praw Dziecka, doktor nauk prawnych, adwokat Okręgowej Rady Adwokackiej w Częstochowie. W swojej karierze zawodowej odbył ponad 30 szkoleń związanych z pracą asystenta sędziego i sędziego pionu karnego oraz cywilnego organizowanych przez Ministerstwo Sprawiedliwości oraz Krajową Szkołę Sądownictwa i Prokuratury w Krakowie.

Jego specjalnością jest prawo karne, skarbowe, kryminologia, wiktymologia, prawo rodzinne i opiekuńcze. Zainteresowania badawcze adw. dr. Piotra Bogackiego obejmują także szeroko pojęte bezpieczeństwo wewnętrzne państwa. Ukończył również szkolenia z zakresu psychologicznych aspektów kontaktów interpersonalnych, mediacji, aktywnych metod nauczania oraz uczenia metodą projektów.

W latach 2021-2022 był członkiem zespołu do spraw przeciwdziałania przestępczości przeciwko wolności seksualnej i obyczajności na szkodę osób małoletnich, powołanego Zarządzeniem Ministra Sprawiedliwości z dnia 29 września 2021 r.

Szczegóły

dr Agata Cabała
Agata Cabała

Doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki.
Od początku swojej pracy zawodowej związana z Uniwersytetem Śląskim w Katowicach.

Koordynator z ramienia Wydziału Nauk Społecznych współpracy z Muzeum Śląskim w Katowicach,  Instytutem  Korfantego w Katowicach, Śląskim Ogrodem Botanicznym w Mikołowie. Członkini Wawelskiej Rady Pedagogicznej.  

Autorka książki „Zdania warunkowe w kształceniu uczniów klas wczesnoszkolnych. Analiza funkcjonalna”, oraz współautorka książki (współautorstwo Violetta Rodek): W poszukiwaniu modeli edukacji kulturowej. Aktywność nauczycieli i jej uwarunkowania w przestrzeni edukacji formalnej.

Autorka artykułów w czasopismach m.in.: „Kultura Współczesna”, „Biografistyka Pedagogiczna”, „Muzealnictwo”, „Studia z Teorii Wychowania”.
Badawczo interesuje się systemowymi rozwiązaniami dla łączenia edukacji szkolnej z pozaszkolną. Praktyczka metody eksponującej realizowanej zarówno w murach akademickich, jak i innych placówkach edukacyjnych, kulturowych np. CSW Kronika w Bytomiu. 

Wolontariusza w Śląskim Ogrodzie Botanicznym w Mikołowie.

dr Agnieszka Gdańska

Doktor nauk medycznych i nauk o zdrowiu w dziedzinie nauk o kulturze fizycznej. Dietetyk, psychodietetyk, szkoleniowiec, wykładowca akademicki. Stopień doktora uzyskała w Akademii Wychowania Fizycznego im. J. Kukuczki w Katowicach. Jest absolwentką trzech kierunków kształcenia: dietetyki, biotechnologii, biologii oraz studiów podyplomowych z zakresu psychodietetyki. Praktykę w zawodzie rozpoczęła w 2011 r., od 2012 prowadzi gabinet w Rybniku. W pracy naukowej zajmuje się profilaktyką zespołu metabolicznego, żywieniem w zaburzeniach hormonalnych oraz stresem oksydacyjnym w sporcie. Od 2019 roku jest zaangażowana w projekty dotyczące psychoprofilaktycznego znaczenia żywienia i aktywności fizycznej. Jest autorką publikacji naukowych i popularnonaukowych z zakresu żywienia i biochemii w sporcie.

dr Aleksandra Chudzik
A Chudzik

Pedagog, w 2003r. uzyskała tytuł dr nauk humanistycznych, w zakresie socjologii. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu edukacji seksualnej, doradztwa zawodowego, studium przeciwdziałania przemocy oraz liczne szkolenia, dotyczące szeroko rozumianej pracy i pomocy drugiemu człowiekowi.

Od wielu lat pracuje z młodzieżą, rodzicami, prowadząc szkolenia, spotkania, warsztaty, dotyczące problematyki komunikacji i wychowania.

Zajmuje się również diagnozą trudności szkolnych dzieci i młodzieży.

Zawodowo związana z samorządem i AHE - filia w Wodzisławiu Śląskim. 

Prywatnie, mama dwóch dorosłych synów.

dr Anna Breś
Anna Breś

Doktor Nauk Społecznych w zakresie pedagogiki uzyskała na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim, w Katedrze Dydaktyki i Edukacji Szkolnej. Obecnie jest prodziekanem oraz wykładowcą na kierunku pedagogika Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi. W latach 2019-2021 pełniła funkcję dziekana pedagogiki AHE w Łodzi. Brała udział w pracach nad utworzeniem nowego kierunku - jednolitych studiów magisterskich w zakresie pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Autorka monografii i licznych artykułów naukowych. Wcześniej piastowała stanowisko dyrektora w Niepublicznym Przedszkolu Integracyjnym.
Zainteresowania zawodowe dotyczą obszaru pedagogiki ogólnej, aksjologii pedagogicznej i filozofii wychowania, pedagogiki terapeutycznej, szkolnej i przedszkolnej.

