Współczesny świat charakteryzuje się zawrotnym tempem życia, ogromną ilością informacji i szybkim rozwojem technologicznym.
Korzystając z tych możliwości, a jednocześnie mając na uwadze całościowy rozwój człowieka, wychodzimy z propozycją następujących szkoleń:
Szkolenie z metody pracy z człowiekiem zwiększające kompetencje osobowościowe. Rozwija wiedzę i umiejętności niezbędne w pracy trenerskiej. Szkolenie dedykowane zarówno osobom na początku drogi trenerskiej, jak i w jej trakcie. Zawód trenera to nieustanna praca nad własnym rozwojem na wielu płaszczyznach funkcjonowania.
Istotne jest, by trener potrafił zwiększać potencjał osobowościowy uczestników, jak i własny w zakresie:
- umiejętności komunikowania się z innymi,
- umiejeśtności sprawnego działania,
- zdolności do współdziałania z innymi, tworzenia zespołu.
Umiejętność komunikowania rozumiemy jako przekaz informacji, a przede wszystkim nazywania i okazywania emocji. Duży nacisk kładziemy na świadomość przeżywanych emocji, komunikowanie swoich potrzeb, przekonań i intencji, a także umiejętne udzielanie i przyjmowanie informacji zwrotnych. Uczestnicy szkolenia rozwijają aktywną i otwartą postawę w relacji z innymi, co sprzyja lepszemu rozumieniu siebie i drugiej osoby.
Umiejętność działania
Człowiek potrafi myśleć i działać w oparciu o pewne znane sobie schematy. Jest to działanie dobre i potrzebne. W czasie szkolenia stawiamy na odmienny rodzaj myślenia – myślenia w modelu kreatywnym – wyrażającego się wielorakim interpretowaniem rzeczywistości, co w konsekwencji przekłada się na wybieranie skutecznych rozwiązań zwiększających efekty naszych działań.
Zdolność do współdziałania z innymi, tworzenie zespołu
Człowiek znacznie zwiększa swoje możliwości osobowościowe przez współdziałanie z innymi. Istotnym efektem treningu jest więc rozwijanie zdolności do współdziałania i tworzenia w grupie.
W trakcie szkolenia uczestnicy zapoznają się z narzędziem do pracy, jakim jest ćwiczenie treningowe. Uczestnicy samodzielnie projektują i przeprowadzają ćwiczenia, doświadczając ich w trakcie szkolenia.
Całość szkolenia nakierowana jest na rozwijanie własnej osobowości, co jest jednym z ważniejszych aspektów kształcenia w Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej, i na opanowanie podstawowych umiejętności pracy trenerskiej.
Obecnie nasze szkolenie jest na etapie włączania do Zintegrowanego Rejestru Kwalifikacji (ZSK) – https://www.kwalifikacje.gov.pl/o-zsk/informacja-o-zsk.
Audyt jest narzędziem służącym do innowacyjnego zarządzania firmą i działem, może być wykorzystany zarówno w małych, średnich, jak i dużych firmach w każdej branży.
W myśl audytu działu w modelu kreatywnym każdy zatrudniony ma prawo do samodzielnego podejmowania decyzji i dysponowania pewnym obszarem wolności. Uświadomienie pracownikowi takich możliwości stymuluje go do podejmowania nowych, innowacyjnych zachowań. Taki sposób pracy działa motywująco na pracownika, co przekłada się na twórcze i niestandardowe rozwiązania. Efektem jest zysk dla jednostki, jak również dla całej firmy.
Audyt jest więc narzędziem służącym rozwojowi pojedynczego pracownika, a zarazem całej organizacji.
Cele audytu:
- pomoc pracownikom danego działi w dalszym rozwoju,
- pomoc działowi w zdiagnozowaniu problemów utrudniających pracę,
- uświadomienie pracownikom działu ich obszarów odpowiedzialności,
- stymulowanie do samodzielnych poszukiwań twórczych rozwiązań zaistniałych problemów i trudności,
- pomoc zarządowi w zdiagnozowaniu potencjału firmy oraz istniejących problemów.