A. Breś - Rola nauczyciela opowiedziana trójgłosem w koncepcji nauczania Arystotelesa, Św. Augustyna i Św. Tomasza z Akwinu, Rocznik Paideia, Warszawa 2022, Seria Pedagogiczna 4/2022.
A. Breś - Człowiek jako byt niedokończony w prakseologicznej teorii wychowania Dietricha Bennera, Rocznik Paideia, Wydawnictwo Collegium Verum, Warszawa 2023, Seria Pedagogiczna, przyjęty do numeru 5/2023.
A. Breś, Oblicza wartości. Ujęcie pedagogiczno-filozoficzne, – monografia, AHE Łódź, 2021.
Promotor i recenzent licznych prac licencjackich i magisterskich.

dr Dagmara Chlasta-Obłąk

Doktor pedagogiki, autorka licznych publikacji na temat edukacji muzycznej, m.in. "Muzyczne tradycje rodzinne a aktywność muzyczna adolescentów", "Forms of musical education and their implementation in artistic and pedagogical systems", "Problemy społeczno-artystyczne młodzieży muzykującej na kanwie cierpienia w sygnaturze pandemii SARS-CoV-2". Nauczyciel muzyki z wieloletnim doświadczeniem.

dr Danuta Jurczyk
Jurczyk

 

Pani doktor jest absolwentką Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, Wydziału Pedagogiki
i Psychologii oraz Wydziału Prawa i Administracji. W roku2018 obroniła rozprawę doktorską nt. ,,Rola kuratora zawodowego w procesie readaptacji osób skazanych/ukaranych wykonujących nieodpłatną kontrolowaną pracę na cele społeczne oraz  pracę społecznie użyteczną (na przykładzie sądów rejonowych okręgu gliwickiego)” uzyskując tytuł doktora nauk społecznych w dyscyplinie pedagogiki.

Ukończyła studia podyplomowe kwalifikacyjne na w/w Uniwersytecie na kierunku Pedagogika Specjalna w Zakresie Profilaktyki i Resocjalizacji, pisząc pracę dyplomową nt. ,,Psychospołeczne mechanizmy kryminogenezy nieletnich a rodzaje popełnionych przestępstw na terenie Sądu Rejonowego w Raciborzu”, oraz studia podyplomowe kwalifikacyjne w zakresie Przygotowania Pedagogicznego, w Akademii Humanistycznej w Łodzi – Filii w Wodzisławiu Śłąskim. Nieustannie podnosi swoje kwalifikacje, obecnie na jednolitych studiach magisterskich, na kierunku ,,Psychologia”.

Pani doktor jest nie tylko teoretykiem, przede wszystkim praktykiem. Od lat łączy naukę
z praktyką zawodową. Po ukończeniu Aplikacji Kuratorskiej rozpoczęła prace na stanowisku kuratora zawodowego, którą wykonuje do dnia dzisiejszego. Obecnie na stanowisku Kuratora Specjalisty w I Zespole Kuratorskiej Służby Sądowej wykonującym orzeczenia w sprawach karnych w Sądzie Rejonowym w Rybniku.

Od 2017 roku związana z Akademią Humanistyczno- Ekonomiczną w Łodzi - Filią
w Wodzisławiu Śląskim, gdzie obecnie pracuje na stanowisku adiunkta.

dr Daria Modrzejewska
Daria M.

Pedagog, doktor nauk społecznych w dyscyplinie naukowej pedagogika. Adiunkt w Katedrze Resocjalizacji i Profilaktyki Społecznej.

Posiada wieloletnie doświadczenie pedagogiczne w zakresie profilaktyki szkolnej. Od 1998 aktywnie współpracuje ze szkołami w woj. łódzkim i organizacjami pozarządowymi (m.in. Ośrodkiem Studiów nad Kulturą Masową, Fundacją „Równe Szanse” w Łodzi) popularyzując ideę profilaktyki pozytywnej.

Autorka programów profilaktycznych (m.in. Manipulacji Nie!!; Przeciwdziałanie agresji w grupie”) Inicjatorka wojewódzkiej kampanii profilaktycznej: Współczesne Wyzwania Cywilizacyjne – czyli jak przetrwać w miejskiej dżungli? Akcja ma na celu wspieranie szkół na terenie województwa łódzkiego w realizowaniu kompleksowej profilaktyki szkolnej. W ramach projektu proponowane są zajęcia mające na celu, nie tylko wyposażanie w wiedzę, ale przede wszystkim rozwijanie umiejętności psychospołecznych i wzmacnianie tych postaw, które w przyszłości będą pomocne w podejmowaniu przez uczniów samodzielnych, autonomicznych i przemyślanych decyzji.

Nauczyciel mianowany. Posiada 20-letnie doświadczenie w pracy dydaktyczno-wychowawczej w szkole.

Autorka i organizatorka międzykulturowych warsztatów realizowanych w szkołach wspólnie ze studentami z programu wymiany Erasmus+ - „Intercultural workshop – Learn, Explore, Create!”

Współautorka jednej z pierwszych publikacji na temat zjawiska defaworyzacji (Modrzejewska D., Hirszel K., Szczepanik R., Zbonikowski A.,(red.) Psychospołeczne uwarunkowania defaworyzacji dzieci i młodzieży . Wyd. Difin, Warszawa 2010) Autorka artykułów z obszaru profilaktyki społecznej i przemocy rówieśniczej (bullying).

Autorka publikacji poświęconej przemocy psychicznej w środowisku szkolnym. (Modrzejewska D., Przemoc psychiczna w relacjach między uczniami szkoły podstawowej. Wyd.AHE, Łódź 2021)

Od 2016 do 2019 koordynatorka Łódzkiej Akademii Profilaktyki Społecznej i autorka realizowanych w ramach niej kompleksowych akcji „Bezpieczne Wakacje” i Zimowy Survival”, które obejmują swym zasięgiem szkoły na terenie całego kraju.



Koordynatorka licznych projektów międzynarodowych:

  • You are a Digistudent - Integrating Special Needs Individuals into Digital-Holistic Education, 2021-2023
  • Innovative Health Professionals Training Program on Existential Loneliness among Older People /ALONE/ -01-09-2019 - 28-02-2022
  • JOBIS - Joint Job Burnout Interventions for Beginner Nurses, Nurse Students and Care Workers, Erasmus+  - 2016-1-RO01-KA202-024384, 2016-2018
  • Lifelong Learning Programme, Autism in Higher Education: Widening Access/AUT-HEW, 2013-2016
  • Resilince – European Preventive Program in the context of risky behawior among young people as tackling premature falling out students from education system (2016-1-PL01-KA201-026292)2016-2018
  • Lifelong Learning programme, Transversal Key Activity 3 ICT, WEB 2.0 SEE – Web 2.0 Supported Education, Engagement, Information and Advocacy for Disabled Learners, 2011-2013
  • Grundtvig – Skills for true wellbeing WELNESS -2012-2014
  • Leonardo da Vinci, Care for Vet – Care and Guidance Systems – Violence Prevention and Crisis Intervention in VET,2011 - 2013
  • Grundtvig, CESSIT - Creativity and Entrepreneurship Seeds for Social Inclusion Trainers, 2009 - 2011
  • Daphne 3 – Street Life Safety, 2009-2011 (researcher, member of the steering group)
  • Grundtvig, JUDGE – Juvenile Delinquents’ Guided Education project, 2008-2009

Wybrane publikacje:

  • Modrzejewska D., Przemoc psychiczna w relacjach między uczniami szkoły podstawowej. Wyd.AHE, Łódź 2021
  • Modrzejewska D., Zdalna edukacja w szkole podstawowej oczami ucznia i nauczyciela, Hejnał Oświatowy nr 6-7/204, 2021
  • Renn-Żurek, A., Modrzejewska, D., Woźnicka, E., Popovici, S., Lacramioara, L., Boccaletti, L., Manattini, A., Trogu, G., Edberg, A-K., Beck, I., Žebrauskaitė, A. & Virbalienė, A (2020), International report existential loneliness – Best practice from health organisations and patient perspective
  • Trogu, G. Manattini, A., Renn-Żurek, A., Modrzejewska, D., Woźnicka, E., Popovici, S., Lacramioara, L., Edberg, A-K., Beck, I., Žebrauskaitė, A. & Virbalienė, A. (2020), Limitations in caring older persons related to existential loneliness encountered by healthcare professionals.
  • Modrzejewska D., Profilaktyka szkolna w procesie zmian, [w:] Wybrane aspekty zarządzania społecznością biznesu i kształceniem on-line, Łódź 2020
  • Modrzejewska D., Kreatywne podejście w profilaktyce przemocy psychicznej w relacjach między uczniami, [w:] Kreatywność w ponowoczesności, (red.) Karolak W., Stasiak M., Witerska K., Łódź 2018
  • Modrzejewska D., Kompetencje zawodowe nauczyciela w realizowaniu profilaktyki szkolnej, [w:] Uzależnienia jako wyzwanie dla współczesnego pedagoga resocjalizacyjnego, Kamiński A., Dobijański M., Warszawa, 2018
  • Modrzejewska D., Fabri M., Andrews P., Pukki H.K., Aavikko A., Quantock, P. de Bra P., Stash N., Montes Garcia A., Merino M., Lancho M., García Serna C., Szukalska A., Widening access to higher education for students on the autism spectrum - the european autism&uni project, INTED2016 Proceedings, Spain, 2016
  • Modrzejewska D.,  Predyspozycje wychowawcze osób realizujących zadania z zakresu profilaktyki szkolnej [w: Opieka i wychowanie w instytucjach wsparcia społecznego, diagnoza i kierunki rozwoju, Szczepanik R., Wawrzyniak J. (red)] Łódź, 2012
  • Modrzejewska D. Street Life safety fo Young People - Bullying on the way to and from school - raport of the research and outcomes, [w:] Moore Stephen,  Street Life safety for Young People. Funded by the Daphne III fund JLS/2008/DAP3/AG1240, Cambridge 2011
  • Modrzejewska D., Guidebook – for Adult Trainers and Managers. Publikacja w ramach projektu - CESSIT - Creativity and Entrepreneurship Seeds for Social Inclusion Trainers, 2011
  • Modrzejewska D., Hirszel K., Szczepanik R., Zbonikowski A.,(red.) Psychospołeczne uwarunkowania defaworyzacji dzieci i młodzieży . Wyd. Difin, Warszawa 2010
  • Modrzejewska D, Olejnik D, Zawodowy kurs języka angielskiego i niemieckiego dla au pairs – alternatywa wobec tradycyjnych metod kształcenia, Życie Szkoły 2008, EduPress - Raabe, Warszawa
  • Modrzejewska D., (pod red.)Szczepanik, Kompleksowe podejście w działaniach profilaktycznych, (w:) Różne spojrzenia na przemoc, Wydawnictwo WSHE, Łódź 2008
  • Modrzejewska D., Profilaktyka wobec zjawiska defaworyzacji w szkole, (w:) Modrzejewska D., Hirszel K., Szczepanik R., Zbonikowski A.,(red.) Psychospołeczne uwarunkowania defaworyzacji dzieci i młodzieży . Wyd. Difin, Warszawa 2010
  • Modrzejewska D., Szkoła jako środowisko oddziaływań profilaktycznych (w:) Opieka i wychowanie w instytucjach wsparcia społecznego. Diagnoza i kierunki rozwoju. Łódź 2012