- spojrzenie na dział jak na podmiot, który ma przed sobą przestrzeń możliwości,
- wzrost samoświadomości w zakresie własnego potencjału osobowościowego i możliwości wykorzystania go w firmie,
- uświadomienie sobie i skonkretyzowanie istniejących problemów i ich źródeł,
- wygenerowanie rozwiązań dla konkretnych problemów,
- udoskonalanie stosowanych procedur,
- podnoszenie jakości oferowanych produktów,
- rozwinięcie postaw innowacyjnych i twórczych.
W proponowanym przez nas modelu kreatywnym pracownicy zyskują bardziej świadomy udział w tworzeniu wizji i planów rozwoju firmy. Zespołowe zdefiniowanie kierunku ulepszania funkcjonowania przedsiębiorstwa daje możliwość szerszego spojrzenia na nie. W rezultacie przyczynia się to do powstania innowacyjnych pomysłów rozwoju firmy.
Strategia składa się z następujących etapów:
- Strategia wstępna – przygotowanie wstępnego planu rozwoju przez pracowników firmy.
- Strategia właściwa – spotkanie prowadzone przez niezależnych trenerów czuwających nad warunkami do swobodnej dyskusji i koordynujących pracę zespołu. Spotkanie ma charakter 3-, 4-dniowego warsztatu, w którym biorą udział kluczowi pracownicy z poszczególnych działów firmy. W czasie warsztatu między uczestnikami obowiązują relacje partnerskie (niezależne od pełnionej funkcji). Efektem spotkania jest opracowanie planu rozwoju firmy poprzez sięgnięcie do nowych pomysłów i wizji, jak również formułowanie innowacyjnych projektów służących rozwojowi, zmianie, ulepszaniu funkcjonowania wybranego działu lub całej firmy.
- Działania pracowników po zakończeniu części warsztatowej (w siedzibie firmy) – dopracowanie strategii do zatwierdzenia przez zarząd.
- integracja zespołu i usprawnienie współpracy w firmie,
- naturalne kreowanie liderów zmiany,
- zwiększenie odpowiedzialności pracowników za kierowany przez siebie obszar,
- przygotowanie strategii w modelu kreatywnym.
Studia podyplomowe zarządzanie innowacyjne – kompetencje personalne menedżera skierowane są do:
- kadry kierowniczej średniego i wyższego szczebla,
- specjalistów pracujących na samodzielnych stanowiskach,
- osób planujących karierę menedżerską,
- innych pracowników chcących podwyższyć swoje kompetencje osobiste i zawodowe.
Celem studiów jest przygotowanie studentów do pracy w firmie zarządzanej w modelu kreatywnym. Studia kładą nacisk na indywidualny, personalny rozwój każdego uczestnika i uczą wprowadzania zmian, które umożliwiają zwiększenie konkurencyjności firmy.
Zakres tematyczny studiów:
- integracja, drupa otwarcia,
- kreatywność w rozwoju menedżera,
- metody i techniki zarządzania,
- komunikacja,
- podstawy projektu podmiotowego,
- marzenia, wizje, cele, zamierzenia – projekt indywidualnego rozwoju,
- konstruktywne rozwiązywanie konfliktów,
- negocjacje, decyzje i ich skutki,
- kompetencje menedżerskie,
- etyka w miejscu pracy,
- praca dyplomowa w postaci obrony projektów – wymyślenie i wdrożenie innowacji w firmie/życiu osobistym.
- Zdobycie wiedzy z zakresu:
- metod i technik zarządzania,
- stylów zarządzania i ich skuteczności,
- zarządzania projektami podmiotowymi,
- technik kreatywnego myślenia i sposobu rozwiązywania problemów.
- Nabycie umiejętności z zakresu:
- funkcjonowania w świecie rozumu, emocji i wartości,
- stosowania technik kreatywnego myślenia,
- stosowania narzędzi efektywnej komunikacji,
- precyzowania celów własnych i firmy i skutecznej ich realizacji,
- rozwiązywania konfliktów interpersonalnych,
- stosowania technik negocjacyjnych.
- Uzyskanie kompetencji z zakresu:
- pracy menedżera,
- ustalenia hierarchii celów firmy,
- podejmowania rozwojowych decyzji w kontekście firmy.
Odpowiadamy na potrzeby rynku – przygotowujemy szkolenia i warsztaty związane z tematyką z zakresu umiejętności osobistych, społecznych, kreatywności, a także z obszarem przedsiębiorczości.