Obszary zainteresowań:

Przemoc rówieśnicza, przemoc psychiczna, subkultury młodzieżowe, profilaktyka szkolna, patologie społeczne, kompetencje pedagoga w zakresie współczesnej profilaktyki szkolnej, dydaktyka.

dr Elżbieta Woźnicka
dr Elżbieta Woźnicka

Pedagog, andragog,  autorka publikacji z zakresu uczenia się dorosłych, rozwoju człowieka dorosłego, aktywizacji osób starszych. 
Surdopedagog – interesuje się zagadnieniami z zakresu opieki i wychowania dziecka niesłyszącego, sytuacji społeczno-kulturowej głuchych, posiada doświadczanie w pracy z dziećmi niesłyszącymi.

Specjalizuje się w zagadnieniach:
- Kształcenie dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
- Kształcenie i wychowanie dzieci z wadą słuchu i trudnościami w komunikacji.
- Alternatywne metody komunikacji.
- Aktywizacja osób starszych.
- Specyfika kształcenia dorosłych.
- Edukacja na odległość.
- Instytucje wsparcia osób starszych.

Ważniejsze opracowania:
1. E. Woźnicka, Niesłyszący nauczyciel w systemie edukacji – szanse i ograniczenia, Civitas Hominibus, Vol 13/2018
2. E. Woźnicka, Doświadczanie dorosłości osoby Głuchej w ujęciu jednostkowym i społecznym, Rocznik Andragogiczny VOL 27 (2020)
3. E. Woźnicka, Przygotowanie do emerytury zadaniem współczesnej geragogiki, Kultura i Wychowania nr 2 (18)/2020
4. E. Woźnicka, Dydaktyka biograficzna w ujęciu Profesor Olgi Czerniawskiej, Edukacja Dorosłych nr (1) 2021
5. E. Woźnicka, Przestrzenie uczenia się dorosłych – doświadczenie emigrantów, w: (red.) G. Cęcelek, E. Woźnicka, P. Klimczyk, Szkoła jako przestrzeń uczenia się, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2021

Udział w projektach:

  • Projekt międzynarodowy: Lifelong Learning programme, Transversal Key Activity 3 ICT, WEB 2.0 SEE – Web 2.0 Supported Education, Engagement, Information and Advocacy for Disabled Learners, 2011-2013, rola: ekspert merytoryczny, badacz.
  • Ekspert metodologiczny w projekcie: Profile socjogeograficzne, potencjały i deficyty rozwojowe osób w wieku 45+ w Wielkopolsce. Projekt realizowany dla Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Poznaniu.
  • Recenzent w projekcie Diagnoza szyta na miarę włókiennictwa. Ramowy program dla szkół prowadzących kształcenie zawodowe.
  • Projekt naukowy: Seniorki Polskiej Andragogiki pod kierunkiem profesora Józefa Pólturzyckiego realizowany w Szkole Wyższej im. Pawła Włodkowica.
  • Projekt międzynarodowy INFOABLE, Cooperation and Innovation for Good Practise, Comenius+, 2014-2016 rola: expert merytoryczny, opracowanie koncepcji metodologicznej badań, badacz.
  • Projekt międzynarodowy: Lifelong Learning Programme, Autism in Higher Education: Widening Access/AUT-HEW, 2013-2016, rola: członek steering group.
  • Projekt międzynarodowy ASK4JOB - Adult skills for a job oriented breakthrough 2017-2020, ekspert, członek zespołu badawczego.
  • Projekt międzynarodowy SMART KIDS 2017-2019 członek zespołu badawczego.
  • Projekt międzynarodowy Edukacja muzealna 2018 – 2020 członek zespołu merytorycznego – ewaluacja projektu.
  • Projekt międzynarodowy Bee Your Boss, 2019 – 2021, ekspert metodologiczny, członek zespołu badawczego.
  • Projekt międzynarodowy Alone 2019 – 2021. Project dotyczący poczucia samotności i osamotnienia osób starszych, ekspert merytoryczny.

 

 

dr Ewa Marat
Ewa Marat

 

Jestem z wykształcenia psychologiem, studiowałam psychologię na Uniwersytecie Łódzkim, z którym później współpracowałam przez ponad 20 lat, początkowo jako asystent, a po obronie doktoratu jako adiunkt w Zakładzie Psychologii Społecznej i Badań nad Rodziną. W obszarze moich zainteresowań zawsze była rodzina, czyli osoby dorosłe, młodzież i dzieci oraz ich funkcjonowanie psychospołeczne w różnych środowiskach. Łączyłam i łączę do dziś pracę wykładowcy w Akademii z praktycznym doświadczeniem klinicznym, które zdobywałam stopniowo w różnych miejscach pracy.  Początkowo skupiłam się na diagnostyce, korekcji trudnych zachowań oraz zaburzeń zachowania dzieci i młodzieży oraz modyfikacji relacji w rodzinie, postaw rodzicielskich  pracując Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej. Następnie współpracowałam z fundacją „Równe Szanse” w Łodzi, gdzie w indywidualnym kontakcie miałam szanse pomagać osobom uzależnionym i zagrożonym wykluczeniem społecznym. W związku z tym nie są mi obce problemy uzależnień od środków psychoaktywnych i uzależnień behawioralnych, ich przyczyny, objawy, mechanizmy oraz formy pracy terapeutycznej. Poza tym posiadam doświadczenie w pracy z rodziną w kryzysie, zagrożoną rozpadem relacji i więzi partnerskich oraz z dziećmi, które doświadczają traumy związanej z rozwodem rodziców, które zdobyłam w Opiniodawczym Zespole Sądowych Specjalistów.
Bliskie są mi problemy osób niepełnosprawnych, stąd moja przygoda i możliwość pracy w Domu Dziennego Pobytu dla Młodzieży Niepełnosprawnej. Projekt był realizowany przez stowarzyszenie „JA – TY – MY” z środków UE, co pozwoliło mi wejść w świat osób autystycznych, z zespołem Downa, mózgowym porażeniem dziecięcym, mogłam docenić ich emocjonalność i specyficzne postrzeganie świata bez obłudy i kłamstw. Obecnie pracuję w szkole, gdzie mam okazję na bieżąco mierzyć się z problemami dzieci i młodzieży, na  które znacząco wpłynęła sytuacja pandemii, izolacji społecznej, braku kontaktów z rówieśnikami i konfliktów rodzinnych.
Jestem autorką i współautorką wielu publikacji naukowych:
Marat E. (2014). Rodzina z dzieckiem niepełnosprawnym. [W:] I. Janicka, H. Liberska (red.) Psy-chologia rodziny. Wyd. PWN, s. 437-481
Biegańska K., Lubrańska A., Marat E. (2014). Kwestionariusz Predyspozycji Zawodowych – zało-żenia teoretyczne i możliwości diagnostyczne. [W:] I. Janicka, M. Znajmiecka-Sikora (red.). Ro-dzina i kariera. Równoważenie czy konflikt ról? Łódź. Wyd. UŁ

Biegańska K., Lubrańska A., Marat E. (2010). Konstrukcja itemów Kwestionariusza Predyspozycji Zawodowych. [W:] M. Kulesza, E. Kos (red.) Kwestionariusz Predyspozycji Zawodowych-podręcznik. Wyd. UŁ, s. 30-49

Biegańska K., Lubrańska A., Marat E. (2010). Opis pozycji Kwestionariusza Predyspozycji Zawo-dowych po badaniach pilotażowych. [W:] M. Kulesza, E. Kos (red.) Kwestionariusz Predyspozycji Zawodowych-podręcznik. Wyd. UŁ, s. 133-140

Biegańska K., Lubrańska A., Marat E. (2010). Badanie i obliczanie wyników. [W:] M. Kulesza, E. Kos (red.) Kwestionariusz Predyspozycji Zawodowych-podręcznik. Wyd. UŁ, s. 173-246

Biegańska K., Lubrańska A., Marat E. (2010). Kwestionariusz Predyspozycji Zawodowych – Wer-sja do Samobadania. [W:] M. Kulesza, E. Kos (red.) Kwestionariusz Predyspozycji Zawodowych-podręcznik. Wyd. UŁ, s. 247-279
      
Marat E. (2010). Rozwód i co dalej? Problemy rodzin zrekonstruowanych. [W:] I. Janicka (red.). Rodzice i dzieci w różnych systemach rodzinnych. Wyd. Impuls. Kraków. s. 141-151

Marat E., Rydz S. (2009). Mały ciekawy świata człowiek. Materiały dotyczące rozwoju małego dziecka i zasad postępowania. Wyd. MZŻ w Łodzi. s. 5-40

dr Grażyna Szafraniec

Doktor nauk humanistycznych, specjalista z zakresu diagnostyki i terapii psychopedagogicznej.          

Oligofrenopedagog. Arteterapeuta.

Wykładowca i promotor prac dyplomowych na studiach I i II stopnia oraz na studiach podyplomowych.

Uczestnik i organizator wielu konferencji naukowych oraz warsztatów z dziedziny pedagogiki i arteterapii. Twórca i uczestnik wielu projektów badawczych.

Juror na Festiwalach Twórczości Osób Niepełnosprawnych. Organizator wystaw i konferencji poświęconych sztuce osób niepełnosprawnych.

Doskonali kompetencje jako uczestnik wielu szkoleń z zakresu diagnostyki, terapii, komunikacji alternatywnej.

dr Grzegorz Głupczyk
Głupczyk Grzegorz

Społecznik, mediator i edukator. Rybniczanin. Adiunkt w Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, który zainteresowania naukowe łączy z własną praktyką pedagogiczną.
W obszarze jego aktywności naukowej znajdują się tematy profilaktyki i resocjalizacji w środowisku otwartym, metodyka pracy profilaktyczno-resocjalizacyjnej, oddziaływania na rzecz młodzieży
i młodych dorosłych, a także kwestie sprawiedliwości naprawczej. Zawodowo skupiony jest na pracy w obszarze profilaktyki i resocjalizacji,
a także pracy na rzecz osób i społeczności lokalnych
w kryzysie. Działa w wielu organizacjach pozarządowych, w których zdobywał doświadczenie merytoryczne, organizacyjnie i zarządcze.

dr Joanna Guzik-Iwińska

Doktor pedagogiki, magister psychologii. Absolwentka studiów podyplomowych na kierunku terapia psychopedagogiczna. Ukończyła także studia kwalifikacyjne na kierunku oligofrenopedagogika. Autorka publikacji naukowych oraz Metody Strukturalnej i Kart Oceny Czytania i Pisania. Posiada doświadczenie zawodowe ako terapeuta środowiskowy, pedagog, kurator sądowy.

dr Kamila Witerska
Witerska

adiunkt w Katedrze Pedagogiki Twórczości Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi

Stopień doktora nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki uzyskała na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego. Interesuje się dramą, stymulowaniem motywacji i kreatywnego myślenia a także mechanizmami wpływu społecznego na procesy uczenia się. Posiada10 letnie doświadczenie w pracy dramą z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi. Jest autorką pierwszej w Polsce publikacji dotyczącej porównania metody dramy stosowanej w różnych grupach wiekowych: Drama na różnych poziomach kształcenia, Łódź, Wydawnictwo AHE, a także praktycznego przewodnika po technikach dramowych: Drama. Techniki, strategie, scenariusze, Warszawa, Difin. Członek Międzynarodowego Stowarzyszenia Edukatorów Dramy National Drama.

dr Konrad Knop
dr Konrad Knop

Psychoterapeuta, psycholog kliniczny. Zainteresowany łączeniem wiedzy teoretycznej (zwłaszcza dotyczącej psychologii klinicznej, psychopatologii i psychoterapii) z praktyką. Ukończył całościowe szkolenie psychoterapeutyczne oraz szkolenie z zakresu terapii rodzin – oba organizowane przez Zakład Terapii Rodzin Katedry Psychiatrii Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. W ramach swojej pracy doktorskiej zajmował się psychologicznymi aspektami otyłości. Doświadczenie w pracy klinicznej zdobywał min. pracując przez wiele lat w Klinice Psychiatrii Młodzieżowej Centralnego Szpitala Klinicznego w Łodzi. Pracuje psychoterapeutycznie z pacjentami - prowadzi psychoterapię indywidualną osób dorosłych, konsultacje młodzieży, a także terapię par i rodzin. W pracy terapeutycznej wykorzystuje różne nurty myślenia psychoterapeutycznego, głównie psychodynamiczny i systemowy. Pracuje przy regularnej superwizji.

 

dr Krzysztof Kamiński

Doktor nauk humanistycznych, filozof. Autor licznych publikacji z dziedziny pedagogiki i filozofii, m.in. "Po co komu wartości? Kultura wartości w szkole – zarys aksjologiczno-pedeitologiczny", "Pedagogika: między miłością a oligofilią". Współtwórca i redaktor naczelny międzynarodowego czasopisma naukowego "Kultura i wychowanie". Współautor podręczników do szkół ponadpodstawowych (podręczniki ucznia i podręczniki metodyczne) – klasy I-III.

dr Magdalena Szczepara-Fabian

Głównym elementem jej zainteresowań zawodowych i naukowych są zaburzenia samoregulacji niemowląt i małych dzieci. Autorka  publikacji m.in. na temat autyzmu oraz przetwarzania sensorycznego. Od samego początku kilkunastoletniej pracy zawodowej związana jest z wczesną interwencją rozwoju dziecka. Jest absolwentką wielu kursów i szkoleń z zakresu terapii neurorozwojowej niemowląt i małych dzieci (m.in. NDT- Bobath, PNF, skala NBAS, metoda SI, ocena globalnej motoryki wg Prechtla). Prezes Zarządu Polskiego Towarzystwa Integracji Sensorycznej. Terapeutka Szkoły Neurorozwojowej NDT-Bobath. Zawodowo związana z Ośrodkiem Wczesnej Interwencji w Żorach. Prowadzi prywatny gabinet fizjoterapeutyczny MK MED Magdalena Szczepara-Fabian Fizjoterapeuta.

dr Małgorzata Kitlińska-Król

Do jej zainteresowań badawczych należą: aspekty funkcjonowania polskiego systemu edukacyjnego w kontekście systemów szkolnych Europy i świata; uczeń–nauczyciel–rodzic, proces kształcenia i wychowania; kompetencje i deficyty językowe/ komunikacyjne osób z różnych grup wiekowych polskiego społeczeństwa (diagnoza i terapia logopedyczna, pedagogiczna); współczesna rodzina polska wobec zmiany społecznej (specyfika funkcjonowania, strategie wychowawcze, wartości, role społeczne, itp.); pomoc pedagogiczno-psychologiczna uczniowi/osobie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi/rozwojowymi oraz bliskim z otoczenia. Autorka publikacji, m.in. "Clubs of social integration and the quality of life of older people in the context of sustainable development", "Problemy w komunikacji werbalnej osób starszych z afazją motoryczną, [w:] Polski senior w obszarze komunikacji społecznej", "Pomoc neurologopedyczna osobom w wieku senioralnym".

dr Mirosław Mielczarek
dr Mirosław Mielczarek

Doktor nauk społecznych, adiunkt na Wydziale Pedagogiki i Psychologii Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi, główny wizytator w Ministerstwie Sprawiedliwości, Departament Wykonania Orzeczeń i Probacji, Wydział do spraw Nadzoru nad Zakładami dla Nieletnich. Prowadzi zajęcia ze Studentami pedagogiki o specjalnościach resocjalizacyjnej i opiekuńczo-wychowawczej. W pracy naukowo-badawczej skupia się na zinstytucjonalizowanych oddziaływaniach resocjalizacyjnych podejmowanych wobec nieletnich zagrożonych niedostosowaniem społecznym i niedostosowanych społecznie, a zwłaszcza przygotowaniu ich do samodzielności życiowej. Autor kilkudziesięciu prac naukowych z zakresu resocjalizacji, czynny uczestnik konferencji o zasięgu krajowym i ogólnopolskim, podczas których prezentował wyniki własnych badań.

Doświadczenie zawodowe Pana dra jest również związane z szeroko rozumianą praktyką, w tym m.in. z zajmowaniem stanowiska starszego specjalisty w Wydziale Resocjalizacji i Socjoterapii Ośrodka Rozwoju Edukacji w Warszawie, pełnieniem roli członka Komisji do spraw kierowania nieletnich do młodzieżowego ośrodka wychowawczego przy Ministerstwie Sprawiedliwości, podejmowaniem zatrudnienia w placówkach resocjalizacyjnych i opiekuńczo-wychowawczych, a także prowadzeniem zajęć z zakresu profilaktyki społecznej wobec nieletnich i ich rodziców. Zwolennik umiejętnego łączenia teorii z praktyką.

 

dr Norbert Niestolik
Niestolik

Absolwent Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Opolu. W roku 1983 ukończył studia na kierunku historia - specjalności nauczycielska.

W roku 2003, na Uniwersytecie Opolskim, obronił pracę doktorską i otrzymał tytuł doktora nauk humanistycznych - specjalność pedagogika.

W roku 1997 ukończył Studia Podyplomowe Wiedzy o Regionie a w roku 2001 Studia Podyplomowe dla Kadry Kierowniczej w Oświacie.

Z Akademię Humanistyczno-Ekonomiczną w Łodzi związany jest od roku 2006. Członek Rady Wydziału AH-E w Łodzi Filia w Wodzisławiu

Śląskim, koordynator praktyk studenckich, opiekun Koła Naukowego Studentów „Genius Loci”, promotor i recenzent prac licencjackich,

magisterskich i studiów podyplomowych.

Zainteresowania naukowe: historia myśli pedagogicznej, współczesne kierunki wychowania, teoria wychowania, teoria i metodyka kształcenia, edukacja regionalna.

Autor publikacji książkowych i artykułów, realizator projektów uczelnianych, uczestnik konferencji naukowych związanych z wychowaniem
i edukacją regionalną.

Od roku 1999 pełni funkcje kierownicze w oświacie.

dr Oktawia Braniewicz-Zaorska
dr Oktawia Braniewicz-Zaorska

dr Oktawia Braniewicz-Zaorska wykładowczyni Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi, Sekretarz Centrum Studiów Migracyjnych UŁ i współpracowniczka Komitetu Badań nad Migracjami PAN - Sekcji badań nad imigracją do Polski. Ukończyła prawo na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz studia doktoranckie w Katedrze Prawa Międzynarodowego i Stosunków Międzynarodowych na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego. Jest także absolwentką International Busieness and Trade oraz Szkoły Bioetyki i Bioprawa. Stały Mediator Sądowy przy Sądzie Okręgowym w Łodzi. Inspektor Ochrony Danych Osobowych w Woodpecker.co. Rzecznik Akademicki AHE w Łodzi.

Uczestniczka ponad 150 konferencji naukowych na szczeblu ogólnopolskim i międzynarodowym, autorka licznych publikacji z zakresu Praw Człowieka, prawa międzynarodowego, politologii oraz stosunków międzynarodowych. Zwolenniczka pracy zespołowej. Jest przekonana o tym, że sukces nie wynika z mocy pojedynczej jednostki, ale z silnej i zgranej grupy. Najwięcej satysfakcji czerpie z pracy i zadowolenia studentów oraz inspirowania ich do poszukiwania własnej ścieżki rozwoju.

mgr inż. Magdalena Makara
mgr inż. Magdalena Makara

Absolwentka Politechniki Łódzkiej, ukończyła także studia podyplomowe z Zaawansowanych aplikacji multimedialnych i ich zastosowania.  Od wielu lat pracuje na stanowiskach wykładowcy akademickiego i nauczyciela przedmiotów zawodowych w Technikum informatycznym. Autorka programów nauczania dla zawodu technik informatyk oraz wielu artykułów i skryptów:
1. M. Makara „Bądź bezpieczny w sieci” – Dzień Bezpiecznego Internetu w Zespole Szkół Techniczno-Informatycznych w Łodzi –Przegląd edukacyjny 2/129 – kwiecień-czerwiec 2023, Łódź
3. M. Makara „Praktyki zawodowe w Hiszpanii uczniów” - KATALOG DOBRYCH PRAKTYK W EDUKACJI, s. 26-37, nr 39/2022, Łódź
4. M. Makara „Nauczyciele doskonalą się w Grenadzie” – Przegląd edukacyjny - pismo nauczycieli 09-12.2021, Łódź
5. Makara M., Systemy informatyczne w zarządzaniu, skrypt, PUW, Łódź 2020.
6. Program nauczania dla zawodu Technik programista, ZST-I w Łodzi, 2020
7. Program nauczania dla zawodu Technik informatyk - INF.03 Tworzenie i administrowanie stronami i aplikacjami internetowymi oraz bazami danych, ZST-I w Łodzi, 2020
8. Makara M., Koludo – Durkiewicz K., Krawczak P.- Program nauczania kwalifikacyjnego kursu zawodowego w zakresie kwalifikacji E.14. Tworzenie aplikacji internetowych i baz danych oraz administrowanie bazami, wyodrębnionej w zawodach: 351203 Technik informatyk, Łódź 2017
9. Makara M., Podstawy przetwarzania tekstu, skrypt, PUW, Łódź 2016.
10. Makara M., Obsługa arkusza kalkulacyjnego, skrypt, PUW,      Łódź 2016.
11. Makara M., Prezentacje multimedialne , skrypt, PUW, Łódź 2016.
12. Makara M., Obsługa Internetu, skrypt, PUW, Łódź 2016.

Jest również szkoleniowcem, liderem, egzaminatorem i ekspertem w wielu projektach edukacyjnych.

Zainteresowania naukowe:

  • Grafika komputerowa i multimedia
  • Projektowanie stron internetowych
  • Zarządzanie projektami


Bierze czynny udział w realizacji projektów międzynarodowych (PO WER i Erasmus + ), ma duże doświadczenie w aplikowaniu wniosków do UE. Brała udział w wielu wyjazdach i szkoleniach realizowanych, ze środków Unii Europejskiej w ramach programu Erasmus+. Prywatnie uwielbia podróże.

 

mgr Agnieszka Ochojska

Pedagog (w specjalności resocjalizacja w terapią), z blisko 20-letnim doświadczeniem w pracy z młodzieżą. Jako pedagog w Zespole Szkół Mistrzostwa Sportowego prowadzi projekty uświadamiające rozwiązywanie konfliktów.

mgr Beata French

Magister filologii angielskiej z wieloletnim doświadczeniem w nauczaniu języka. 

mgr Bogusław Szczęsny
mgr Henryka Szuła

Nauczyciel wychowania przedszkolnego z logopedią szkolną, absolwentka studiów podyplomowych na kierunku logopedia, certyfikowany terapeuta GOPex. Prowadzi zajęcia rewalidacyjne (logopedia), głównie z dziećmi z orzeczeniami o niepełnosprawności ruchowej, w tym z afazją, zajmuje się także profilaktyką logopedyczną, konsultacjami i prelekcjami dla rodziców. Współpracuje z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w Rybniku. Od 2021 roku prowadzi gabinet logopedyczny.

mgr Izabela Amrozińska

Ukończyła studia na kierunku praca socjalna oraz studia podyplomowe: organizacja i zarządzanie w pomocy społecznej, psychologia zachowań społecznych, negocjacje i mediacje, prawo karne wychowawcze. Kurator zawodowy I Zespołu Kuratorskiej Służby Sądowej Wykonujący Orzeczenia w sprawach Karnych Sądu Rejonowego, posiada doświadczenie jako pracownik socjalny. 

mgr Izabella Karwot

Jest reżyserem, pedagogiem teatru, trenerką dramy oraz instruktorką teatralną. Twórczyni Akademii Teatru Wrażliwych (https://atisw.pl/). Prowadzi warsztaty teatralne dla szkół i grup zorganizowanych. Prowadzi również warsztaty rozwojowe, łącząc w nich techniki terapii tańcem i ruchem, elementy teatru, dramy oraz pracę z ciałem. Prowadziła także grupy teatralne w DK w Boguszowicach („Supełek”, „Teatr rodzicielski”, dwie grupy pod patronatem MDK-u, „Godzina później”) oraz w RCK („Guziczek”, dwie grupy „Tara – Bum”, „Rondo”). Razem ze swoimi aktorami zdobyła wiele prestiżowych nagród m.in. I miejsce na VIII Międzynarodowym Festiwalu Teatrów Dzieci i Młodzieży Wigraszek 2009 w Suwałkach (grupa „Supełek”).

mgr Jolanta Łysakowska

Pedagog, Arteterapeuta, Oligofrenopedagog, Logopeda, Dyplomowany Coach, prowadzi własną działalność gospodarczą w zakresie edukacji, prowadzi kursy i warsztaty artystyczne (także z zakresu rękodzieła i arteterapii), plenery malarskie, jest instruktorem wielu technik rękodzielniczych, prezes Fundacji "W każdym wieku" w Chorzowie. Prowadzenie kursów: Akademia Menedżera, Akademia Trenera, Akademia Coacha, prowadzenie szkoleń dla pracowników i środowiska Ośrodków Pomocy Społecznej oraz PCPR.

mgr Katarzyna Mróz
mgr Katarzyna Pieczka
mgr Krystyna Orbik-Skupień
mgr Marcin Jeleń
mgr Mariola Czadankiewicz-Klimek
mgr Monika Sokołowska
Ewelina Jurkiewicz

Powiększ tekst

Zmniejsz tekst

Wysoki kontrast

Odwrócony kontrast

Resetuj